auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Seicento: Brandstofprobleem

Bouwjaar: 2001, Motorinhoud (cc): 1100

Hallo wie kan mij helpen. Ik heb een fiat Seicento van 2001 die af en toe niet start de ecu Is ok het zit in de benzine toevoer benzine pomp en relais zijn ok waarschijnlijk bedrading als je hem op contact zet hoor je de benzine pomp even lopen en dan stopt die mijn vraag Is ook moet de pomp blijven draaien als de motor loopt of zuigt de motor dan zelf aan?
Vast bedankt voor het meedenken

Geplaatst door

B vd V (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de benzine op 'druk' is, zal de pomp stoppen met geluid maken.

Met alleen contact aan is het normaal dat de pomp na een paar seconden stopt.
Op het moment dat de motor gaat draaien (op de startmotor) moet de benzinepomp weer gaan werken.
Deze blijft dan werken totdat de motor afslaat of wordt uitgezet.
De brandstofpomp zorgt namelijk voor overdruk in de injectierail.

oldford 0
badge

6 jaar

Als je het contact opzet moet de pomp na een 2 à 3 seconden stoppen, dat is normaal. Als de motor draait regelt de pomp normaal de voorgeschreven brandstofdruk, en zou zeker niet zomaar stil mogen vallen. Bij sommige auto's zuigt de motor dan nog enigszins wat brandstof aan, maar meestal is dat te weinig om de motor nog fatsoenlijk te laten draaien. Ik meende dat de brandstofdruk, om ideaal te zijn, boven de 2 bar moet liggen.

skilcom 0

6 jaar

Ok bedankt tot zover

B vd V 0

6 jaar

Hoe wordt de druk dan gemeten in de injectie rail en heeft de ecu daar invloed op?

B vd V 0

6 jaar

Bij deze motor wordt de brandstofstuk niet electronisch gemeten en de motor-ecu heeft er geen invloed op.
De druk wordt mechanisch geregeld door de druk-regelaar aan het eind van de injectie-rail.
Daar zit als het goed is ook een vacuüm-slangetje op.

oldford 0
badge

6 jaar

Inderdaad, en als dat vacuüm-slangetje lek is of als er barsten in zitten, gebeuren er rare dingen...

skilcom 0

6 jaar

Je zegt het zit in de brandstoftoevoer , er wordt dus niets ingespoten , bougies blijven dus droog ?
Er is wel vonk ? bdp sensor gaat nog wel eens stuk bij deze motortjes.

Mensen ik heb even gekeken maar aan het eind van de injectie rail zit alleen een soort ontluchtingsventiel en geen slangetje.
Ik ga onderzoeken door een voltmeter parallel op de brandstofpomp te plaatsen of deze stroom krijgt tijdens het starten .kan het namelijk niet horen dan.
Dus jullie zijn van mening dat de ecu geen invloed heeft op de brandstofpomp en ik kan dus concluderen dat het brandstofpomp relais wat ik ook vervangen heb aangestuurd wordt vannuit het contactslot.klopt dat ?

B vd V 0

6 jaar

Als de bdp sensor stuk is moet de ecu toch een storing melden ik heb zon carsoft diagnose apparaatje gekocht maar die geeft aan geen storing maar bedankt voor het meedenken ik wacht op jullie antwoord

B vd V 0

6 jaar

Brandstofpomp relais wordt aangestuurd door de motor-ecu.
Ik noem dat niet invloed hebben op de benzinedruk. Die druk wordt mechanisch geregeld.

oldford 0
badge

6 jaar

Even een aanvulling (correctie):
Het lijkt erop dat dit een systeem is zonder brandstofretour leiding en dus zonder drukregelaar aan het eind van de injectie-rail.
Hier zit de druk regelaar in de fuel-pump assembly in de tank en daar zitten ook elektrische aansluitingen aan vast.
Dus de motor-ecu zou hier ook invloed op de druk kunnen hebben.
Ik had dat alleen nog niet verwacht op een 2001 model.

