Al sinds de aankoop van mijn Ducato L1H1 haal ik met moeite 1 op 10 terwijl 1 op 13 tot 1 op 14 haalbaar zou moeten zijn.Meerdere bezoeken aan garage en contact met Fiat Nederland hebben nog niet tot verbetering geleid. Heeft iemand enig idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=griepje]Al sinds de aankoop van mijn Ducato L1H1 haal ik met moeite 1 op 10 terwijl 1 op 13 tot 1 op 14 haalbaar zou moeten zijn.[/quote]
In theorie zou dit mogelijk kunnen zijn, de praktijk laat altijd anders zien.....
Dit is met alle voertuigen / brandstofmotoren het geval.
Gr. Paul
Een verschil van 10% vind ik aanvaardbaar, 40% niet. Dat is oplichting. Bovendien reed ik daarvoor met een ouder model traffic wel een op 14, en de ducato zou dit op zijn minst moeten evenaren.
12 jaar
Lange of korte afstanden?
Welke snelheden,.
Gemiddeld. heb wel het idee dat hij meer gaat gebruiken als hij warm wordt. Zou eigenlijk andersom moeten zijn volgens mij.
12 jaar
Ik heb trouwens een roetfilter, maar die lijkt niet te vaak te regenereren.
12 jaar
Is dit een gegeven uit het dashboard of werkelijk zelf berekend met liters aan de pomp naar een volle tank?
Zijn er bij de dealer updates uitgevoerd?
Wat is het voor uitvoering? Gewoon busje of een camper? Wat is het gemiddelde gewicht? En hoe wordt er mee gereden?
Busje, L1H1 Dubbele Cabine ong. 2000 kilo
Ik rij rustig, en schakel vroeg. 6 versnellingsbak, meestal maar een 2 a 300 kilo belading.
Brandstof verbruik berekend n.a.v. tanken, dit komt overigens vrijwel 100% overeen met het dashboard.
.
12 jaar
Vroeg opschakelen moet je bij een Diesel juist niet doen in tegenstelling van een Benzinemotor.
Bij het (te)vroegtijdig opschakelen moet een Dieselmotor aan het werk en dat kost meer brandstof.
Gr. paul
Wanneer hij regenereert, merk je dat dan? Laat hij het zien op dashboard?
Zoals P Kelder zegt, te vroeg schakelen is ook niet goed. hoewel het nieuwe rijden leert om voor de 2500 rpm te schakelen mag een diesel (zeker met roetfilter en EGR) best wat hoger doorgetrokken worden. Dus wat noem jij vroeg in zijn 6?
Hoe zat het met de updates van het motormanagement systeem? en zijn er fouten aanwezig?
Ik weet niet of het met een diagnose computer te zien is, maar aantal regeneraties die zijn uitgevoerd, is dat bekend?
Met de computer zie je alleen de laatste regeneratie. Ik rij vanaf 100 in de zesde, maar als ik constant 80 of 90 rij ook. Na laatste update is het verbruik iets gestegen. Ben wel al een paar x naar de garage geweest omdat het lampje vanher inspuit systeem brandde.
12 jaar
[quote=griepje]Ik rij vanaf 100 in de zesde, maar als ik constant 80 of 90 rij ook[/quote]
Probeer deze rijstijl eens aan te passen, het komt zeker tengoede van het huidige brandstofverbruik.
Gr. paul
Ga ik proberen.
Thanx
12 jaar
Brandende lamp van het inspuitsysteem kan (direct of indirect) te maken hebben met het verhoogde verbruik.
De uitgelezen foutcodes kunnen een aanwijzing bevatten waar te zoeken.
Enig idee welke foutcodes er uitgelezen zijn of wat er vervangen/gerepareerd is naar aanleiding van dat branden?
Geen idee, zo communicatief is mijn dealer niet, maar ik zal het morgen vragen.
12 jaar
Blijkbaar is er een drukverschil sensor kapot. Vorige keer was het de temperatuur sensor.
En er is nieuwe software geladen. Nu maar even wachten op de nieuwe sensor en dan weer proberen.
12 jaar
Als de drukverschilsensor een te hoge waarde ziet, gaat hij extra regenereren. Dit kost enorm veel brandstof, dus zou het best logisch kunnen zijn.
Hopen dat het werkt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar