De auto heeft 90.000 kilometer gereden.De motor gaat ineens op 3 cilinders lopen.Ik heb de bougies vervangen,de bougie van de 1e cilinder was nat.
Maar het vervangen van de bougies heeft geen resultaat.Elke bougie heeft zijn eigen bobine,ik heb de bobine's onderling gewisseld maar de bougie van de 1e cilinder vonkt niet.Alle bedrading door gemeten maar geen fout kunnen vinden.Ik denk zelf aan de igniter naar ik weet het niet zeker.
Graag reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je de bekabeling door meet kom je uit bij een onstekings versterker of de ecu.
Zit er een versterker op? Laat iemand met een scope de signalen van en naar de versterker meten of vervang deze.
Dat is goedkoper als de ecu laten repareren, maar ook die kan kapot zijn.
Of misschien een stukje bekabeling niet gemeten en zit daar de fout in?
De terios doet het weer,de igniter was stuk.Hierdoor vonkte de 1e cilinder niet.Ik heb ook de bobine van de 1e cilinder vervangen.Alleen blijft nu het motorstoringslampje branden.Als ik de minkabel los maak en zet deze er dan weer op dan gaat het motorstoringslampje wel uit na het starten maar na 2 of 3 keer starten gaat deze wel weer branden en gaat tijdens het rijden niet uit.Moet ik deze foutcode laten wissen bij de dealer?Graag reactie.
14 jaar
Nee dan moet er nog een storing zijn!!
Normaliter als een reparatie goed is uitgevoerd moet als je stuk gereden hebt de lamp uit zijn eigen uitgaan .
Er wordt eigenlijk continu gemonitord op de werking van sensors en actuators.
De fout is gevonden.De foutcode p0135 zat er in,dit is de verwarming van de lambdasonde. Ik heb de lambdasonde vervangen en het motorstoringslampje is uit.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Terios of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar