hallo,
mijn auto loopt op 3 cilinders als de motor warm is, als ik de bougiekabel los trek van de bobine van cil 2 en 3 een voor een tijdens lopende motor dan zakt die in toeren en loopt nog slechter dat betekend voor mij dat cil 2 en 3 dan wel goed werken, als ik bougiekabels van cil 1 en 4 van de bobine los trek een voor een dan valt me op als ik cil 1 bougie kabel eraf trek de toeren zelde blijft en weet nu dat cil 1 niet mee doet hoog waarschijnlijk is de bobine van cil 1 en 4 defekt of de bougiekabel van cil 1, om er van zeker te zijn wil ik weten hoeveel weerstand de bougiekabel mag hebben, en hoe je de bobine kan testen-controleren,
alvast bedankt,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bougiekabels max 7a 8 ohm weerstand (warme motor).
De bobine is op de volgende manier te testen (ook warme motor):
tussen de stekkeraansluitingen moet een weerstand staan van ongeveer 0,5 ohm. dan meten tussen de 2 aansluitingen waarop de bougiekabels zitten,hier moet een weerstand zijn van ong 7,5 Kohm (denk aan je schaalverdeling bij het meten!)
en? is het nog gelukt?
hoi maarten
de motor temp werdt ook te warm afgelopen week, ik heb weerstand meting gedaan een bleek gewoon goed allebei de bobine weerstanden vergeleken waren zelfde waarde´s motor temp ging ook oplopen, dacht eerst thermostaat of waterpomp of lucht in systeem, heb slangen gevoel slang van thermostaat werdt niet warm trouwens kreeg ook geen warm lucht binnen interieur, er zat helemaal geen koelvloeistof meer in systeem had 3 a 4 liter moeten vullen daarna had ik weer warm lucht binnen en thermostaat slang werdt ook warm dus themostaat en waterpomp is gewoon goed hij circuliert gewoon ook, 2 dagen later liep temp weer hoog moest weer koelvloeistof bijvullen 3 a 4 liter vondt heel raar gezocht naar lekkage kon geen uitwendige lekkage vinden, en had vermoeden van cilinderkop koppaking ik wist al dat cilinder 1 niet werkte en vermoeddde dat er lekkage was in cilinder 1. bougie er uit gedraait en zag een koelvloeistof druppel aan zitten zat ook vloeistof in de cilinder 1 dat kon je goed zien, probleem is lekke koppaking die 2 klachten veroorzaakt,
mijn vraag is nou of ik de cilinderkop ook moet reviseren is dat noodzakelijk, ik weet zelf dat bij sommige dealers de cilinderkop helemaal niet vlak wordt gemaakt door een revisie bedrijf er wordt gewoon licht over heen scheurt met scheur papier en daarna weer terug gemonteerd.
weet jij ook de aantrekmomenten van de cilinderkop bouten van fiat punto bj 2002 1.2 8v
enof de bouten vervangen moeten worden
auto heeft 90,000 km gelopen vindt wel heel snel dat de koppaking defekt is
mvg,
cumo
14 jaar
helaas sneuvelen de meeste koppakkingen rond de 100.000 km.
bij mijn Cinquecento is deze ook bij 92.000 km aan zijn einde gekomen, koppakkingen zijn bij de kleine fiatmotoren echt een ramp.
hallo,
ik heb de koppaking vervangen en de kop laten reviseren,vlak laten maken
ik heb de kop nu gemonteerd alleen heb een probleem motor maakt herrie, tikkend geluid boven 2000 toeren lijkt op kleppen, voorheen was tikkend ratelend geluid niet aanwezig, is dit een bekend probleem na het vervagen van koppaking diverse malen de kleppen deksel er af gehaalt enzo kan niks aan zien
weet iemand er iets hiervan
mvg,
cumo
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar