Hallo,
Ik heb een Punto uit 1998 welke slecht loopt.
Hij hakkeld bij koude moter en slaat af en toe af, vanaf 3000 toeren of bij warme motor is dit web.
Wel is het verbruik heel hoog.
Ik heb de bougies vervangen maar dat hielp niet, toen alle kabels nagekenen met zón soort zaklamp die knippert
(excuus geen idee hoe het heet) en cilinder 1 en drie knipperen onregelmatig en langzaam.
Daar bougies vervangen maar het bleef zo. Toen kabel vervangen en het bleef zo.
We hebben alle kabels al eens vervangen en van plaats verwisselt maar niets helpt, het vreemde is dat dezelfde kabel + bougie wel goed werkt op een andere cilinder én dat het niet uitmaakt welke uitgang op de bobine we gebruiken op cilinder 1 of 3 het beeld blijft slecht.
Klinkt gek hé
we hebben dus twee dis bobines voor 4 cilinders als je er bovenop kijkt gaven beide laatste cilinders daarop geen mooi beeld.
Hoe groot is de kans dat beide bobines tegelijk het zelfde manko gaan vertonen?
Het is toch zo dat er 1 keer plus en min ingaat en dan beide "poorten"' of werken of niet?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
even iets heel stoms....
heb je de kabels in de goeie volgorde ingestoken ??
je kunt ze dus niet ongestraft wisselen....
Hey Bedankt voor je reactie,
we hebben de kabels op de juiste volgorde gedaan. Maar die 1 en drie geven gewoon een heel gek signaal.
Zodra we de kabels op een andere niet juiste volgorde erin doen dan loopt ie heeel slecht.
Volgens mij kun je ze per bobine gewoon omwisselen.
16 jaar
er vonken per bobine 2 ciliders tegelijk
heb je de compressie gemeten
Hey Jerry,
Dat dacht ik al omdat we ze gewoon om kunnen wisselen. Het is alleen zo dat
op beide bobines de tweede "uitgang" een verkeerd beeld geeft.
wanneer we de tweede uitgang op een andere cilinder zetten dan hebben we het op die, dus dan lijkt het of het niet aan de cil. ligt.
Maar aan de bobine. (de kabels en bougies zijn uitgewisseld om te kijken of het dara in zat)
Het lijkt me alleen zo vreemd dat een bobine kapot is en dat dat dan maar op 1 uitgang effect heeft.
16 jaar
en als je de kabels van 1 bobine wisselt verandert alleen de cilinder die weigert of blijft dezelfde cilinder weigeren
dezelfde blijft weigeren
16 jaar
dan moet je t toch in de compressie zoeken
verbrande klep
te strakstaande klep
of een klepstoter
Hey sorry
Ik licht je verkeerd voor, ik heb mijn technische maatje gebeld omdat ik hetzelf niet zo goed snap.
Hij was degene die het deed.
bovenstaand antwoord moet zijn dat ie dan op de andere cilinder slecht gaat lopen.
Maar het ligt ite in de bougie of kabel.
Mijn maat zegt dat het hoogstwaarschijnlijk in de bobine zit maar dat dat eigenlijk niet kan omdat maar een kant het heeft
16 jaar
en als je de kabels wisselt op de bobine/bougie
dan blijft het zo, ik zal de bobines vervangen en kijken wat er gebeurt, ik zag ze net vonken onderling (bobines)
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar