auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Ducato: Acculampje gaat continu aan

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.3

Het accu lampje gaat branden als de motor meer als stationair loopt , bij een hoger toerental gaan ook de lampjes van het remsysteem aan ,in eerste instantie werdt gedacht aan een defecte spanningsregelaar en deze is ook vervangen .ook al diverse keren de accu compleet leeg gehad maar deze is ook niet defect volgens meting.
De dynamo is doorgemeten meer ook hier is geen fout in te vinden de massa punten zijn allemaal gecontroleerd maar ook hier is alles oke .
Ook op de computer zijn geen fouten af te lezen.

Wie O wie heeft er een oplossing voor.

Vriendelijke groet Hans3006

Geplaatst door

hans3006 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Meet de akku spanning eens bij brandend lampje....Dan zie je dat de dinamo op dat moment niet laadt...(hangende borstel of slechte verbinding in de rotor???)

Beste Cor,
Met brandend lampje is de spanning boven de 15 Volt dus dit gaat het niet worden maar bedankt voor het meedenken.

Groet hans3006

hans3006 0

11 jaar

Als je een goed werkende voltmeter hebt gebruikt dan is die 15V teveel.

Dit is dus juist ook het probleem en door de overspanning gaan ook de lampjes van de abs en de rest ook aan maar er is tot nu toe geen profi die kan vinden waar het aan ligt .
De fout blijft zo maar 10 dagen weg en springt er dan opeens weer in

hans3006 0

11 jaar

Oorzaak is de spanningsregelaar of onderling contact of een onderbreking in de bedrading ervan.. Als je deze spanning correct hebt gemeten is het eigenlijk onmogelijk dat de werking van de dynamo (door een deskundige) in orde is bevonden.. Als je zelf de (inwendige spanningsregelaar hebt vervangen?? Toch niet door een verkeerde of ook defecte??? moet je vooral controleren of de regelaar ook degelijk op de massa is aangesloten..( het principe van de werking van de spanningsregelaar is bij te hoge spanning, eerst het verminderen en later desnoods onderbreken van de stroom welke door de rotor vloeit.

De oorzaak is nu waarschijnlijk opgelost de dealer heeft het geheel door een gespecialiseerd extern bedrijf door laten meten en er een nieuwe dynamo in gezet deze zou door een of ander wankel contact af en toe op tilt gaan .
Ik hoop dat het hiermee is opgelost.
Bedankt voor het meedenken.

Groet hans3006

hans3006 0

11 jaar

Ik denk het wel. Tipisch een geval van een (veel) te hoge spanning.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.