Ben bezig met een brava waar de distributieriem van naar buiten wil schuiven dwz op de poelies daardoor loopt hij tegen de poelie van de multiriem aan. De snaar staat goed op spanning. De eigenaar heeft de nokkenassen vervangen en kreeg de snaar niet op spanning maar dat is verholpen. Tevens loopt de motor onregelmatig stationair.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de motor galoppeert is de timining niet goed! Dat de riem een groefje verspringt kom door niet goed uitgelijnd zijn van een of meerdere wielen .(snaarspanner en dynamo. Vaak is het moeilijk te zien maar het kan zulke vormen aannemen dat de riem verbrandt en als een wokkel samen krult .
Een V -snaar kon veel meer hebben , maar daarvan was het over te brengen vermogen maar beperkt .
Dit wordt een zoekplaatje.
Succes !
Sorry verkeerd gelezen . Dat de snaar niet wil sporen komt door slijtage van een of meerdere wielen . Dit komt bij meerdere auto's voor . Veelal is de kleinste ,dus die van de krukas de oorzaak . Komt dubbel zoveel in aanraking met die snaar.
Groeten.
Fiat gebruikte vroeger nokkenaspoulies met aan een zijde een rand dat de riem op zijn plaats houdt,
deze moet je andersom van elkaar monteren,dwz een rand naar buiten en de andere naar binnen.
Omdat de nokkenassen zijn gewisseld kun je hier eens naar kijken.
[quote=Punt]Sorry verkeerd gelezen . Dat de snaar niet wil sporen komt door slijtage van een of meerdere wielen . Dit komt bij meerdere auto's voor . Veelal is de kleinste ,dus die van de krukas de oorzaak . Komt dubbel zoveel in aanraking met die snaar.
Groeten.[/quote]
hoi het gaat om de distributieriem ze hebben de nokkenassen vervangen kregen de distributieriem niet op spanning dachten dat hij daardoor slecht liep en de riem naar buiten schoof. Ik heb nu de riem op spanning gezet maar hij blijft naar buiten schuiven. Als je hem koud start loopt hij erg onregelmatig gaat vervolgens redelijk goed lopen en gaat daarna weer slecht lopen en loopt dan niet stationair meer.
[quote=garage van horne3458]Fiat gebruikte vroeger nokkenaspoulies met aan een zijde een rand dat de riem op zijn plaats houdt,
deze moet je andersom van elkaar monteren,dwz een rand naar buiten en de andere naar binnen.
Omdat de nokkenassen zijn gewisseld kun je hier eens naar kijken.[/quote]
Nokkenassen hebben geen rand helaas het idee was goed.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Brava of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar