Gaat de brandstofpomp van een 348 draaien van het ogenblik dat je het contact op zet, of pas wanneer je de starter activeert? Waar zit die pomp, hoe bereikbaar en zitten er 1 of 2 stuks in (ik zie namelijk twee aparte leidingen naar boven komen, eentje per cylinderrij.
Hoeveel druk moet de pomp leveren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eens naar de benzinedrukregelaar(s). Daar kan de nominale druk op staan.
Anders staat er misschien een nummer op dat je verder kan helpen.
Op dit ogenblik heb ik helemaal geen druk, dus de waarden is een zorg voor later, als ik eerst de pomp aan de praat krijg. Na jaren stilstand kunnen die wel eens vast hangen, de vraag is alleen hoe ik er bij geraak. Hopelijk niet het blok uitbouwen zoals voor distri-riem.
13 jaar
de pomp draait meestal even bij aanzetten contact en gaat daarna uit en blijft draaien als de motor loopt,
Bij de meeste motorfietsen en scooters is dit zo, maar intussen heb ik via een andere weg vernomen dat de pompen slechts aangestuurd worden vanaf het ogenblik dat de motor omwentelingen maakt, dus vanaf de startprocedure.
Spijtig genoeg geven de pompen nog steeds geen druk, met een beetje geluk een slechte massa, met beetje pech kapotte pompen (niet voor de kostprijs, maar het werk...)
13 jaar
bij auto's ook
Ja natuurlijk, maar daar hoor ik het meestal niet, terwijl je er bij een motor bovenop zit, vandaar. Bij de Ferrari gaat ze echter pas draaien als de motor minstens 30 rpm maakt, gemeten door de bdp sensor. Maar bij dit exemplaar hoor ik enkel een doffe klik ergens achteraan..
Toch al bedankt voor het meedenken.
13 jaar
Kun je niet gewoon eens meten op de stekker/ bedrading welke van de pompen zijn ? Dit dan zonder de pomp uit te bouwen? Dan weet je in ieder geval of er spanning op staat, tijdens het starten en/ of bij alleen contact. Als je de stekker kunt losnemen is dat nog beter.
Suc 6
Ik heb intussen de 2 relais gelokaliseerd die de 2 pompen aansturen, en als ik die manueel doorverbind, loopt er spanning door richting pompen. Zelfs bij een startpoging klikken die relais, dus er vertrekt al stroom richting pompen. Volgens het schema lopen die draden van relais rechtstreeks naar pomp, en ik hoor achteraan ook een doffe klik als ik 12v op de draad richting pomp zet. Alleen heb ik tot nu toe nog geen ingaande bedrading in de buurt van de tank kunnen vinden, maar volgens het schema is er geen stekker meer tussen pomp en relais. De doffe klik hoor ik bij het doorverbinden naar elk van de 2 pompen, het lijkt me sterk dat die alletwee tegelijk stuk zijn gegaan, ik moet dus nog uitdokteren waar die klik achteraan vandaan komt, maar daarvoor zou ik een heel klein dwergje moeten zijn, zoveel plaats heb je in die buurt om op zoek te gaan.
13 jaar
Lijkt er toch sterk op.
Ben bang dat je direct op de pomp zult moeten meten, om te weten of hier spanning op staat.
Zal dan een paar dagen moeten wachten, tot ander speelgoed van de brug af is, eens langs onder bekijken zal misschien meer opleveren, ik hou jullie op de hoogte..
13 jaar
De twee benzinepompen waren allebei vast komen zitten, vol roest en smurrie, en alle rubberen onderdelen in en rond het pomphuis waren zo goed als verteerd (wss door Franse benzine, met relatief veel alcohol, daar kan oudere rubber niet tegen). Voor de rest was alles nog als nieuw, en na vervanging van de pompen blafte hij, na jaren en drie seconden stilstaan, meteen als een doberman op speed.
13 jaar
Patrick, jij als Belg weet toch, dat je alles wat uit Frankrijk komt, beter links kunt laten liggen. ..........
Mooi dat nu de juiste diagnose is gesteld.
Ook de rode wijn? Dacht het niet ;-)
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ferrari 348 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar