auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Punto 2000: Auto start niet, elektrische oorzaak?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 188A4000, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 44

Mijn auto, Fiat Punto uit 2000 start niet. Veel zaken nagelopen, maar niets hielp. Hij is tijdens het rijden afgeslagen en sindsdien (op een paar keer na) niet meer aan de praat te krijgen. Het is waarschijnlijk een elektrische oorzaak. Klassieke oorzaken als accu, startmotor zijn het niet. Hij is uitgelezen en gaf aan Krukas Sensor als fout. Deze vervangen, maar geen verschil. Ik heb ook de computer (Ecu) vervangen, omdat ik ook dacht dat de computer kapot zou zijn. Maar ook dit hielp niet. Computer was uiteraard gereset voor gebruik. Ik heb ook gehoord dat je geen universele Krukas Sensor moet gebruiken, maar de originele. Dit ook geprobeerd met de sensor van de sloop, maar geen resultaat.

ik weet het eigenlijk niet meer. Het moet haast wel een elektrische oorzaak zijn. Ik heb ook gehoord dat een kabelbreuk ook wel de oorzaak kan zijn.
Garage adviseert om naar de demontage te brengen, maar vindt het te vroeg als ik niet weet wat er aan de hand is en wat het gaat kosten om te maken.
Benzinepomp uiteraard ook nagekeken.
Als het toch elektrisch moet zijn, wat zou het kunnen zijn?

Geplaatst door

Mona-rt (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zitten diverse relais in je zekeringkast ook onder de motorkap, deze willen nog wel eens defect gaan , maar wat is er niet vonk of benzine of beide ?

Als de sensor niet defect is, dan is de bedrading de volgende verdachte.
Dat gezegd hebbende: hoe weet je zeker dat de sensor van de sloop niet defect was?

Brandt het storingslampje nu nog steeds? Krijg je bij uitlezen nog steeds dezelfde foutcode?
Wet je de exacte tekst of het nummer van die foutcode?

oldford 0
badge

3 jaar

Sensor:
eerst een nieuwe universele sensor uit de verpakking geprobeerd, daarna de tweedehandse van de sloop afkomstige uit dezelfde auto. Idd, ik weet niet 100% of de sensor van de sloop goed is, want die auto's kunnen niet starten.

Op het dashboard branden helemaal geen storingslampjes (behalve van de airbag, maar dat is al 2 jaar zo en niet relevant aan het startprobleem).

Uitlezen heb ik niet zelf gedaan dus geen codes gezien. Ik heb het door 2 verschillende mensen laten doen. En allebei hebben ze de Krukas Sensor genoemd. De tweede man zei ook dat er probleem was met ECU. Maar deze had ik in eerste instantie ook vervangen, daarna de oude weer terug gezet omdat het niet hielp

Mona-rt 0

3 jaar

Als de bedrading de verdachte kunnen zijn, waar moet ik deze zoeken? De bedrading van de stekkers van de ECU? Er zijn er heel veel.

Ik heb ook ergens gelezen dat de bobine vervangen ook wel es gedaan wordt bij dit soort probemen, omdat deze vaak de ECU kapot maakt. De kabels had ik al een paar maanden geleden vervangen, die vertoonden heel wat slijtage.
De zekeringen, ook onder motorkap, hadden ze ook naar gekeken

Mona-rt 0

3 jaar

Update 3 september:
Na ruim 3 weken, 3 garages en €450,- armer is het probleem opgelost en start de auto weer.
Waren meerdere oorzaken, maar het grootste probleem was de distributieriem die niet goed was gemonteerd (niet op "timing" gezet). Was half jaar geleden vervangen. Er brandde overigens een rood motor-storingslampje die ik veel alter had gezien. Alles bij elkaar meer uitgegeven dan de auto waard is. Meeste kosten waren sleepkosten naar de garages en verkeerd gegokt op onderdelen die ik onnodig heb vervangen. Kortom, heel frustrerend als je niet meteen weet wat er aan de hand is. Ik denk dat dit iedereen het wel eens mee maakt in zijn auto-avontuur

Mona-rt 0

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.