Fiat Punto: koude kachel systeem

Bouwjaar: 2001, Motorcode: 1.2 elx

hallo allemaal,
Ik heb een fiat punto 1.2 elx van het bouwjaar july 2001 en op de teller staat een km stand van 135.500.
Ik wil bij deze een hele vervelende storing aan jullie voorleggen die al heel lang voortsleept en waar het eind nog niet in zicht is omdat het euvel nog niet na herhaadelijke reparaties is verholpen.
Mischien is er onder jullie ook iemand die zo,n lang slepende storie met het kachel systeem heeft meegemaakt,of er is mischien iemand die werkt bij de fiat of (anders) die heel veel van dit probleem afweet en mij er hopelijk mee verder kan /wil helpen met informatie die ik dan eventueel mee kan nemen als ik naar de reparateur ga.
Oke`laat ik beginnen......... toen ik van rotterdam tereug naar mijn huis reed begon opeens de thermostaat meter in het daschboard te zakken en daarna weer gewoon in de middenstand tereug te gaan.
Dit gebeurde diverse keren onder het rijden en opeens blies de verwarming koude lucht terwijl de thermostaatmeter in het midden stond.
Ik heb de auto naar een garage gebracht en daar hebben ze in eerste instantie thermostaat vervangen,maar het euvel ging daarmee niet weg.
Daarna hebben ze de auto verder nagezien en een enkele onderdelen ook vervangen o.a de waterpomp de verwarmingsradiator onder het daschboard in de auto.
In eerste instantie leek het euvel hiermee verholpen te zijn de kachel was weer lekker warm,maar na ongeveer twee a drie weken gereden te hebben begon het probleen weer op te spellen maar nu met een heel ander euvel/geluid erbij.
S,morgens startte wij de auto en het leek wel of we in een aquarium zaten je hoorde zoveel geborel en geklots vanonder het daschboard komen (waar het intrieurradiatortje zit onder het daschboard in de wagen), enj ook ging weer de thermostaatmeter weer heen en weer (vanuit de middenstand positie daalde die tot een kwart en kroop daarna weer in de midden positie) maar hij gaf ook geen warme lucht meer alleen maar koud.
Weer met de auto naar mijn garage tereug geweest en daar hebben ze weer de auto gehouden en onderzocht en kwamen tot de conclusie dat het de koppakking kon zijn (door het borellen en geklots geluid) maar eventueel ook in het ergste geval de kop zelf.
Naar hun onderzoek vertelden ze dat het gelukkig de koppakking was dat is dan ook gerepareed en de auto weer na enkele dagen weer mee gekregen.
wij rijden er nu zo,n beetje 9 dagen mee en de kachel in de auto geeft weer heerlijke warme lucht maar ik constateer toch weer enkele keren de thermostaataanduidingspijltje op het daschboard wat naar beneden zakt (niet ver ongeveer twee a drie streepjes onder het middensand streepje).
Nu weet ik niet of dit normaal is dat het pijltje iets zakt en dan weer tereugkomt in de middenstand of dat dit toch weer op iets anders zou kunnen gaan duiden/of dat het probleem toch niet helemaal verholpen is en dat er nog iets aan zou moeten gebeuren.
Ik heb er echt geen enkele ervaring of verstand van autoo,s en daarom deze noodkreet ik hoop echt dat er iemand is die er echt veel verstand van heeft en/of dat die persoon in een fiat garage werkt en dat die persoon almeerdere keren met dit probleem te maken heeft gehad en mij hiermee zou willen helpen.
Wij kijken echt uit op jullie antwoorden en hopen dat er echt een bericht bij zit die ons van dit vervelende langdurend probleem af kunt helpen.

Heel veel groetjes...ron

dolly

Geplaatst door dolly (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

dupl-u-19054-5dd14a44697fb+kosopoel (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik weet wel dat dit soms krengen zijn om te ontluchten.
Wij hebben er 1 gehad die bleef last houden van stromingsgeluiden in de kachel.
Op 10000 manieren ontlucht maar het probleem hebben we niet volledig kunnen oplossen.
Volgens de fiat-dealer komt het meer voor.

E.T.Wiersum (0), 16 jaar geleden

Denk dat kosopoel gelijk heeft.
Vraag dealer om systeem nog eens te ontluchten.
Verder zou ik me geen zorgen maken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.