Foto van de fuel pump assembly met in het midden de regelaar (zilver):
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB17dNSRVXXX...

oldford 0
badge

6 jaar

Ok bedankt tot zover ik ga nog ff zoeken heeft nog iemand het idee waar alle massa aansluitingen zitten ik meet namelijk een spannings verschil tussen de massa vd stuurstroom vd brandstof relais en de accu massa van 1,5 volt

B vd V 0

6 jaar

Massa van de stuurstroom wordt door de motor-ecu gemaakt.
Dat kun je niet zomaar even meten, want dan meet je door allerlei componenten van de motor-ecu heen.

Hoe je dat verschil gemeten? Met motor uit?

oldford 0
badge

6 jaar

Ja met de motor uit op contact gewoon met een multi meter eerst de relais verwijderen dan de stuurstroom meten 10.5volt polariteit bepaald spannings verschil massa kant ten opzichte -Pool 1.5 volt maar ik heb er een bougie uitgedraaid die volgens mij nu toch wel nat Is vd benzine maar geen vonk motor doet nu namelijk niks meer kan ik de primaire spanning van de bobines meten met een multimeter? Is dat als het goed Is toch 12 volt misschien zit toch daar het probleem maar ik vind het raar dat ik daar dan geen melding van krijg op de diagnose

B vd V 0

6 jaar

Als de bougies nat zijn krijgt hij dus wel benzine , maar geen vonk vermoed ik , dus is de ontsteking eerste verdachte , kom ik toch weer bij de BDP sensor uit.
Deze zit dacht ik onderaan bij de krukaspoelie.
een defecte bdp sensor genereerd geen foutcode of andere melding.

Ok super bedankt voor je reactie Hoe kan ik constateren dat de bdp sensor kapot Is heeft hij dan een oneindige weerstand?

B vd V 0

6 jaar

Ik had om 12.25 al een vergelijkbare reactie gegeven , maar dat terzijde , met een omh meter zou je hem kunnen testen , geeft de ohm meter niets aan is hij in de regel defect .

Ja klopt maar had toen nog niet in de gaten dat er geen vonk was de bdp sensor heeft weerstand plm 1100 ohm maar er zit ook een nokkenas sensor wat Is zijn functie deze helemaal geen weerstand verbroken contact dus

B vd V 0

6 jaar

Die moet ook iets aangeven .
Je hebt niet alle gegevens ingevuld qua motortype enz. daarom blijft het voor ons ook gokken .
De nokkenassensor en de krukassensor zorgen samen voor de juiste info naar de computer , ontbreekt er 1 gebeurt er niets in de regel.

Ok ik ga de nokkenas sensor vervangen jullie horen van mij tot dusver heel hartelijk bedankt allemaal

B vd V 0

6 jaar

Hallo daar ben ik weer na de nokkenas sensor vervangen te hebben die een verbroken kontact bleek te zijn weer vonk maar weer niet aanpakken. Afgesleept naar de garage die heeft de injectoren gereinigd en hij loopt. Nu Is mijn vraag kan dit een reden zijn van af en toe niet starten? Je zult zeggen als die vervuild zijn moet hij toch ook niet willen accelereren. Maar goed ik ga het beleven ik meld de afloop

B vd V 0

6 jaar

Hallo daar ben ik weer na de nokkenas sensor vervangen te hebben die een verbroken kontact bleek te zijn weer vonk maar weer niet aanpakken. Afgesleept naar de garage die heeft de injectoren gereinigd en hij loopt. Nu Is mijn vraag kan dit een reden zijn van af en toe niet starten? Je zult zeggen als die vervuild zijn moet hij toch ook niet willen accelereren. Maar goed ik ga het beleven ik meld de afloop

B vd V 0

6 jaar

Hallo daar ben ik weer na de nokkenas sensor vervangen te hebben die een verbroken kontact bleek te zijn weer vonk maar weer niet aanpakken. Afgesleept naar de garage die heeft de injectoren gereinigd en hij loopt. Nu Is mijn vraag kan dit een reden zijn van af en toe niet starten? Je zult zeggen als die vervuild zijn moet hij toch ook niet willen accelereren. Maar goed ik ga het beleven ik meld de afloop

B vd V 0

6 jaar

Ik denk gewoon dat ie was verzopen en daarom niet wou aanslaan , gooi eens een blikje injectorreiniger in de tank als extra reiniging , denk dat het allemaal wel mee valt met je injectoren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.