op de website vond ik diverse afstelgegevens, echter niet die van de charade TS uit 1986 (model 1985-1987).
heeft iemand deze voor mij (warm en koud). Tevens had ik graag een beschrijving van hoe het kleppenstellen in zijn werk gaat. Ik heb voelermaten en voldoende gereedschap. Sowieso het kleppendeksel eraf. zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden van tevoren?
ALVAST BEDANKT!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
klepspeling warm in en uitlaat 0.20
stellen als volgt : de kleppen van cilinder 1 op tuimelen
de kleppen van cilinder 4 stellen (compressie
2 tuimelen 3 stellen
3 tuimelen 2 stellen
4 tuimelen 1 stellen
volgorde van stellen is de onstekingsvolgorde 1-3-4-2
succes
Oke, Jan Dankje wel voor de afstelgegevens. over het afstellen zelf: het is een driecilinder, excuus, vergeten erbij te zetten.
wordt het dan:
3 tuimelen - 1 stellen
1 tuimelen - 3 stellen
2 tuimelen en stellen tegelijk of 1 of 3 op tegenovergesteld van tuimelen en dan 2 stellen?
18 jaar
zet dan de eerste cilinder op compr en stellen 2 op compr en stellen 3 op compr en stellen
compr is zuiger boven in en de kleppen gesloten
succes jan
oke Jan bedankt!
maar even voor de leek die ik ben: hoe zet ik een cilinder het makkelijkst op compressie? en...hoe weet ik dat een cilinder op compressie staat?
18 jaar
de zuiger staat boven in en als de zuiger omhoog komt blaast hij de lucht uit het bougiegat ( voelen door je vinger er op te houden ) je kunt het ook aan de volgorde van openen van de kleppen zien (mischien wat moeilijk voor een leek) als de inlaatklep dicht gaat en de zuiger gaat daarna naar boven dan is dat de compressie
Jan, bedankt voor je hulp. ik heb de cilinders per stuk op compressie gezet. die was te dien door de bougie er uit te draaien, maar ook aan de in- en uitlaatklep. Deze stonden bij BDP beiden op ruststand. ik heb de zuiger zo hoog mogelijk gezet, toen met de voelermaten gemeten en de kleppen afgesteld. 1 inlaatklep stond te krap (0,10) en alle drie de uitlaatkleppen stonden te krap, varierend van 0.05 t/m 0.10). Hij loopt nu al een stuk beter!
Kun jij me bevestigen of dit inderdaad dé manier is....? (het werkt in ieder geval wel! :)
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar