Hallo,
Ik ga bij onze Cuore 850 U9 van januari 1990 (het model met elektronische Carburateur en Lambadazonde) de koppeling vervangen. Ik begrijp dat het gebruikelijk is om motor, versnellingsbak en subframe als geheel naar beneden uit te bouwen. Ik heb geen hefbrug e/o smeerput ter beschikking maar wel een motortakel, dus dat wordt lastig. Heeft iemand ervaring om de motor met versnellingsbak naar boven eruit te tillen. Ik heb het eens bekeken en volgens mij moet het wel lukken. Het is overigens een 5-bak. Ik lees overigens ook, dat de olie uit de bak moet. Ik neem aan dat die anders eruit loopt bij het uitbouwen van de aandrijfassen. Klopt dat?
groet,
Hardy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wellicht wisten jullie het al, maar voor alle anderen wil ik het wel terugkoppelen.
Het is weliswaar ietwat lastig, maar het is mij gelukt om de motor met versnellingsbak naar boven uit te bouwen.
groet,
Hardy
Mooi. En is het al gelukt om de koppeling te vervangen? Bleek de bak hetzelfde als in model '95 tot 99?
20 jaar
Volgens mij is de versnellingsbak grotendeels identiek aan het model 95 tot 99. Ik kon met jou beschrijving aardig vooruit. Op dit moment heb ik alles uit elkaar liggen en wacht nog op de onderdelen die ik heb besteld (koppelingsplaat, drukgroep en druklager en een motorsteun die gebroken bleek te zijn). Bovendien heb ik besloten om ook distributieriem en spanrol te vervangen.
20 jaar
Jeroen,
Onze Cuore is klaar, koppeling en distributieriem vervangen, nieuwe remblokken en remschijven. Hij loopt weer lekker. Bedankt voor je hulp.
groet,
Hardy
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar