close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Cuore: motor problemen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 850

hallo ik voor een vriendin een cuore gekocht van 92 het probleem is het volgende als ik smorgens de auto start en ik rijd er mee naar mijn werk (25km)dan is er niets aan de hand
maar als ik dan de auto uit zet en ik zou hem na een kwartier weer starten dan houd de motor ontzettend in en kan ik niet harder dan 45/50 rijden
terug geweest naar de garage die hebben er nieuwe bougiekabels en een nieuwe verdelerkap op gezet maar niets helpt

wie kan mij helpen

Geplaatst door

bartus1967 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de bobine ook gecontroleerd?
Is er gekeken wat het probleem is? Missende vonken of een verkeerd mengsel?

oldford 0
badge

14 jaar

het enige wat ik weet is dat ze voor de keuring de co niet goed konden krijgen

bartus1967 0

14 jaar

Co niet goed is een verkeerd mengsel? Weet je hoeveel de CO was? En de andere waardes (CO2, HC, O2 en lambda getal)?

oldford 0
badge

14 jaar

Ik heb een soort gelijk probleem met mijn cuore (ook voor vriendin), ook U9 model. Koud starten en een rit maken, geen probleem. dan uitzetten en eventjes laten staan (langer dan 5 minuten) en dan lijkt er geen probleem, maar na 1 minuut rijden slaat de motor af na het ontkoppelen. erg vreemd. Als hij weer koud is rijdt hij als een tierelier. ook warm. ook als ik hem maar 10 sec uit zet en dan weer aan doe. iemand een idee.

waar zit de CO schroef bij deze auto?

antoontje 0

14 jaar

Bartus een collega had er ook zo een . De draad van de lambdasensor loopt vlak lang de ontsteking . Volgens mij zelfs aan een hoogspanningsleiding . Dat is de duivel verzoeken om problemen. Na jaren zo gehobbeld te hebben kwam een collega er achter. Toen wilde het hele gezin er weer mee rijden. Niet lang echter , verkeer van links had dit keer voorrang. Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

Ik heb de draad omgeleid, maar het probleem bijft.

heeft iemand een idee.

antoontje 0

14 jaar

Ik heb zelf net een cuore gekocht met hetzelfde probleem zoals hierboven omschreven.
Als de motor koud is dan is er niks aan de hand. Warm is dit een ander verhaal.

Nu ben ik er net achter gekomen dat een luchtinlaatklep met een koude motor zichzelf wel netjes sluit,
maar bij een warme motor wordt deze volledig open gehouden door een getand palletje. Dit wordt veroorzaakt door het met pijlen aangegeven
palletje met een grote veer. Kan iemand mij vertellen hoe deze veer wordt aangestuurd?

[img]http://img829.imageshack.us/img829/7130/...[/img]

Gepster 0

14 jaar

Ster, bij die constructie is het een waselement . Het idee van een thermostaat . Wordt warm gemaakt door water of met een spanning. Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

Is het mogelijk dat dit element het kwaaltje veroorzaakt bij deze cuore's ? Volgens mij loopt er inderdaad water door deze carb waarmee hij dus de luchtklep open of dicht zet. Wss zit er dan een leiding verstopt. Kan het kwaad als ik dit element tijdelijk los haal om te kijken of hij hierom zo inhoudt na het starten met een warme motor? De motor kan zelf het luchtklepje ook open zuigen me dunkt..

Gepster 0

14 jaar

Gerard dan onderschat je de kracht van die veer. Door die waterverwarming moet die choke ook na enige tijd open blijven staan. Probeer een oplossing te vinden. Warme benzine in de carb. wil ook vaak horten en stoten geven. Daar hadden ze bij de volvo 340 Een ventilator op gezet die wel tot een half uur bleef blazen .... Het hielp wel en ze werden allemaal er mee uitgerust. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.