auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat 0: 2 cilinders

Hallo

We zitten met een groot probleem.
Mijn fiat punto heeft een nieuwe cilinderkop gekregen en loopt hij nog maar op 2 cilinders.
Allen pakkingen zijn vervangen spanrol distributieriem bougies benzinepomp thermostaat vervangen.
Voor dat de cilinderkop werd vervangen heeft de auto altijd goed gelopen.
Wij weten het echt niet meer wat kunnen we nog doen .

Geplaatst door

jiska (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bobine van cil 2-3 of 1-4 stuk ff wisselen

jeroen pinda 0
badge

16 jaar

We zijn nu zo ver dat we weten dat bougie 1 en 4 niet vonken.
Bij 2000 toeren geen probleem maar daar onder slaat hij af.
niet genoeg compresie.

jiska 0

16 jaar

welk bouwjaar
controleer de stoters eens
denk dat daar t probleem zit
en controleer de laadspanning
de electronica kan ook van slagraken door een defecte dynamo

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Een bobine kapot of geen aansturing,zoals Jeroen ook al als oplossing opperde

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

De auto is van 1995 een punto 90 elx 1.6
De cilinder 1 en 4 heben mider compressie 9 bar
en cilinder 2 en 3 die hebben 11 bar

jiska 0

16 jaar

Vandaag een andere bobine geprobeerd.
Maar hellaas ook niet het gewenste effect.
Zou het een draad breuk kunnen zijn misschien.
Als dat het geval is waar of in welke draden zou het dan moeten zitten.
Of misschien een probleem met me injectoren.
Kan ik dat testen op één of andere manier.
Alvast bedankt ik ga weer even verder klooien.

jiska 0

16 jaar

De Bobine had je al vervangen,dus als deze bougies niet vonken,is er iets met de aansturing van die bobinekant (cil1 en 4) aan de hand.
Voor de bobine zit een (Fiat noemt het stuurcomputer) maar is een dubbel relais,deze kan kapot zijn of het gedeelte wat dit relais weer aanstuurt.(ik weet niet waar deze bij een Punto zit)

Ook kan een draadbreuk deze storing veroorzaken.
Wordt dus meten.
Trek de stekker van de bobine af en plaats hier in elk gat een draadje,daarna de stekker weer terug op de bobine en de motor starten.
Nu kun je met een universeel meter makkelijker meten of er spanning aanwezig is,niet tov de werkelijke massa meten(- pool accu),maar op de zwevende massa die één van die 3 draden zit
Op deze manier kun je het hele ontstekingsysteem doormeten,tot je de oorzaak te pakken hebt.
Hoop dat het een beetje duidelijk voor je is.

thei11316 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat 0 of stel zelf een nieuwe vraag.