Geacht Forum,
Ik heb een Dodge Plymouth 3.0ltr, 6 cyl., 1964, op LPG onderhanden.
Liep total niet op LPG
Heb een nieuwe verdamper gemonteerd, toen liep de motor alleen stationair en sloeg direkt af bij het gasgeven.
Heb toen een nieuw revisieset in de mixer gemonteerd, imperial 300A.
Nu loopt de motor alleen op hoogtoerental en niet stationair.
de vraag is:
Moet eerst de motor op het hoge toerental afgesteld worden en dan stationair of juist de andere volgorde?
Hoe is het stationaire toerental af te stellen, wordt het mensel armer of rijker als de verticale afstelschroef wordt ingedraaid?
Kan iemand mij hierover informeren?
Zou het zeer opprijs stellen.
Bij voorbaat mij hartelijke dank
Groeten
Anton
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Loopt de auto wel op benzine? en wat is de bougie afstand, de toestand van de kabels, verdeler etc.
hoeveel voorontsteking heeft de auto?
je spreekt over een 3 liter, maar de slant six was in 1961 170 cub inch 2,8ltr, in 63 198 cub inch 3,2 ltr en in 64 , 225 cub inch, da,s een 3,7 ltr
en in wat voor plymouth ligt ie?
wat voor verdamper is erbij, en zit de mixer rechtstreeks op de carburateur of met een arm? en welk type 300verdamper heb je?
als je een stromberg carburateur hebt, moet ie volgens mij met een arm, zit de luchtregeling er wel aan? de kabel om minder lucht in te laten op gas?
gr
Peco Power
Hallo Peter,
Bedankt voor je reaktie
Ik heb de volgende gegevens:
Het motortype is 225-2, 6 cylinder kopklepper.
Het is een Dodge Plymouth Valiant Signet
Het type verdamper Imco model E
Op de carburater staat : MFD Gartner St.Louis USI 2681, heeft 2 venturie`s, de choke is verwijderd.
Het is een mixer met een arm, heeft 2 afstel mogelijkheden, 1 grote afstelschroef en een kleine die is vertikaal aan het membraam verbonden.
De kabel van de luchtregeling zit er niet aan, is met een ijzerdraadje geblokkeerd op halve stand.
Hij loopt op benzine, bougies zijn nieuw staan op 1.1mm, kabels en verdeler zijn goed., voorontsteking weet ik niet.
Ik heb het klepdeksel gedemonteerd en meet een heel ruime klepspeling, 0.5 tot zelfs 0.9mm.
Het lijkt mij nogal ruim, weet jij mogelijk de klespeling?????
Ik hoop je hiermee voldoende informatie hebt om mji verder te helpen.
Bij voorbaat bedankt
Gr.
Anton
15 jaar
Ok het is dus een 225 oftewel een 3,7 liter.
Bougies moeten naar 0,8 mm, druk de luchtregeling helemaal dicht en laat de auto dan lopen op gas, nu stellen met de grote stelschroef tot ie blijft lopen, evt bijstellen met de kleine bovenin de mixer. Op benzine zal ie dan wel niet blijven lopen, maar goed.
Klepspeling zegt niks, want je hebt hydraulische klepstoters, dus als je hem een keer rond laat lopen zul je weer andere waarden meten.
gr
Peco Power
Peter bedankt,
ik ga het proberen.
Je hoort van mij
groeten
Anton
15 jaar
Je kan de vollast schroef op R(ich) zetten zonder dat de motor daar last van heeft. In de het midden van de mixer zit de stationnairschroef verborgen onder een dop. Bij verhoogd toerental de schroef verdraaien totdat je merkt dat de motor beter loopt. Dan het toerental steeds een beetje laten zakken en de schroef verstellen voor het beste resultaat. Wanneer je stationnair goed afgesteld hebt ga je de vollast schroef tijdens het rijden naar L(ean) zetten tot je merkt dat de motor trekkracht verliest. Dan zet je de schroef een klein stukje terug.
Hallo Peter en Jos,
Ik heb van jullie beide de aanwijzingen opgevolgd met het gevolg dat de motor, voor zijn leeftijd en kilometers, heel netjes loopt.
Hartelijk dank voor jullie advies en tijd, ben er goed meegeholpen.
groeten
Anton
15 jaar
Nou, gelukkig dat ie fatsoenlijk loopt, alleen een beetje laat in het seizoen.....
bedankt voor de feedback.
gr
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar