Ik heb hier een ducato staan, en als je er mee gaat rijden wil hij niet vooruit, dus bij 60 km/h houd hij op.
En als je dan moet gaan remmen (dus de motor minder toeren laten maken) voor een bocht slaat hij af, is nog niet het ergste, maar ook het stuurslot valt erop.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? en zoja graag zo snel mogelijk een oplossing. Bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is die klacht plotseling gekomen of na het vervangen van de brandstof filter ik heb ook een keer gehad dat bij achter af in gebouwd alarm de afsluiter stuk was .start de auto wel goed
Ik heb nog geen brandstoffilter vervangen nee. Stuurslot valt er trouwens niet op. hij gaat gewoon zeer zwaar sturen, maar dat is gewoon omdat de motor niet meer draait.(chaufeuse was niet duidelijk) Maar wat ik wel heb gemerkt is dat als ik de aanjager volle bak aanzet dan komt dit probleem eerder voor. Accu en Dynamo natuurlijk gelijk doorgemeten. Niks aan de hand. Starten doet hij vlot en dit geld ook voor het aanslaan met warme motor.
Link met de aanjager kan ik niet plaatsen. Wat heb je verder al gecontroleerd? Hoe is de pomptiming? D-riem versprongen? Turbodruk? Verstopt brandstoffilter?
Wim.
Zeer goed mogelijk dat de distributie is versprongen. Komt vaker voor bij dit type door mn achteruitrijden en dan direkt in de vooruit te schakelen!! Timing dan verkeerd en geen trekkracht meer.
[quote=Siem Bijman]Zeer goed mogelijk dat de distributie is versprongen. Komt vaker voor bij dit type door mn achteruitrijden en dan direkt in de vooruit te schakelen!! Timing dan verkeerd en geen trekkracht meer.[/quote]
Ik denk dat dit vaak voorkomt bij de 2.8, maar ik heb het nog niet geweten bij een 1.9 hoor.
Bij ons in dit geval een 2.5 TDI van 1995 geloof ik Jeroen.
Ik heb een compressietester besteld, is vanmiddag binnen en zal eens kijken ofdat hij ergens in de koppakking lekt met koude motor. Ik had vanochtend namelijk pas de wagen hier met koude motor, starte hem en een blauwe rook dat hij aan het spugen was, niet normaal. Hij liep ook niet erg mooi stationair. Pas toen hij een beetje op temperatuur was liep hij mooi(er).
Kheb net ontdekt dat het pijpsysteem vanaf turbo naar intercooler grotendeels geperforeerd is. Vervangen en ook geleik een boel herrie minder.
Hij rookt nog wel met koude motor, dus volgende keer als de bus hgier is effe compressietest.
Als de inlaatbuis NA de turbo lucht lekte, heeft de turbo minder tegendruk en kan de turbo olie gaan lekken. Het blauwe roken was van de olie in het inlaat systeem. mogelijk zal dit in de loop van de tijd minder worden. Of je moet het inlaat systeem reinigen. Denk ook aan de intercooler.
Inlaatsysteem reinigen dan maar, want de chaufeuse blijft klagen dat hij nog altijd uitvalt en heel veel rookt. Een vraagje dan nog, hoe reinig ik het best de intercooler? Remmereiniger? krijgt alles schoon :)
Als hij blijft stilvallen, is het niet de olie in het inlaatsysteem. Toch maar verderzoeken dan.
Heb er eergister een nieuw brandstoffilter ingezet en sindsdien heb ik haar niet meer gehoord. Is de 2e in 2 weken al, heb de andere teruggegeven, met de mededeling ofdat er een productiefout in zat misschien. Zoniet ligt het ergen anders aan.
Dus voorals nog heel erg bedank voor alles
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar