Hallo technici.
Ik heb een droom beunhaasklus, namenlijk de distributie vervangen van een Ferrari F 355 gts. Ik heb de complete aandrijving (motor, bak en wielophanging) er al onderuituit, en dat valt me tot nu toe behoorlijk mee. Ik heb alleen 1 vraag: deze auto heeft een dry sump smeersysteem, hoe moet ik dit systeem vullen en ontluchten? Ben normaal Renault monteur, en heb geen ervaring met dit systeem. Mocht iemand verder nog tips hebben, dan hoor ik het graag.
Groet!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Kawa
Ik heb alleen ervaring met porsche en het drysumpsysteem van de corvette z06
Beiden hebben dus een reservoir en 2 pompen, een drukpomp en een retour ontluchtingspomp (scavenge pump)
De olie dus aflaten, stop(pen) terug plaatsen, nieuw filter plaatsen en dan het olie reservoir opvullen met de aanbevolen inhoud (tsja, hoeveel is dat bij zo'n f355???) motor starten en even stationair laten lopen (min 15 seconden!!!!!) nu met de peilstok indien die aanwezig is ff checken of er olie aanzit en of je voldoende druk hebt (meter op dashboard) ja? auto warm laten draaien, stopzetten, 5 tot 20 min wachten en dan weer peilen, nu weer olie bijvullen tot max nivo.
Zo doe je het bij de corvette z06, dus ik kan je geen garantie geven voor de Ferrari.......
misschien dat hier iemand info kwijt wil.....
http://www.testarossa.nl/onderhoud.html
gr
Peco Power
Valt het uiteindelijk mee om die riem te vervangen ? De mijne moet ik vroeg of laat ook eens wisselen .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ferrari F 355 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar