Ik heb gisteren mijn Cuore voor een grote beurt weggebracht. Hij was er nog niet helemaal aan toe, maar wilde het maar gehad hebben.
Wat bleek? dat er van de 10cm , nog maar 4 cm op de remschijf zat.... en dat terwijl hij ongeveer 2/1/2 jaar oud is en zo'n 23000km erop heeft staan. Ik wil hiermee naar de dealer, maar wil me eerst laten informeren hoe zoiets zou kunnen ontstaan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bedoel je niet de blokken ? 10Cm dikke schijven? Dan zal dat karretje wel mieters hard gaan
haha, nee, ik zal het wel verkeerd beschreven hebben. Ik heb begrepen van de monteur, dat op de schijf (die ik ook mee naar huis heb) een strook van 10 cm normaal nodig is voor het remmen maar dat er bij mij maar 4 cm over is...jee, hoe beschrijf ik dit probleem...lastige was dat het een Duitse garage betreft en ik die man dus slecht kon verstaan wat betreft Technisch Duits
14 jaar
Foto van de schijf maken? en van de blokken?
ja, dat lijkt een goed idee..de blokken? geen idee hoe die er uitzien...maar ik maak een foto van wat ik heb
14 jaar
ik zet de link naar de foto's hier..ik zie niet hoe je hier een foto kunt plaatsen
http://picasaweb.google.nl/lh/photo/H7SH...
http://picasaweb.google.nl/lh/photo/fdFl...
http://picasaweb.google.nl/lh/photo/WBD9...
14 jaar
Die schijf is aardig op, ja. Die had ik ook vervangen.
Ik hoop dat ze de klauwen weer gangbaar gemaakt hebben.
Deze schijven hadden zeker problemen bij de APK gegeven.
maar hoe KAN dat in vredesnaam met die weinige kilomters? Ik heb geen idee wat klauwen zijn? en wat ze daar mee hebben gedaan;-)
14 jaar
De klauw houd de blokken vast en zorgt er voor dat die steeds harder gaan drukken op de schijf als je op de rem trapt.
De bedoeling is dat het hele remblok over de hele breedte van de schijf remt. Bij jou is het iets meer dan de heflt.
Als de klauw vast zit of niet goed beweegt zullen de blokken scheeft op de schijf komen en mis je remkracht.
Het deel van de schijf waar het blok niet komt gaat dan roesten en glimt niet meer.
Het kan ook komen door roest op het uiteinde van de schijf die dikker wordt dan de schijf, maar dat kan ik op de foto niet goed zien.
Je kunt het ook op de remblokken zien. Het glimmende deel aan de kant van de "vleugeltjes" is het deel dat niet remt.
Hoe het kan met zo weinig kilometers? Dat is nu precies de reden, je rijdt weinig, daardoor rem je (te) weinig en de schijven roesten.
maar is 23000 km zo heel weinig dan? ik rijdt minimaal 1x per week een stukje.. kan ik straks elke 2 jaar mn remschijven vervangen? lekker dan?
14 jaar
is een kleine 800 km per maand gemiddeld,... Het is maar wat je weinig vindt, het is niet zo veel als de gemiddelde leasebak maar tikt wel lekker aan ;P
auto is van januari 2008 en staat dus 23000 km op....maar die km maak ik vooral in schoolvakantie
14 jaar
Juist en de rest van het jaar rij je weinig en rem je weinig.
En die kilometers in de schoolvakantie? Rij je dan veel autosnelweg zonder te remmen? Dan zeggen die kilometers niet zo veel.
En het gebeurt ook bij andere merken hoor.
ja, dat klopt, veel snelweg...ik zou dus eigenlijk wat meer kleine eindjes moeten rijden? pffft...wel een tegenstrijdig gevoel geeft dat
14 jaar
Afstand zegt niet zo veel. Hoe vaak je remt wel en hoe je remt soms nog meer.
Ren je veel op de motor en maar zachtjes met de rem? Dat is een oorzaak.
Af en toe een keer hard remmen kan geen kwaad. Wel even goed in de spiegel kijken.
ik rem graag scherp, maar vanaf het begin remde deze auto (voor mij) te soft...dus ik ga dr nu maar eens flink op staan dan...;-)) paar rondjes parkeerplaats in de maand
14 jaar
Is de boel niet gewoon blijven hangen?.
14 jaar
ik heb geen idee, ik weet niet zoveel van auto's en hoe dat voelt als het blijft hangen
14 jaar
1960 Er was misschien wel een goedkopere oplossing voor dit probleem geweest. bv. afdraaien van de schijven en de blokjes vlakschuren . De prijs van die schijven is zodanig dat dit t.o.v het werk niet veel verschil maakt. Juist het weing rijden maakt dat de schijven gaan roesten en het in de regen staan helpt ook al niet mee. Na het wassen van de wagen de schijven droogremmen enz. Je kunt er veel zelf aan doen. Succes.
"Rust roest" is een bekend gezegde. Geldt zeker voor schijfremmen in dit vochtige landje.
[quote=suzi_1960]Ik heb gisteren mijn Cuore voor een grote beurt weggebracht. Hij was er nog niet helemaal aan toe, maar wilde het maar gehad hebben.
Wat bleek? dat er van de 10cm , nog maar 4 cm op de remschijf zat.... en dat terwijl hij ongeveer 2/1/2 jaar oud is en zo'n 23000km erop heeft staan. Ik wil hiermee naar de dealer, maar wil me eerst laten informeren hoe zoiets zou kunnen ontstaan?[/quote]
Leen 2 Meestal zijn de rem schijven aan de binnen zijde een cuore dit komt meest al door dat de remblokken vast zijn gaan zitten in de remtang hier door is dan het contact (druk) op de schijf aan de lagekant laat even weten of het probleem bij U ook zo was.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar