hallo daar.
ik rij nog maar net met een dodge ram 1500 pickup met een 4.7 v8 handegeschakelde motor die op benzine en LPG draait.
Nu doet het volgende probleem hem voor.
als ik de auto start(koud) slaat hij aan maar schodderd nogal veel, als ik gas geef gaat het toerental omlaag en staat hij te knallen.
als ik wat met de gas speel krijg ik hem boven de 3000 toeren eens hij daarboven zit kan ik hem daar aan de praat houden als ik onder de 3000 ga heb ik het zelfde probleem.
als ik probeer om aan te zetten geraak in in stukken en brokken voorruit, enorm stotteren. Als ik de wagen eerst 5 minuten laat doen zodat ik direct op LPG kan rijden geen probleem
en van LPG naar benzine overschakelen is er ook geen probleem. als de auto warm staat en start hem dan op benzine is er ook geen probleem enkel bij koude motor
ben ik dodge garage geweest maar daar zeiden ze dat het van men lpg installatie afkomt ik heb de LPG installatie laten nakijken en daar is niks mis mee
heb 1 motorfout die elke keer terug komt en dat zou volgens de garage een klepje moeten zijn dat gassen van de benzinetank naar de motor zou brengen dit zou geen effect kunnen hebben op wat de wagen doet. ze zeiden dat klepje zo te laten. maar in ieder geval dat klepje ga ik vervangen maar daardoor is men probleem nog niet opgelost. hoop hier een oplossing te vinden. ik werk met de vroegen dus vertrek hier elke ochtend om 5 uur sochtends en denk dat alle buren wmorgens wel wakker zijn van men gebrul
vriendelijke groten lenske
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je zo door blijft rijden sneuvelen de katalysatoren zeer binnenkort. En die zijn erg duur!
Kun je als de auto warm is wel op benzine rijden? Of heb je dan hetzelfde probleem?
Dat klepje kan voor een aardige hoeveelheid valse lucht zorgen en de boel danig in de war schoppen. Dus inderdaad meteen vervangen.
als de auto warm is heeft hij het niet is alleen bij koude motor op benzine.
ik zou graag die klep vervangen maar zou eerst moeten weten waar ik die ergens kan vinden.
weet iemand die zitten?
15 jaar
Andere garage/dealer zoeken en auto uitlezen als deze koud is en dan goed naar de signalen van de diverse sensors kijken.
Klinkt als een koelwater temperatuur sensor die een verkeerd signaal af geeft.
het eigenaardigste is als hij koud staat, zet ik het contact aan en geef ik een stamp op de gas nadat ik dat gedaan heb start ik de wagen en start hij normaal zonder schokken en zonder inhouden als ik dan probeer te vertrekken heeft hij het pas na 30 seconden terug. deze wagen is injectiegespoten dus normaal zou dit toch geen effect mogen hebben als ik op de gas duw terwijl de wagen niet draait?
15 jaar
Normaal gesproken niet, maar de gaskleppositie kan ook wel een defect hebben.
Uitlezen in koude toestand en je weet meer. Vertel er dan gelijk alles bij, dat is wel zo makkelijk.
heb de stappenmotor onder de gaskleppositiemeting eens opgekuist dit heeft geholpen voor de eerste rit die ik ermee deed de volgende dag hetzelfde probleem
15 jaar
Probeer anders even je gasklep en je stappenmotor schoon te maken.
heb ik gedaan het leek tehelpen maar de dag daarna had ik hetzelfde probleem heb net alles nog eens uitgekuist maar er was geen vuil meer aanwezig
ik heb net gelezen dat je kunt weten zonder uileesapparaat welk probleem hem zich voordoet met de motor door te kijken hoeveel keer het lampje van de motor pinkt voordat je hem start heb erop gewaacht.
het brande eerst vast daarna 11 keer geknippert en daarna brandde het terug vast.
iemand een idee wat dit wil betekenen?
15 jaar
heb nu het volgende geprobeerd als ik gas installatie uitzet en ik blijf op benzine rijden zijn er geen problemen met starten. als ik de auto stilleg en ik heb op gas gereden heb ik het probleem wel
15 jaar
zou het kunnen zijn dat dit een slecht afsluitende injector is of meerdere? mijn theorie is dat het inlaatspruitstuk gas bevat als hij stil staat en wanneer ik start hij gas en benzine krijgt. eens hij start de auto zichzelf bijregelt om een goed mengsel te krijgen maar hij moeite daarmee heeft door de extra gasbrandstof die aanwezig is?
15 jaar
lpg injectoren zijn vervangen maar heb hetzelfde probleem. auto start direct draait mooi in rust eens ik gas geef wil hij niet in toeren gaan en knalt hij een dat hij op gas overschakeld geen problemen meer. op benzine heeft hij dan ook tot 2800 toeren ongeveer houd hij percies in en daarna schiet hij gelijk een peil voorruit.
als ik gasinstallatie uitleg en alleen op benzine rijd heb ik totaal geen problemen.
kan iemand nog raad geven?
15 jaar
problemen zijn van de baan het had dus degelijk te maken met 3 lekkende lpg injectoren daardoor begon benzinecomputer beetje te regelen en als je te snel gas geefde kon de computer niet volgen om het zakkje goed draaiend te krijgen auto is nu geresset dat hij boven de 2800 toeren ineens voorruit ging was doordat er een soort noodprogramma in gang was getreden nu alles terug dik in orde. ben nu te weten gekomen dat een LPG installatie van OMVL dreamXXI bekend staat om injectoren te verslijten.
Echter 1 tip die ik mee geef de garagist waar ik bij ging probeerde om me een compleet nieuwe injectoren met spoel en aluminium blok te verkopen echter had ik verder al gelezen dat er een revisie bestaat een heel set kost 250 voor een rail van 4 echter een revisie set kostte maar 40 voor vier voor een v8 is het dus een groot verschil van 80 dan 500 zonder plaatsing bijgerekend plaatsing heb ik zelf gedaan en was op 2 uur gefikst.
enige problemen die je kan tegenkomen is dat schroeven vast zitten
hoop dat mensen met nog zo problemen hier baat bij hebben
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar