close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Sirion: stotend rijden en te weinig vermogen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: ejve

lamp van motor manegment brand, sensor van mileu afgekoppelt helpt niets. stecker van lambda sonde uitgetrokken helpt niets. brandstof reiniger geprobeert geen resultaat. motor rookt flink maar dat doet hij al een tijdje.

graag tips

Geplaatst door

Dre7 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als het lampje brandt is er een foutcode opgeslagen
maar nu je van alles hebt losgehaald staat het vol met foutcodes
door loshalen gaat het lampje echt niet uit hoor
er komen juist meer storingen bij
nu heb je het probleem groter gemaakt
dus nu eerst alles laten wissen en kijken welke code terug komt

vandaag bij de dealer geweest voor uitlezen.
ik ben helaas de code vergeten maar het kunnen de volgende dingen zijn:
*bobines
*ionisatie van ........

motor blijft flink roken (ik heb best bekijks) dealer ziet dat er een imitaie lambda sonde bevestigd is en adviseerd deze te vervangen voor een orginele ondanks hij er geen fout melding geeft

nog even een andere update een maand geleden nieuwe uitlaatkleppen geplaatst en nu blijft er een tik inzitten. dealer zegt als je de tandwiel spanning van de nokkenas niet geborgd heb kan je een rammel krijgen en slecht lopen klopt dit.....

vandaag een compressie meter aangeschafd ik laat weten wat de druk is.

gr Dre

Dre7 0

9 jaar

cilinder 1= 11bar
cilinder 2= 2 bar
cilinder 3= 11bar

hopelijk weer geen verbrande klep na de kerst haal ik cilinderkop eraf dan weten we meer.

Dre7 0

9 jaar

vandaag olie op de zuiger gespoten van de 2 de cilinder maar er komt geen verhoging van druk. dan zou je zeggen kleppen weer. morgen cilinderkop tillen

Dre7 0

9 jaar

cilinderkop getild en weer een uitlaat klep verbrandt. nu de tweede cilinder 2 weken geleden was het de eerste cilinder.
wie heeft er een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.

gr Dre

Dre7 0

9 jaar

Geen slechte klepgeleiders of ernstige vervuiling ?
Klepspeling verkeerd ?
Hydraulische klepstoters defect ?

dit heb ik vanavond ook al een keer gehoord. ik ga op zoek naar gegevens maar waar vind ik die (een vraagbaak aanschaffen dan maar)
als er iemand een vraagbaak wilt verkopen dan graag.

Dre7 0

9 jaar

ik ben aan het afbouwen van de cilinderkop. Als ik de hydraulische kleppen stoter monteer moet ik dan nog ergens op letten (ontluchten of zo )afstellen?

Dre7 0

9 jaar

Volgens mij geen hydraulische kleppen stellen met plaatjes.

tips 5
badge

9 jaar

Geen hydraulische stoters..
Inlaat 0,13-0,23 mm
uitlaat 0,20-0,30 mm
Koud stellen

Hans4040 1285
badge vip badge

9 jaar

maar dan moeten er toch kleine plaatjes in dat blinkend overzet-kapje van de klep zitten.Hierbij stuur ik een foto van dit kapje ik kan ook niets lospeuteren.
ook is het me niet duidelijk wat de functie van dit aluminium huis met inzet-huls is. zie andere foto.

hoe krijgt hij nu zijn klepspeling?

Dre7 0

9 jaar

ik schaam me dood !! met een schroevendraaier kun je aan de bovenkant bij een inhammetje gaan peuteren en walla plaatje. ze kunnen mij alles wijsmaken.... hydraulische klepstoter echt niet! bij mijn wegmotor zaten wel losse plaatjes onder die klepkap.

Dre7 0

9 jaar

Klepstelplaatje beschadigd hoe is het met de nokkenassen?

tips 5
badge

9 jaar

nee het klepplaatje is minimaal beschadigd en de nokkenas is in orde. maar dat aluminium braket met die inschuifhuls hoort dat bij de variabele klemtiming?

Dre7 0

9 jaar

kan iemand mij vertellen wat de aanhaalmomenten zijn van de drijfstangen. ivm olie verbruik wissel ik de zuigerveren.

Dre7 0

9 jaar

Dan zul je ook de boel moeten honen , en meten of er geen ovaliteit in de cilinders zit , anders heeft dit geen zin.
Verdenk eerder de klepseals , maar als het goed is heb je deze nu vervangen ?

ja ik heb een hone steen van een kennis. bij het eruit halen zuigers zaten de olieschraapveren erg vast en aangekoekt. een maand geleden de klepseals al vervangen.en nieuwe kleppen erin gegaan maar ik denk dat die jongen dacht (waar ik de reparatie heb laten doen) dat het een hydraulische klepstoter was en de kleppen niet gesteld. ik verwacht dat hij nauwlijks klepspeling had dus geen warmte afvoer.

Dre7 0

9 jaar

alles teruggebouwd gestart geen blauwe rook meer achter de auto en hij rijdt weer goed zonder inhoudingen . managment lamp brande nog 5 min maar ging daarna uit. bedankt voor de hulp.

Dre7 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Sirion of stel zelf een nieuwe vraag.