Als ik optrek en rond 3000/3500 toeren gas geef en daarna net even iets gas terugneem, schokt/bokt de motor een keer, slaat niet af en loopt netjes verder, net alsof deze ff geen brandstof krijgt of ontsteking heeft, of dat de cvt niet goed schakelt...? Motor loopt verder prima, ook stationair, verder nooit dit probleem, alleen bij wat hoger toerental en dan daarna iets gas afnemen, niet loslaten, maar gas iets terug...
Heeft iemand een idee...?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je het probleem ook als je een dag op benzine rijdt?
Ja...probleem treedt ook dan op...
13 jaar
Hallo,
Heb zelf ook een caliber cvt op gas en kocht hem met 52000 op de teller.
Hieronder zijn levensverhaal:
Had heel af en toe ook dat probleem maar tot 75000 km dacht ik dat het toeval was. Kwam alleen bij regenachtig weer voor.
Daarna kwam het vaker voor en viel soms ook stil bij gas los en insturen.
Als je geen gas geeft en stuurt dan gebruikt de stuurbekrachtiging ook motorkracht waardoor de motor afsloeg.
Best vervelend want dan doet je stuurbekrachtiging het ook niet meer en ga je gewoon rechtdoor. Of je moet echt aan je stuur gaan hangen.
Daarna regelmatig bij garage geweest en steeds we iets anders vervangen waarna hij weer een tijde goed was.
Meerdere keren het lpg filter, inspuitstuk gereinigd, etc...etc...
Bij 100000km de kleppen maar eens laten stellen. Er bleek er 1 vast te zitten en de rest was echt behoorlijk aan opnieuw afstellen toe. Maarrrrrr daarna reed hij weer als een zonnetje.
Tot dat het bij118000km weer feest was.
Echter was het nu serieuzer. Er was een uitlaatklep verbrand. Deze vervangen was een uitdaging voor de garage want zo'n beetje de hele voorkant moest uit elkaar. Hij heeft daar 3 weken gestaan.
Levering van de kleppen was ook een probleem. Die zijn alleen via de Chrysler dealer te krijgen.
Nu zitten er 8 nieuwe titanium uitlaatkleppen in. Gegarandeerd voor 100000km. Kan niet meer stuk dus.
13 jaar
haha...door eigen onderzoek achter het probleem gekomen...!!!
De TPS sensor...! Het enige nadeel is dat deze vastgebakken zit in het gasklephuis..dus heb deze in zijn geheel moeten vervangen, maar loopt weer als een zonnetje...!!!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge Caliber of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar