auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Punto: Controle lamp temperatuur

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1242/44kw

Heb voor mijn vrouw een Punto 60S gekocht,deze heeft geen temperatuurmeter,maar alleen een lampje dat moet gaan branden als de temperatuur te hoog wordt.

Hoe kan ik zonder het dashbord te slopen controleren of dit lampje wel ok is?
Als ik de stekker van de temperatuurvoeler losmaak en het contact op aan staat gaat de inspuitlamp branden.
De temperatuurvoeler is een is met 2 draden uitgevoerd,mag ik nu een stuk draad op de stekker aansluiten of moet ik een minimale weerstand hier aanhouden?
Ik weet niet of ik,wanneer ik een draad aansluit iets opblaas.

Geplaatst door

thei11316 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het gemakkelijkste om te zien of het lampje zelf wel brandt is gewoon instrumentenpaneel (enkel dat waar je klok/toerenteller e.d.) demonteren (2 inbusjes) en achteraan de 4 fiches loskopelen en uithalen. Het lampje van de temperatuur verwisselen met bv die van de olie en opnieuw aansluiten. Monteren en contact aanzetten, zo weet je direct of het balonnetje nog brandt.

KrIkKeL 0

16 jaar

Het temperatuurlampje moet normaalgezien even oplichten als je het contact op zet.

[quote=jeroenmonteyne]Het temperatuurlampje moet normaalgezien even oplichten als je het contact op zet.[/quote]
Doet ie niet.
Maar ik mag de stekker die op de temperartuurvoeler op het motorblok zit niet doorverbinden met een draadje en dan het contact erop zetten?

thei11316 0

16 jaar

wat mij betreft wel,
die temperatuurvoeler is gewoon een aan/uit schakelaar.

Frank3158 0

16 jaar

[quote=Frank3158]wat mij betreft wel,
die temperatuurvoeler is gewoon een aan/uit schakelaar.[/quote]
Die temperatuurvoeler is een NTC weerstand,maar ik weet de waarde niet bij bv 100grC,anders duw ik een weerstand tussen die draden en kan ik zien of de lamp brand.
Met een draadje is de weerstand ws te klein en blaas ik wat op aan de computer die alle gegevens verwerkt.

thei11316 0

16 jaar

temperatuur contact is bij een oude punto maar met een draad
contact zit achterkant cilinderkop terhoogte van de distributieriemkap en de oliepijlstok
er loopt maar een draadje naar toe
contact in de inlaatcollector is een blauw en is voor de injectie vandaar dat je injectielamp brand en een fout geeft
draadje even tegen de massa en de lamp moet branden

zwartepiet 465

16 jaar

[quote=zwartepiet]temperatuur contact is bij een oude punto maar met een draad
contact zit achterkant cilinderkop terhoogte van de distributieriemkap en de oliepijlstok
er loopt maar een draadje naar toe
contact in de inlaatcollector is een blauw en is voor de injectie vandaar dat je injectielamp brand en een fout geeft
draadje even tegen de massa en de lamp moet branden[/quote]
Klopt je hebt herlemaal gelijk,ondertussen de lamp kunnen testen en mijn probleem is hiermee dan opgelost.

thei11316 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.