close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Doblo: 1.9 dieselmotor met hevig roken afgeslagen na vervangen brandsto

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9d sx

Ik heb van de week de brandstofpomp vervangen van mijn doblo.
sinds dien start hij wat moeizamer en gisteren kreeg ik in ene storingen in het gloeisysteem.
gisteravond en vandaag heb ik er ongeveer 250 km mee gereden, heb het idee dat hij op 3 pitten liep en hij leverde niet de prestaties die hij moet leveren (slecht accelereren en niet de top snelheid).
op weg naar huis sloeg hij mij op de snelweg met hevig roken af.
dacht eerst aan de koppakking maar de motor is niet overhit geweest en naar mijn idee heeft de motor nog steeds compressie, hij slaat alleen niet meer aan.

kan dit alles komen door dat de timing van de brandstofpomp niet goed was ?
het werkplaatshandboek geeft wel een timing aan maar deze is, was ook nog iets te stellen tijdens het monteren van de poelie op de pompas.
Aangezien het handboek over deze afstelling wat vaag is ben ik tijdens het monteren van de nieuwe pomp uit gegaan van de stand van de oude pomp.

Is het mogelijk dat hierdoor de inspuiting niet goed was en dat daar door mijn problemen zijn ontstaan en zo ja, op welke schade kan ik dan rekenen ?

Groeten,

Arjan

Geplaatst door

spinbass (0)
badge

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb het euvel gevonden.

heb er eerst 4 nieuwe gloeipitten in gedaan en wilde de oude pomp terug zetten om te kijken of het toch niet aan de pomp lag.
toen ik eenmaal daar mee bezig was, vond ik dat il toch wel veel koelvloeistoef tegen kwam.
heb toen toch ook de kop er maar even afgehaald en zag dat io cilinder 1 en 4 de busjes van de voor kamer niet meer op hum plek stonden.
zie foto's.

Nu heb ik nog wel een andere vraag:

Ik heb de busjes er uit gehaald maar gezien de schade is deze kop waarschijnlijk niet meer te repareren.

Nu is de auto 10 jaar oud en heeft ruim 260000km gereden en daarom vroeg ik me gezien de kosten af of het ook mogelijk ik om de auto zonder deze busjes weer rijklaar te krijgen ?

Ik snap dat je dan qua geluidsnveau en vermogen in zal leveren maar . gezien de leeftijd en de kilometers deze vraag.

spinbass 0
badge

11 jaar

Zonder busjes...........En wat te denken van de compressie? Blijft ook niets van over......... Had je zelf kunnen bedenken als prof............?

moderator 0
badge

11 jaar

Dat was nu juist mijn vraag, of die zaken het daarmee onmogelijkmaken ?

spinbass 0
badge

11 jaar

de oplossing: kop reviseren,of een ruilkop,goedkoper wordt het niet...

zit inmiddels een 2e hands motoer in met een aanzienelijk lagere km stand en loopt weer als een zonnetje..

spinbass 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.