Hallo,
Ik heb nu zo'n beetje alle berichten gelezen betreft stotterende Cuore's. Maar ik lees helemaal niets over de Lambda sonde en of mogelijkheden tot het doormeten van het gehele regel circuit betreft de brandstof toevoer.
Een Lambda sonde heeft toch niet het eeuwige leven en kan ook defect zijn waardoor de benzine - lucht verhouding niet meer de juiste is bij diverse toerentallen.
Weet iemand wat er met een goede multimeter allemaal wel te meten is aan het brandstof regel circuit.
Ik ben hier wel naar benieuwd, ook de Cuore van mijn zus wil nog wel eens stotteren en voordat ik sproeiers ga demonteren of het circuit ga by- passen (sproeiers direct aan massa leggen; temperatuur meter los gooien) wil ik graag een poging doen het in orde te maken zoals het systeem is bedoeld.
Naar een dealer gaan kan altijd nog maar dat geeft geen garantie tot oplossen heb ik bij diverse mensen al kunnen lezen. Probleem lijkt complex om tot een goede oplossing te komen maar ja van een stotterende auto wordt niemand blij.
Dus is er iemand die enige uitleg kan geven betreft de werking van het (electronische) regelcircuit van de brandstof toevoer met indien de mogelijkheden bestaan enkele meet tips.
Alvast dank,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is er met de auto dan?.
De auto "stottert" bij tijd en wijlen.
Wanneer je het gas continu/op een vaste stand houdt loopt het toerental een stukje terug en weer op.
Dit gebeurd vooral in het middengebied van het toeren bereik van de motor en is wat vervelend op bv de snelweg.
Provinciale weg dus 80-85 in zijn 5 merk ik het ook maar is het gevolg minimaal waardoor de snelheid van de auto bijna niet variert. Dit waarschijnlijk omdat je dan al een redelijk laag toerental rijdt.
Op de snelweg met 120 is het toerental hoger en het effect duidelijker en hinderlijk.
GrT,
Huub
17 jaar
als je een viergastest laat doen weet je genoeg.
Een lambdasonde met multometer meten wil volgens mij niet.
De reactie tijd van de meter is veel te traag.
Hoe lang zit het benzine filter er al in, of de bougies en of luchtfilter.
Hoe is de staat van de bougiekabels en de rotor en verdelerkap.
Daar kun je ook dit soort klachten van krijgen.
17 jaar
Probeer eens zonder lambda sonde (gele stekker losmaken )
veel gevallen is dit op te lossen
17 jaar
Een lambdasonde is prima te meten met een multimeter zolang ie maar analoog is. Voorts zijn er handige sonde testers te koop waarmee je perfect de werking van de sonde kunt controleren. Kosten maar weinig.
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar