Vorig jaar gekocht bij garagebedrijf. Wel continu probleempjes gehad (o.a. afslaan onder het rijden en benzinelekkage). Dit is keurig afgehandeld door het garagebedrijf, zonder ook maar iets in rekening te brengen. Bij het probleem van het afslaan is de motor ontkoold en na de benzinelekkage zijn er nieuwe ruber pakkingringen in de inspuitnozzles gezet. Ook is de distributieriem vervangen. Daarna is de compressie gemeten over alle cilinders. Die was constant en als goed bevonden. Maar mijn vrouw moet een jerrycan olie meenemen, als ze een langere afstand moet rijden. Het verbruik is plm. 1 liter olie op 250 km. Het garagebedrijf overweegt nu om een nieuwe/ gereviseerde motor te plaatsen. Maar dan moeten alle vernieuwingen aan de huidige motor ook worden doorgevoerd op de vervangende motor. Het garagebedrijf overweegt nu ook om de motor nog eens grondig na te zien, of er mogelijk schraapveren blijven hangen door vervuiling. Dit zou misschien het hoge olieverfbruik kunnen verklaren. Bij de laatste aktie is ook de ventilatieleiding van het carter schoongemaakt, inclusief de keerklep die daar bij hoort. Aangezien ik een leek ben in dit soort zaken, zoek ik naar adviezen uit het forum. Hoe is het olieprobleem te verklaren??!! HELP!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Of er zit ergens een groot gat of de motor is volledig op (versleten).
Dat was mijn eerste reactie ook. Maar er ligt geen spoortje olie onder de auto en de motor is aan de buitenkant kurkdroog. Zoals ik al eerder aangaf, is de compressie op alle cilinders goed (14 bar). Vandaar dat de suggestie van de garage gaat in de richting van vastzittende schraapveren, die de olie boven de zuigers brengt, waarna het verbrandt.
14 jaar
Rookt de auto ook( overmatig)?
niet overdereven, maar wel meer dannormaal mag worden verwacht. De utlaatgassen ruiken ook sterk. Soms roetspatten op de onderkant bumper, waat de uitlaat zit.
14 jaar
de motor is gereviseerd, allee de oliepomp niet. Deze functioneerde niet goed, waardoor de zuigers toch overmatige sluitage kregen. Motor is opnieuw gereviseerd door garagebedrijf (pluim voor deze mensen).
Inmiddels ben ik met pensioen en hebben we aan 1 auto voldoende, dus is de Terios verkocht.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Terios of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar