close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ferrari Mondial: start niet meer bij warme motor

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.2

De motor gaat zonder enige moeite draaien;
Indien je een rit maakt en je legt de motor stil krijg je hem niet meer aan de praat.
Als hij afgekoeld is gaat hij zonder problemen .
wie heeft hier een oplossing voor?

Geplaatst door

culotbjorn (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik ben geen ferrari kenner hooguit een bewonderaar.
Maar het blijft een auto , als hij het niet doet wat ontbreekt er dan vonk of benzine of beide ? of gaat hij niet rond ?

kaleido 1 6850
badge vip badge

10 jaar

Injektie ??
Dan denk ik aan een defekte temperatuursensor of andere meetfout.

C.Jonker 0
badge

10 jaar

benzinepomp draait, startmotor gaat rond en ontsteking heeft hij ook.
precies alsof er een start klep niet werkt of zoiets als hij warm is.

culotbjorn 0

10 jaar

benzinepomp hoor ik draaien en startmotor werkt ook.

Zou de ontsteking niet meer werken als hij eenmaal stil gelegd word.
want hij blijft draaien tot ik het contact stil leg.

waar vind ik de temperatuursensor?
Maar op het dashbord geeft hij de juiste temperatuur weer.

culotbjorn 0

10 jaar

Ik moet toch even weten of je een carburateurblok hebt... kun je een foto maken?
Geen idee waar de sensoren zich bevinden..dit is mijn eerste ferrari :)

Temperatuursensor op je dashboard is een andere als die je ECU van gegevens voorziet....mits injektie natuurlijk

C.Jonker 0
badge

10 jaar

Voor zover ik weet is dit een KE-Jetronic inspuitsysteem - dus met lambda sonde.

oldford 0
badge

10 jaar

KE jetronic dat is toch het inspuit systeem als K jetronic maar dan met ECU enz?
Dat is een specialisme op zich, ik zou echt even een expert ter hand nemen. met name de systeemdrukregelaar is gevoelig

C.Jonker 0
badge

10 jaar

Hoi,
Het zou te simple voor woorden zijn maar het klinkt als een vapourlock. (luchtbel in je brandstof toevoer) die verdwijnt als de boel afkoelt. Kan aan de pomp liggen of aan de automatische ontluchting.

HOTBUG 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ferrari Mondial of stel zelf een nieuwe vraag.