Daihatsu Cuore: sproeiers

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: u9

goedemorgen,beste mensen ik las dat je de sproeiers van de caburateur kunt schoonmaken.
maar als ik voor de motor sta kan ik dus niks ontdekken wat op een sproeier lijkt.
ik zie wel rechts iets met een blauw en groene draad de caburateur in lopen,maar dit krijg ik niet los gedraaid.
iemand misschien een idee waar ik moet zoeken?

bvd

kneutje

Geplaatst door kneutje (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

28 Reacties

Santa (0), 16 jaar geleden

Als je de RUITENsproeiers bedoelt...........

Indien er u9 op je kenteken staat, kun je lang zoeken naar je carburateur......

kneutje (0), 16 jaar geleden

leuk,maar ik bedoelde de andere sproeiers.

er zit toch duidelijk een carburateur onder het luchtfilter.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=kneutje]leuk,maar ik bedoelde de andere sproeiers.[/quote]
kneutje

er zijn geen sproeiers. wat jij ziet is de monopoint, lijkt inderdaad op een carburateur.

Gr. paul

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

vraag : wat is het probleem ?

Gr. paul

kneutje (0), 16 jaar geleden

paul het probleem is dat hij stotterd als je normaal wil rijden,je moet of heel weinig gas geven en schakelen of heel veel,maar daar tussen zit even geen trekkracht.
onbelast kun je wel vol gas geven,belast trekt die niet lekker door zonder te stotteren.

met vreindelijke groet.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=kneutje]paul het probleem is dat hij stotterd als je normaal wil rijden,je moet of heel weinig gas geven en schakelen of heel veel,maar daar tussen zit even geen trekkracht.
onbelast kun je wel vol gas geven,belast trekt die niet lekker door zonder te stotteren.

met vreindelijke groet.[/quote]
oké..

indien je het luchtfilter verwijderd zie je bovenin de monopoint een centrale injector deze kan defect of vervuild zijn. schoonmaken kan, maar enkel in een ultrasoonbad.

Gr. paul

kneutje (0), 16 jaar geleden

is dat een koperkleurig pijpje?

heb ook een opel corsa monopoint maar dat ziet dus heel anders uit.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=kneutje]is dat een koperkleurig pijpje?

heb ook een opel corsa monopoint maar dat ziet dus heel anders uit.[/quote]
FOTO misschien ? zegt meer dan 1000 woorden ;)

kneutje (0), 16 jaar geleden

ga ik doen kan even duren.

toch bedankt.

Santa (0), 16 jaar geleden

[quote=paulkelder]FOTO misschien ? zegt meer dan 1000 woorden ;)[/quote]
Nou, je hebt je zin gekregen, Paul.
Ze zijn in ieder geval NIET te KLEIN......

horst (0) PRO, 16 jaar geleden

boven je dynamo zit een koeltempzender voor de computer haal deze los en hij zal een stuk beter rijden kan hooguit ietsje meer verbruiken maar dit is eignlijk te verwaarlozen

kneutje (0), 16 jaar geleden

armand bedankt voor je antwoordt,morgen probeer ik het eens.

dus toch monopoint,met electrische ontsteking????

bvd

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Monopoint,nee hoor dit is een carburateur en de sproeiers die jij wilt schoonmaken kun je bereiken door het bovendeksel er af te halen. Vind dat je daar aan moet beginnen als je geen technische kennis hebt,dit is niet persoonlijk bedoeld.

Hans

kneutje (0), 16 jaar geleden

maakt niet uit hoor,maar omdat ik gelezen had dat je van buiten af aan de sproeiers kon komen dacht ik vraag eens rond.

maar als ik het goed heb is de onsteking wel elecktrisch, hoop ik.

Santa (0), 16 jaar geleden

Ja hoor, die is echt wel electrisch.........

Maar je bedoelt electronisch?

horst (0) PRO, 16 jaar geleden

stationair-sproeier zit links en de hoofd-sproeier zit tussen het klepdeksel en carburateur,maar het klopt dat dit electronische sproeiers zijn,en het boven deksel moet je gewoon laten zitten hier zal het probleem niet zitten.

kneutje (0), 16 jaar geleden

hoy,heb nog geen tijd gehad,maar ga straks eerst de kabel van de koeltemperatuur sensor losmaken zoals iemand schreef.
kijken wat die dan doet.

beste Horst,zit de hoofdsproeier misschien onder die grote moer,op de onderste foto links??

bvd

Santa (0), 16 jaar geleden

Je kunt morgen natuurlijk ook ff langs de bieb gaan en een vraagbaak van Olyslager "scoren".
Kun je in alle rust de boel van tevoren ff doorlezen over hoe en wat.
Staan vaak ook wat tekeningen bij, altijd handig.

kneutje (0), 16 jaar geleden

ik had al gezocht op internet maar ik kan mijn motor daar niet vinden.

ps.weet iemand misschien een site op internet waar ik iets meer technische informatie over dit autotje kan krijgen.

Santa (0), 16 jaar geleden

Daarom ook mijn tip voor zo'n vraagbaak.
Kun je om te beginnen eerst eens uitvogelen wat voor motor er in je auto hangt.

"'t Is slecht routeplannen als je je bestemming nog niet weet....."

Wat voor motor heb je dan? 850 cc drie cilinder?

kneutje (0), 16 jaar geleden

inderdaad drie cilinders,de inhoud staat niet op het kenteken,wel type cuore u9 640kg

de vraagbaak van de cuore begint pas vanaf 1995,
die van de charade van 1988 tot1992.
mijne is van 1992 zou er een charade motor in kunnen liggen eventueel??

Santa (0), 16 jaar geleden

Tja, wat al niet kan..................

Maar met zo'n vraagbaak weet je in ieder geval waar je je motorcode e.d. kunt vinden en zo kun je dan weer verder puzzelen.
Echt waar, die plaatjes in zo'n boek zeggen vaak meer dan 1000 woorden.

kneutje (0), 16 jaar geleden

ik had gehoopt dat mensen, die deze PUZZEL al af hadden mij een beetje konden helpen.
daarom zoek ik deze site op sinterklaas.

tips (0) PRO, 16 jaar geleden

er is over dit probleem al veel geschreven er staan genoeg topics.

Santa (0), 16 jaar geleden

De ZOEKfunctie al geprobeerd, Kneutje........?

kneutje (0), 16 jaar geleden

Horst ik heb de koeltempzender los gehaald geen echt merkbare verbetering.

als ik heel langzaam gas geef kan ik normaal doortrekken,maar doe ik dat iets te snel dan verslikt hij zich behoorlijk en begint te stotteren iets gas terug en weer voorzichtig gas en hij gaat weer.

ga vanmiddag een andere verdeelkap halen,misschien helpt dat,zag er niet meer zo fris uit.

groetjes

horst (0) PRO, 16 jaar geleden

je sproeiers hebben een groene en rode draad op de onderste foto zie je de stationairsproeier,maar als het loshalen van je temp-sensor geen effect heeft zal je naar de dealer moeten om af te stellen andere garages kommen hier 99 van de 100 keer niet uit en een beetje rommelen heeft geen zin want zal eerder rotter dan beter lopen. En die verdeelkap hoef je niet te vervangen want dit zal geen effect geven op het rijden.

kneutje (0), 16 jaar geleden

loopt al een heel stuk beter, nadat ik een dun slangetje onder het luchtfilter heb aangesloten dat er los bij lag.
was me niet eerder opgevallen.
hier kan ik voorlopig weer mee leven, als ik volgende week tijd heb ff langs de dealer.

in ieder geval, bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.