close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto: onderdelen bestellen via internet

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Ik heb een andere punto gekocht uit 1998 met 56830 kilometer op de klok maar wel wat achterstallig onderhoud en de bekende punto problemen.
nu wil ik onderdelen bestellen via internet omdat dit behoorlijk scheelt in de kosten, maar als ik zoek op kenteken krijg ik nogal wat verschillende onderdelen
zoals distriebutie riem 104 of 125 tanden (ik heb gekeken of ik op de riem iets zag staan stonden wel een boel nummers op maar daar kan ik het niet mee vinden)
luchtfilters met verschillende maten.
en kachelradiateurs ook verschillende.
moet ik nu echt eerst alles gaan demonteren (vooral bij de kachelradiateur iets minder)
of is er een andere manier om hier achter te komen?

alvast bedankt!!

Geplaatst door

Mennonmgn (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je moet er wat voor over hebben als je bijna gratis wilt repareren.
Ga naar een goeie automaterialenzaak. Daar geven ze je het goeie en je kunt meteen aan de slag.

moderator 0
badge

12 jaar

ook daar vragen ze hoeveel tanden en welke maat kachelradiateur en als ik zeg dat ik het niet weet zeggen ze dat ik de oude mee moet nemen er zijn
namenlijk meerdere optie's

Mennonmgn 0

12 jaar

Een goede automaterialenzaak geeft je bij twijfel alle mogelijke onderdelen mee en dan kun je de verkeerde terug geven,ik reken dan pas af en dat gaat allemaal in goed vertrouwen wat ik heb opgebouwd..

Maar de onderdelen moeten er toch uit,dus bouw ze eerst uit en bestel dan,ik zie je probleem niet.

thei11316 0

12 jaar

Aantal tanden is afhankelijk van chassisnummer, dus noteer dat nummer en geef het door aan de onderdelenverkoper al dan niet online.

Hendrik4290 0
badge

12 jaar

Ben ik het niet helemaal mee eens, [quote]Aantal tanden is afhankelijk van chassisnummer[/quote]
Recentelijk een aantal weken geleden de handremkabel overgetrokken van de Seat Inca 1.9 diesel, maar welke links of rechts..dus begin je te controleren welke, toen bleek ook nog dat een remcilinder lekte en de remschoenen had aangetast.
Zonder aarzelen, de automaterialenzaak gebeld, het vin nummer en motorcode doorgegeven...in het vin nummer staat de X voor de Y volgens alfabet en krijg dan ook de prijs te horen.
Buurman als dienstdoende chauffeur gecharterd om de onderdelen te gaan halen, daar aangekomen kom de onderdelen op halen voor de Seat Inca, met motorcode 1Y, zojuist voor gebeld, remcilinders, remschoenen en handremkabel links...
Waaaat, das niet de prijs wat ik zojuist te horen heb gekregen telefonisch die zijn 60% duurder, medewerker zegt: u moet deze remschoenen hebben omdat u verkeerd bent geinformeerd, de Y ligt voor de X in alfabet en ik begin hardop te lachhen, en die zijn duurder dan de andere remschoenen/cilinders.
Tja ik ga niet discusieren en vertrouw erop dat ik de juiste onderdelen heb, nee die heeft u vertrouw me maar...! ze zijn wel duurder..

Thuis aangekomen, godver de godver het zijn NIET de juiste remschoenen/cilinders, gemonteerde remschoenen zijn 31mm breed geleverd 40mm ! remcilinders gemonteerd zijn dik van vorm, ik had langwerpige cilinders ontvangen..!
Nog niet gekeken na de handremkabel !!
Dus weer buurman gecharterd, en meteen terug, jaaa maar die hebben we niet op voorraad, kom niet k*tten geld terug geven..nog twee van die soorten zaken afgebeld, komen met dezelfde onzin aan.
Dan maar bij de dealer informeren/bestellen, en ja hoor daar komen de juiste remschoenen/cilinders op tafel te liggen...Maar ik had nog de handremkabel niet gecontroleerd van de vorige leverancier, na montage bleek deze 1,5 centimeter te kort te zijn !! bestaat toch niet.
Dus de oudekabel vergeleken met de nieuwe en i.d.d.. 1,5 centimeter te kort, dus maar weer terug naar de dealer en de juiste handremkabel ontvangen, die zelfs 20 euro gioedkoper was dan universeel automaterialen zaak..

Voor mij blijkt dat imitatie onderdelen, hoe goedkoop ook , NIET altijd de juiste zijn, en door dergelijk imitatie bedrijf niet voldoende wordt gekeken naar de oorsprong en een vergelijk gemaakt wordt met de Caddy.

TheoStek 0
badge

12 jaar

Ja, dat probleem ken ik.

Wat betreft Fiat: Daar staat ergens een ricambi nummer op wat de dealer nodig heeft voor de juiste onderdelen. Of dat bij de nieuwere fiats ook nog is weet ik niet.

Hendrik4290 0
badge

12 jaar

Heel mooi weergegeven Theo. Dit is een mooi praktijkvoorbeeld.

Ik kom toevallig bij het magazijn van Ford. Ik moest daar wat hebben, wat ze niet bij de universele automaterialenzaak hebben. Ik informeer wat de remschijven/ blokken kosten, welke ik zojuist wèl bij die automaterialenzaak had meegenomen. Wat blijkt; de Bruto prijs ligt gelijk, met de prijs die ik moest aftellen bij de univers.?!?! Ondanks dat ik daar een leuke korting krijg.!! Terwijl ik dan mooi originele onderdelen heb.

Maar ´on- topic´ neem de oude onderdelen mee, is de beste vergelijking.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Wat is originele
Remblokken of schoenen komen vaak ook bij andere fabrikanten vandaan
Alleen zit er een doosje om van ford of dergelijke

erik lett 0

12 jaar

ik heb het toch maar uitgebouwd en de spullen besteld!

iedereen bedankt voor de reactie's

Mennonmgn 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.