Hoi,
na een gesprongen distributieriem moet de cilinderkop er af om minstens 4 geplooide kleppen te vervangen. De bouten van in- en uitlaatcollector zijn moeilijk bereikbaar om te lossen. Word de motor er normaal uit gehaald om dergelijke werkzaamheden te kunnen uitvoeren of lukt het ook zonder ?
Dank voor het antwoord.MVG
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan met de motor er in , maar is niet eenvoudig , het juiste gereedschap helpt wel en een dosis handigheid , brug of put is ook aan te bevelen.
Wat mag ik verwachten qua schade ? Kan bij dit type motor een gat in een zuiger zijn geslagen? Eerste visueel nazicht klepspeling duidt op 4 ingedrukte/ geplooide kleppen. Beschermkap rond krukas is kapot geslagen en moet worden vervangen. Linkse draad op moer krukaspolie ? Verder vind ik de merktekens niet echt terug om de distributieriem achteraf juist te kunnen zetten. Alvast dank !
4 jaar
Alles is van tijd , dat is latere zorg , eerst de kop er af en kijken wat de schade is. Kosten overstijgen de waarde van de auto in het ergste geval.
Indien er ruimte is (zelf even inschatten) probeer de cilinderkop er zo compleet mogelijk af te halen.
In en uitlaatspruitstuk en aanverwanten kun je dan veel makkelijker demonteren....
Grt. Paul
Intussen de geplooide kleppen vervangen en terug aan het monteren. Waar zouden de merktekens staan krukaspolie, inspuitpomp en nokkenas ? Dank voor het antwoord.
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar