Beste,
Vorige week zijn bij mijn bravo de 4 verstuivers vervangen wegens een te grote correctie waarde op 2 van de 4.
Een vriend van mij had een Alfa GT met zelfde motor in ongeval staan, een deal om de verstuivers was vlug gesloten.
de ongevalswagen had net geen 50.000 km en draaide nog. bij uitlezen van de correcties bleek alles in orde te zijn.
Rijden kon natuurlijk niet meer dus ook geen weet van onderstaande problemen
Dus verstuivers gewisseld, ingeleerd met de codes die op de verstuivers staan en rijden maar.
Al vlug hoorde ik na stoppen op een kruispunt of rustig ophalen met warme motor een dieselgeluid die er voorheen niet was.
Hebben dan de zelfaanpassende parameters gereset en een reinigingsproduct van Marly toegevoegd.
Het geluid was voor 70 procent weg.
nu 700 km later hoor ik nog steeds een lichte dieselklop bij rustig ophalen, vlot verkeer geen last.
Met radio en verwarming aan nauwelijks hoorbaar
Ook smorgens bij deze temperaturen (slaapt buiten) hoor ik de eerste 3 seconden een harde dieselklop.
Rijden gaat gewoon soepel, geen vermogenverlies, rookt niet
Maak mij juist zorgen om dit geluid die er voorheen niet was.
Aan de motor zelf ligt het naar mijn idee niet, probleem is ontstaan na vervangen verstuivers.
Motor heeft 90.000 gelopen nu. correcties van verstuivers zijn perfect
cil1:-0,27 kub mm per verst
cil2: 0,09
cil3: 0,18
cil4: 0
Moet ik de zelfaanpassende parameters wat meer tijd geven ( woon-werk is maar 7 km enkel) of wie weet een oplossing
MVG, Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de injectorcodes ingelezen?
Goedenavond Jeroen,
dit heb ik gedaan, 2 keer gecontroleerd zelfs.
Ook zelfaanpassende parameters zijn gereset
ik rij nu 700 km met de verstuivers en reset
10 jaar
Probleem bij deze opgelost.
Na meten van retour en nazien correctie verstuivers waarbij alles normaal was, toch maar de verstuivers nog eens uitgebouwd.
verstuiverkop 2e cilinder bleek nat te staan.
Deze vervangen door een nieuw exemplaar en loopt weer als een zonnetje :-)
iedereen bedankt voor het meedenken !
MVG, Peter
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar