Hallo
We zitten met hetvolgende probleem.
motor liep verder goed zonder problemen,ineens gaat de motorstoringslamp aan en slaat hij af,ff wachten en dan start hij weer,je kan blijven gas geven zonder problemen als hij in de vrij staat,geen rare geluiden,motor loopt goed,ook word er zonder probleem 4500 rpm gehaald!wil je weg rijden,en kom je boven de 2500 rpm dan ineens houd hij even in en is het weer afgelopen,motor gaat uit.
uitgelezen : geen fouten,pomp en verstuivers zijn in orde.
na even zoeken blijkt dat de tank ontzettend borrelt!andere pomp in tank gemonteerd ( nieuw ) probleem blijft nog steeds,ook worden de 2 plastic diesel leidingen ( aan en af voer ) vrij warm.
na hem volgetankt te hebben,loopt hij 100 km goed,is er ongeveer 1/4 uit,begint het probleem!ook met de nieuwe pomp!plastic slangen van pomp zijn in orde en niet gescheurd!
motorstoringslamp blijft echter branden!
wie o wie heeft die probleem vaker gehoord ?
het geluid is te omschrijven alsof je met een tuinslang in een volle emmer water ligt te blazen.
al al met lijkt het alsof hij veel lucht aanzuigt en daardoor als hij vermogen moet leveren afslaat.
dieselfilter is nieuw,tank is schoon van binnen.
2.8 Hdi ( RHV Motor )
Stefan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als mot lampje brand moet er toch een storing zijn. waar is ie mee uitgelezen ? valse lucht in aanvoerleiding. hoeft maar een heel klein beetje te zijn
hoe komt die lucht erin als de slangen niet kapot of gescheurd zijn,het is echt de opvoerpomp in de tank die borrelt,niet de dieselpomp zelf.
is uitgelezen met een guttman..
17 jaar
als ik me niet vergis, zit er in de kop een dieselgalerij, waarin de verstuivers geplaatst zijn. waarschijnlijk is er een afdichting op 1 van de verstuivers lek, waardoor er compressie in de galerij opbouwt, dit komt dan via de retour in de tank terecht.
Dit verklaart dan ook de temperatuursverhoging.
Groeten Marcel
Heb wel eens gehad dat er een klein lek in de aanzuigleiding zat. Bij volle tank geen probleem maar na een bepaald aantal kms hetzelfde probleem.
Zit de retour in de tank niet te dicht bij de aanzuig zodat hij de borrels van de retour consumeerd. Maar dan zou hij dat ook bij volle tank moeten doen.
17 jaar
bedankt voor het meedenken alvast.
een lek is niet zichtbaar,ook niet na controle en hij lekt ook niks van diesel.de aan en afvoer zitten gewoon zoals het hoort,denk niet dat het probleem is dat ze te kort bij elkaar zitten.
het enige wat ik eens kan proberen is wat marcel al zei,maar zou je dan ook geen kleine lekkage moeten zien bij 1 van de verstuivers ? als er een ringetje kapot is.
Stefan
17 jaar
bedankt voor het meedenken alvast.
een lek is niet zichtbaar,ook niet na controle en hij lekt ook niks van diesel.de aan en afvoer zitten gewoon zoals het hoort,denk niet dat het probleem is dat ze te kort bij elkaar zitten.
het enige wat ik eens kan proberen is wat marcel al zei,maar zou je dan ook geen kleine lekkage moeten zien bij 1 van de verstuivers ? als er een ringetje kapot is.
Stefan
17 jaar
Stefan
als het inderdaad pompverstuivers zijn, die dus via de kop hen voorraad krijgen, moet je die er eens uithalen.
er zitten koperen busjes onder in het blok, als afdichting van de compressie, misschien dat er een klembout ofzo van een van de verstuivers is losgelopen, deze dicht dan niet meer helemaal af, waardoor je compressie in je dieselgalerij krijgt ( de rubberringetjes als afsluiting van de dieselgalerij kunnen dit niet tegengaan.
anders, als alles vast zit, zul je ze allemaal even moeten demonteren, en in de gaten kijken, degene die lekt, zal volledig zwart van binnen zijn, en moelijk verbijderbaar uit het blok door de roetaanslag.
Groeten Marcel
hallo marcel
sorry voor de miscommunicatie maar het is geen pomp verstuiver maar een direct ingespoten HDI commonrail motor.
Groeten Stefan
17 jaar
hmmmm kapotte v erstuiver is in dit geval wel uit te sluiten dan, omdat de raildruk vele malen hoger ligt dan de verbrandingsdruk.
het enige wat me dan voor de geest komt, is dat de hogedukpomp het aan het begeven is.
Groeten Marcel
marcel
daar dacht ik eerst ook al eens aan,maar pas geleden zijn de o-ringen in de pomp nog vernieuwd.
misschien inwendig stuk ?
raar verschijnsel dat borrelen,en het geluid is ook nog best hard.
anders word het toch nog eens de pomp eraf halen en een andere erop monteren.
Groeten Stefan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar