Ik heb al een nieuwe accu gekocht. Maar iedere keer loopt mijn accu leeg bij stilstand.
Wat is de makkelijkste manier om op te sporen waar de sluiting of lekstroom zit?
En wat is de minimale spanning wat die geeft bij stilstand.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
!2.2 tot 12.6 volt in rust na een paar uur.
Zekeringen trekken en meten met een universeelmeter of er een stroom loopt.
Gezien de leeftijd is een stroomlekkage in de bekabeling of een verbruiker mogelijk.
Geen hanchoenvakje of kofferbaklampje wat blijft branden?
Heb je geen wijzigingen aangebracht in de bedrading, nieuwe radio etc?
Meet of de dynamo geen lekspanning heeft bij stilstand.
Cor
Bij stilstand trekt hij geen stroom.
Maar als ik de auto aan het lopen heb en ik geef gas meet ik over de accu nog steeds 12,6 volt.
Dus de dynamo toch.
Hoe kan ik meten of de dynamo nog werkt. De 12 volt binnenkomst krijgt die wel.
17 jaar
controleer eerst je kabels en aansluitingen, je zal niet de eerste zijn die de dynamo vervangt en er achter komt dat er toch een kabelbreuk oid zit.
meet eens met een amperetang over de dikke pluskabel als je daar maar minimale ampere s meet is het niet goed en een dynamo moet ong,13.8volt leveren dus dat is ook al niet goed
gr.marco
Spanningsregelaar vervangen,kan een losse regelaar zijn die ergens onder de motorkap zit,of een in de dynamo ingebouwde.
Bij Fiat zit deze dan achterop de Dynamo ingebouwd icm de koolborstels,2 M4 schoefjes losdraaien en je neemt hem er zo uit.
Als er plaats genoeg is hoef je de dynamo niet eens uit te bouwen,maar ik ken de 126 wat die ruimete betreft niet.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat 126 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar