close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Cuore: inhouden en stotteren

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 846cc

Mijn cuore stottert en houdt in voor al in hogere toeren. Als ik harder dan 105 km/h rijdt gaat de auto schokken en inhouden. Het zelfde probleem heb ik als ik langzaam optrek. Als ik volgas optrek, gaat hij als er een speer vandoor zonder schokken etc.
Auto heeft gisteren een beurt gehad (olie+filter, bougie's en luchtfilter) maar toch heb ik het probleem nog.

Er is al veel over dit probleem geplaatst en ik heb het ook allemaal geprobeerd:
- massa draad stationaire sproeier was reeds rechtstreeks op de carrosserie gemonteerd, dit heb ik verbeterd door een massa draad rechtstreeks op de min van de accu.
- massa stationaire sproeier via de computer gaf nog meer problemen.
- alle stekkers heb ik ingespoten met contactspray
- draadbreuk draad lamda zender gerepareerd.
- temp. zenders in blok losgekoppeld, geen effect buiten.
- massa acceleratie sproeier heb ik nog niet kortgesloten omdat dit het verbruik niet ten goede gaat komen.
- misschien is toch de lamba zender kapot omdat bij volgas optrekken er problemen zijn, omdat dan, dacht ik, de lamda zender uitgeschakeld wordt.

Nu heb ik nog iets gelezen over een blauwe en zwarte draad verbinden d.m.v. een scotch blok. Bedoelt men hiermee de stekker die links op de carburateur zit? En doorverbinden wil dat zoveel zeggen als de draden kortsluiten?

Geplaatst door

thijs_v (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo
Er zijn veel problemen bekend met dit type cuore met electronise carburateur in veel gevallen wil het wel helpen de stekker van de lanbda sonde los te koppelen dat scheelt al een heel stuk, mocht dit niet afdoende zijn de wil het wel helpen om de carburateur te wisselen deze tips hebben bij mij al diverse keren gewerkt metdiv. cuore's[quote=thijs_v]Mijn cuore stottert en houdt in voor al in hogere toeren. Als ik harder dan 105 km/h rijdt gaat de auto schokken en inhouden. Het zelfde probleem heb ik als ik langzaam optrek. Als ik volgas optrek, gaat hij als er een speer vandoor zonder schokken etc.
Auto heeft gisteren een beurt gehad (olie+filter, bougie's en luchtfilter) maar toch heb ik het probleem nog.

Er is al veel over dit probleem geplaatst en ik heb het ook allemaal geprobeerd:
- massa draad stationaire sproeier was reeds rechtstreeks op de carrosserie gemonteerd, dit heb ik verbeterd door een massa draad rechtstreeks op de min van de accu.
- massa stationaire sproeier via de computer gaf nog meer problemen.
- alle stekkers heb ik ingespoten met contactspray
- draadbreuk draad lamda zender gerepareerd.
- temp. zenders in blok losgekoppeld, geen effect buiten.
- massa acceleratie sproeier heb ik nog niet kortgesloten omdat dit het verbruik niet ten goede gaat komen.
- misschien is toch de lamba zender kapot omdat bij volgas optrekken er problemen zijn, omdat dan, dacht ik, de lamda zender uitgeschakeld wordt.

Nu heb ik nog iets gelezen over een blauwe en zwarte draad verbinden d.m.v. een scotch blok. Bedoelt men hiermee de stekker die links op de carburateur zit? En doorverbinden wil dat zoveel zeggen als de draden kortsluiten?[/quote]

jan r 0

17 jaar

Ik heb de lamda sonde losgekoppeld en hiermee een rondje gereden maar dit geeft helaas geen verbetering.

Uiteindelijk toch maar ook van de hoofdsproeier de massa kortgesloten maar nu wil de auto als hij koud is bijna niet blijven lopen......is dus ook geen oplossing.

thijs_v 0

17 jaar

Niemand een idee?

De cuore houdt overigens ook in bij een constante snelheid van bijvoorbeeld 50 km/h, wellicht dat de motor verzuipt? Of moet de carburateur opnieuw afgesteld worden?

thijs_v 0

17 jaar

de afstelling van de micro-schakelaars van je stationair en hoofdsproeier staan niet goed afgesteld,dit zul je bj de dealer moeten laten doen.en rijden zonder lambda-sensor is vragen om een kapote kat.

horst 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.