Ik heb het volgende probleem.
Ik krijg de brandstofpomp niet aan de gang, heeft misschien iemand een electrisch schema van de aansluiting/bedrading?
Totaal gaan er 5 draadjes naar de pomp, 1 heeft massa, 1 heeft 6 volt (neem aan voor de tankmeter) en 1 heeft 12 volt.
De laatste samen met de massa lijkt mij voldoende.
Ik heb voor de zekerheid de pomp vervangen maar ook deze werkt niet.
Daarom mijn vraag heeft iemand een schema want wellicht dat er nog meer moet worden aangestuurd
En heeft iemand een goed idee wat het meer kan zijn?
Eerlijk gezegt heb ik nog niet gekeken naar de brandstofrelais, moet deze dan klikken met kontakt aan?
Hoor graag jullie reacties!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandstofpomprelais schakeld in zodra je hem op kontakt zet, is er druk en word er niet gestart zal deze weer uitgaan, word er wel gestart dan blijft de pomp uiteraard lopen.
Zoek het relais op en dan weet je meteen welde kleurcodes je moet kontroleren.
Geen startonderbreking/sleutelherkenning ?
Pomp draait helemaal niet, ook niet bij kontakt aan ( geen brom )
Bij kontakt aan: brandt het codelampje waarna deze na ca 2 seconde weer uitgaat (dus sleutel herkenning?)
Misschien ligt het wel aan de botsschakelaar, maar ik wil graag weten waarvoor de andere 2 draadjes zijn (waarschijnlijk extra aansturing)
12 jaar
check eerst relais in dit geval.
De twee relais van de ECU en Brandstofpomp gaan tegelijk aan , als je de contactsleutel in de aan positie zet lampjes branden op het dashboard , na 2 seconden als de motor niet loopt , zet de ECU de brandstofpomp weer uit , dat is de klik die je na 2 seconden zou moeten horen. , en is er waarschijnlijk niks met de ECU en ecu relais aan de hand , ook als het (inspuit) motor lampje , even aan en uit gaan ,
Is de stroomtoevoer naar de ECU in orde
Dus denk ook dat de , stroom toevoer naar de brandstof pomp , of de brandstofpomp zelf defect is ( relais )
De Stekker met de zwarte draad en de bruine draad , ( Brandstofpomp ? ) , multimeter op Ohm zetten , een van de pennen op de zwarte draad , en de andere op een massa punt.
Er moet 0 ohm worden gemeten.
Vanavond weer even wat tijd gehad.
De pomp afzondelijk laten draaien, die doet het dus.
De botsschakelaar doorverbonden, dus moet het dus ook gewoon doen.
Ik kan alleen die verrekte brandstofrelais niet vinden, ik dacht die te vinden bij het schutbord of bij de accu? maar ik kan zo niets ontdekken.
Hoor graag of iemand dat wel weet!?
Als ik het kontakt aanzet hoor ik geen klikjes van een relais.
Heb tevens de massa punten nog even schoongemaakt onder de accu en bij de versnellingsbak.
12 jaar
Hopelijk heeft iemand nog een electrisch schema van het brandstofsysteem?
Punto 1.6 8v 1997
Alvast heel erg bedankt
12 jaar
dealer bellen, (chef) monteur vragen waar wat zit... no problem
Relais gevonden en vervangen.
Botsschakelaar doorverbonden.
Alle zekeringen heel.
Maar nog steeds geen resultaat.........
Ik krijg bij de bruin/witte draad bij de brandstofpomp geen spanning.
Als ik daar rechtstreeks spanning opzet dan draait de pomp en doet de auto het ook.
Heeft er iemand nog een goed idee? Of misschien een electrisch schema?
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar