Hallo, ik ben dus bezig met een poging te doen om van een fiat ducato de aandrijfassen uit de bak te halen, nu zitten deze muurvast!Ik weet dat er een veer zit aan het uiteinde van de aandrijfas die er voor zorgt dat de as niet uit de bak kan lopen,ik ben al met bandenlichters en beitels in de weer geweest om mijn assen uit de bak te krijgen maar ik krijg het niet voor mekaar.Nu is er de mogelijkheid om het cardan vrij makkelijk uit de bak te schroeven zodat ik er wel bij moet kunnen, is dit een goede optie?hoe nu te handelen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
alfons heb je al twee band ijzers er tussen gezet en op geslagen of een dikke beitel aan de een kant slaan en aan de andere zeide een band ijzer tussen ik heb ze zo altijd er nog uitgekregen al is het nu al weer even geleden dat ik het gedaan heb .
ik nooit het cardan gedemonteerd maar je bij is er misschien wel een andere oorzaak waarom het zo vast zit.
groetjes jan.
IK werd het zat en heb de rubbers losgehaald, en het buitengedeelte van de as in de bak laten zitten,(aan 2kanten!)en ja ik heb er echt hevig aan getrokken hoor!
Volgens mij is dit ook de standaard methode, zat er een tripode kruiskoppeling aan ??, ( dus drie lagertjes aan een soort sterretje ??) .
Groeten Marcel
ja, klopt als een bus, maar had toch liever de komplete as overgezet maar het is niet anders.maar de boel rijdt weer dus iedereen toch tevreden.
ALs je die komplete as eruit haal dan is de kans heel groot dat een stuk van het differentieelhuis mee komt.
Rubbers los halen is de boodschap!!!
Volgens mij kan het toch wel degelijk op de wijze zoals omschreven door Jan T.
Kan wel heel vast zitten, maar je moet um ook juist ff op het goeie plekkie raken terwijl ie onder spanning gehouden wordt.
Sytze
[quote=sytze]Volgens mij kan het toch wel degelijk op de wijze zoals omschreven door Jan T.
Kan wel heel vast zitten, maar je moet um ook juist ff op het goeie plekkie raken terwijl ie onder spanning gehouden wordt.Sytze[/quote]
Heb je het al eens geprobeerd van een ducato van voor '94? Bij ons is het bij mijn weten nog nooit gelukt. Een maal hebben ze die er toch willen uit krijgen omdat het differentieel open moest. En dan is het huis gebroken. En ik kan je verzekeren, we hebben er al een aantal uitgehaald.
Nee Jeroen, nu je het zegt, het was naar ik meen een camper met spiegels aan 2 stangen, dus na 1993 dacht ik zo. En bij een Boxer wil het toch wel? Maar idd het komt gelukkig niet zo vaak voor, althans bij ons.
mvg,
Sytze
al menigmaal een 2.5 en 1900 uit elkaar gehad, krengen gaan allemaal lekken op de middenpakking aan de achterkant, feestje hoor, pakking kost ongeveer 30 euro, maar er zit ook 30 uur werk in
groeten Marcel
ik heb ze toch echt los gehaald hoor bij modelen uit 1985 dus dat is effe geleden maar het ging altijd en ik moestnog op mijn rug doen zonder brug maar toen was alles bij mijn nog flexibeler dan nu enhad ik ook nog wat meer haar.
groetjes jan.
Maar nu ben je meer MAN!
sytze dat moet ik effe aan mijn vrouw vragen ; zij heeft daar meer verstand van dan ik.
groetjes jan.
Beter laat dan nooit maar misschien wel een tip voor de volgende aandrijfasuithalers.
Bij een versnellingsbak revisiebedrijf in Schijndel haalde ze de assen eruit zoals Jan T omschreef.
Een paar flinke harde klappen en de as kwam er uit.
Dit was overigens bij alle modellen van voor 1994.
Niets aan de hand.
Wel altijd een nieuwe keerring monteren. Niet vergeten anders kan ie er weer onderuit.
Gr. Neet
17 jaar
Bij ons is ze al eens een differentieelhuis gesneuveld door die harde klappen!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar