Mijn vader heeft 5 jaar geleden een nieuwe Doblo Cargo SX (meest luxe uitving in dit geval) gekocht, toen de eerste in nederland met 1.9JTD motor.
De auto zelf heeft al een paar mankementjes gehad, bijvoorbeeld: de stuurcolom is na een paar maanden al vervangen, en de banden slijten ontzettend hard.
Deze reparaties werden met veel tegenzin van de dealer uitgevoerd bij de dealer.
Laatst is er bij de keuring al een uitlaat vervangen a 1200 euro totaal (ze hadden het over de kathalysator).
Een week geleden zag mijn vader ineens olie onder de auto liggen, dus meteen naar de dealer.
Wat blijkt: keering en lager van versnellingsbak stuk.
Fiat wil niet onder coulance iets doen, kosten 1500 euro, exclusief uren. (Geschat word in totaal 2000 euro)
Mijn vraag is, is het normaal dat de bak er onderuit ligt na 87.000 km/ 5 jaar.
En in hoeverre zouden we fiat er op aan kunnen spreken dat ze een ondeugdelijk product hebben gelevert?
Hoeveel kost een bak reviseren/lager en keering vervangen normaal?
We zitten er sterk aan te denken om de auto op te halen bij de dealer (waar nu dus wel al de bak onderuit ligt) en hem naar een ander bedrijf te brengen, is dit verstandig?
Als iemand advies heeft hoor ik het graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
We hebben ondertussen de bak opgehaald bij de dealer en laten deze elders reviseren (waarom zitten die zaken allemaal zo ver weg?)
Maar mijn originele vraag blijft, hoe ver is fiat hier verantwoordelijk voor te stellen?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar