Fiat Punto: bobine kapot?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo,
Ik heb een Punto uit 1998 welke slecht loopt.
Hij hakkeld bij koude moter en slaat af en toe af, vanaf 3000 toeren of bij warme motor is dit web.
Wel is het verbruik heel hoog.

Ik heb de bougies vervangen maar dat hielp niet, toen alle kabels nagekenen met zón soort zaklamp die knippert
(excuus geen idee hoe het heet) en cilinder 1 en drie knipperen onregelmatig en langzaam.
Daar bougies vervangen maar het bleef zo. Toen kabel vervangen en het bleef zo.

We hebben alle kabels al eens vervangen en van plaats verwisselt maar niets helpt, het vreemde is dat dezelfde kabel + bougie wel goed werkt op een andere cilinder én dat het niet uitmaakt welke uitgang op de bobine we gebruiken op cilinder 1 of 3 het beeld blijft slecht.

Klinkt gek hé

we hebben dus twee dis bobines voor 4 cilinders als je er bovenop kijkt gaven beide laatste cilinders daarop geen mooi beeld.


Hoe groot is de kans dat beide bobines tegelijk het zelfde manko gaan vertonen?

Het is toch zo dat er 1 keer plus en min ingaat en dan beide "poorten"' of werken of niet?

martexx

Geplaatst door martexx (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

erka (0) PRO, 16 jaar geleden

even iets heel stoms....
heb je de kabels in de goeie volgorde ingestoken ??
je kunt ze dus niet ongestraft wisselen....

martexx (0), 16 jaar geleden

Hey Bedankt voor je reactie,

we hebben de kabels op de juiste volgorde gedaan. Maar die 1 en drie geven gewoon een heel gek signaal.
Zodra we de kabels op een andere niet juiste volgorde erin doen dan loopt ie heeel slecht.
Volgens mij kun je ze per bobine gewoon omwisselen.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

er vonken per bobine 2 ciliders tegelijk
heb je de compressie gemeten

martexx (0), 16 jaar geleden

Hey Jerry,

Dat dacht ik al omdat we ze gewoon om kunnen wisselen. Het is alleen zo dat
op beide bobines de tweede "uitgang" een verkeerd beeld geeft.
wanneer we de tweede uitgang op een andere cilinder zetten dan hebben we het op die, dus dan lijkt het of het niet aan de cil. ligt.
Maar aan de bobine. (de kabels en bougies zijn uitgewisseld om te kijken of het dara in zat)

Het lijkt me alleen zo vreemd dat een bobine kapot is en dat dat dan maar op 1 uitgang effect heeft.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

en als je de kabels van 1 bobine wisselt verandert alleen de cilinder die weigert of blijft dezelfde cilinder weigeren

martexx (0), 16 jaar geleden

dezelfde blijft weigeren

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

dan moet je t toch in de compressie zoeken
verbrande klep
te strakstaande klep
of een klepstoter

martexx (0), 16 jaar geleden

Hey sorry

Ik licht je verkeerd voor, ik heb mijn technische maatje gebeld omdat ik hetzelf niet zo goed snap.
Hij was degene die het deed.

bovenstaand antwoord moet zijn dat ie dan op de andere cilinder slecht gaat lopen.
Maar het ligt ite in de bougie of kabel.
Mijn maat zegt dat het hoogstwaarschijnlijk in de bobine zit maar dat dat eigenlijk niet kan omdat maar een kant het heeft

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

en als je de kabels wisselt op de bobine/bougie

martexx (0), 16 jaar geleden

dan blijft het zo, ik zal de bobines vervangen en kijken wat er gebeurt, ik zag ze net vonken onderling (bobines)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.