deze wagen is binnegekomen met duidelijke verschijnselen van cylinderkoppakking .
deze dan ook vernieuwd maar zonder resultaat .na starten onmiddelijk borreld het water en komt er rook uit expansievatje ook als hij nog koud is, ook naverschillende, malen ontluchten en proefritten
cylinderkop vertoond geen sporen van scheuren en is nagemeten en perffect vlak , heb al slechter er terug opgelegd zonder problemen
heeft iemand hier hervaring mee ?tovh cilinderkop ? maar er is niets te zien?
motorblok zelf ?
het water komt er niet uit want lucht komt via kleine leiding ( retour) bovenin expansievat en drukt water omlaag. darmen komen erg te spannen te staan
expansievatstop vermeld wel een druk van 1.4 bar
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het zou echt de kop moeten zijn, als het onderblok lekkages vertoont op bijvoorbeeld o-ringen van cylinderbussen komt er alleen maar koelvloeistof bij de olie.
scheuren in een cylinderbus heb ik nog niet gezien.(moet ook duidelijk zijn tijdens compressiemeten)
Ik denk aan haarscheuren langs de klepgeleiders. (lees , niet tussen de klepzetels) deze scheurtjes zijn slechts zichtbaar na demontage van de kleppen.
Succes.
Is die kop goed afgeperst, bijv. bij 80gr ofzo? Zoals je het probleem uitlegt zou het echt de kop moeten zijn, dat komt wel eens vaker voor bij die types.
Bedankt voor de reactie's , klant heeft beslist om kosten van een nieuw kop niet meer te doen aangezien het ook niet de eerste grote kost is geweest .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar