Daihatsu Charade 1.3 SG SDN 16V U9 1994 slaat af bij optrekken vanuit stilstaan. Ook komt het voor dat ie inhoudt of hapert vanuit 1 naar 2.
Dit gebeurt niet altijd en pas als ik een (kort) tijdje gereden heb. En dan ineens voor een stoplicht slaat ie uit wanneer ik weg wil rijden. Soms moet ik daarna wel 10 keer de sleutel omdraaien voordat ie weer start en daarna telkens weer vanuit zijn één flink gas geven om te voorkomen dat ie weer uitvalt. Vandaag rook ik na het uitvallen en tig keer proberen op te starten benzine lucht.
Ook dreigt ie soms uit te vallen wanneer ik vanaf de snelweg kom, erg veel vaart moet minderen terugschakel en daarna weer moet optrekken vanuit een lagere versnelling.
Het lijkt erop alsof niet genoeg vermogen heeft/krijgt.
Ik ben een leek wat betreft auto's. Wat zou het kunnen zijn? Herkend iemand dit probleem.
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Duister probleem, maar lijkt een massa probleem. Zitten alle massa draadjes (veelal wit met zwarte bies) wel aangesloten, vooral de draad links achter op de kop (boven de bak dus). Zeker als de kop er af is geweest. Kijk ook eens naar de grote multi stekkers of deze niet geoxydeerd zijn. Het stinken naar benzine duidt er mogelijk op dat er geen vonk is. Dit dien je ook te controleren. Het komt bij oudere uitvoeringen wel eens voor dat de bobine of stroomverdeler defect zijn. Verdelerkap/bougiekabels uiteraard ook controleren.
Succes
Beste Vutter1, dank voor je reactie. Volgens een oude meneer die vroeger monteur is geweest zou het ook aan de luchtfilter en brandstoffilter kunnen liggen die nu sterk vervuild zijn. Of misschien aan de pomp die achter de tank ligt, zo ja, dan wordt dat wel een dure grap. Ga eerst maar eens de filters vervangen en hopelijk lost dat het probleem op.
Groet
12 jaar
Als je benzine ruikt heeft de POMP benzine gepompt.Zou dus goed moeten zijn.Een verstopt luchtfilter geeft problemen bij hogere toerentallen, dus niet bij stationair draaien.
Verdere mogelijkheden zijn de benzinedrukregelaar (rond potje rechts l) op de inspuitrail op de injectoren en een temperatuursensor links op de kop
Even uit laten lezen bij de dealer kan een hoop gezoek voorkomen.
Succes.
P.S. Wat is oud? Ben vutter met bijna 30 jaar ervaring als chef bij een Daihatsudealer.
Hai Vutter, heb de daihatsu stationair laten draaien een tijdje, helemaal geen probleem. Alleen wanneer die een tijdje heeft gereden begint dit gedoe weer.
Maar ik zal je advies z.s.m opvolgen en dus uit laten lezen bij dealer. Ken je een goede/eerlijke in Amsterdam toevallig?
In ieder geval ik hou je op de hoogte. En vooral hartstikke bedankt voor het meedenken!
PS: mijn aangetrouwde oom is 87. Nog steeds erg bij de les en eigenwijs;-)
12 jaar
Heb de lucht en brandstoffilter vervangen en het probleem heeft zich niet weer voorgedaan. Het lijkt nu dus opgelost.
Bedankt Vutter1 voor je inbreng.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar