Daihatsu Charade: Aandrijfassen

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: CB23

Hallo allemaal!

Ik heb 2 vragen... Mijn '89 charade automaat kleppert nogal bij heel scherp sturen.
Zowel met naar links als rechts sturen. Tijdens normaal rijden op rechte weg of normale
bochten hoor je niets. Nou lijkt het mij dat één van de homokeneten van een aandrijfas gaar is.

Vraag 1:
Is er een makkelijke truuk om te bepalen welke het is? L of R ? (Brug is evt beschikbaar)

Vraag 2:
Ik heb een sloopcharade beschikbaar waar een schakelbak in zit.
Weet iemand ook of hiervan de aandrijfassen dezelfde zijn als van een automaat?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Proxxima

Geplaatst door Proxxima (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Charade? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jan5047 (0) PRO, 17 jaar geleden

is moelijk te horen je kan proberen op een brug wielen maximale uitslag en dan aan wiel draaien en luisteren en voelen.

Ik denk dat er verschil zit in de aandrijfaas maar weet het niet zeker
succes jan

peterver (0), 17 jaar geleden

Een automaat heeft een andere as dan een versnellingsbak. Ik heb momenteel een probleem dat de juiste as voor mijn charade (automaat '93) nergens te verkrijgen is. Mijn homokineet rechtsvoor moest vervangen worden. Mijn garage vertelde me dat er 3 verschillende homokineten zijn. Dit ligt aan het aantal tandjes. De homokineet van mij moet 20 tandjes hebben en blijkt dus vooralsnog moeilijk te vinden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Peter

Proxxima (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor de reacties!

Ik zal eens gaan uitkijken naar een paar aandrijfassen of homokeneten.
De APK duurt nog tot dezember maar ik vind het niet prettig zo om mee te rijden.

Groetjes, Roland

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.