auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daihatsu Valera: Motorblok vervangen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5i 16V

HAllo,

NEt terug van de garage. Mijn Valera loopt op 3 poten. Garage zegt of het zijn de kleppen of het is de zuiger en dan kun je beter een nieuwe motor erin zetten a 1200/1500 euro. Hij gebruikt ook redelijk veel olie.

Dit kwam bijna nooit voor voor een auto met zo weinig km (75000km). tja....

Mijn vraag is ... moet er een nieuwe motor in met deze klacht? En zo ja is dit makkelijk te doen voor een "redelijk"handige harry.??

Er is een compressietest uitgevoerd.

Met vriendelijke groet,

Bert

Geplaatst door

Daihatsu1234 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eh, en wat zei de compressietest? Blijkbaar op een cilinder fors minder?
Hoog olieverbruik in combinatie met deze klacht denk ik ook aan een andere motor.
Of het veel werk is bij deze auto durf ik niet te zeggen.

michel

controleer en meet 1st maar eens alles goed voor je een bom € uitgeeft en dan merkt dat je kleppen had moeten stellen

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

BEdankt voor de reacties.

Compressietest uitgevoerd resultaat 1 cilinder doet niet mee. Voor verdere onderzoek moest het motorblok uitelkaar om de reden te zoeken. KAns is dat het met de kleppen vervangen opgelost is maar kans is ook dat er een nieuwe motor opmoet. Veek eurootjes dus

Ik heb al een motor gevonden op 2,5 half uur rijden.

Kan ik nog met mijn huidige auto rijden op 3 poten? Voor 200 km?

Groeten.,

Daihatsu1234 0

16 jaar

waarom voer je geen lektest uit,bougie's eruit adaptor erin betreffende cilinder in bpd en kleppen gesloten(compressiestand) dan druk op je cilinder zetten,hoor je lucht uit de uitlaat ,uitlaat klep niet goed ,hoor je lucht in je inlaatcircuit (bovenkant carburateur),inlaatklep niet goed,veel lucht uit je carter(olievuldop),zuigerveren kwestie,,koelwater komt omhoog of gaat borrelen ,koppakking of kop kapot,lucht uit je naastliggende cilinder koppakking hoogstwaarschijnlijk doorgeslagen.dan weet je toch al heel wat meer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Valera of stel zelf een nieuwe vraag.