Fiat Doblo: distributieriem vervangen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19 jtd

Bij 116.000 km stand distributierien gebroken. Moet volgens boekje bij 120.000 km vervangen worden. Bij Fiatgarage vertelde men ons dat het bij 120.000 km of binnen de 3 jaar. Auto was op dat moment 3 jaar en 2 mnd oud. Volgens garage ook geen coulance regeling

Geplaatst door

bromsnor1457 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ben zelf al 27 jaar een tevreden FIAT gebruiker,maar dit vind ik absoluut niet klantvriendelijk!!
Wil de dealer niet meewerken of geeft de importeur niet thuis?


gr. Henk.

hcjansen 0

18 jaar

Heb een brandbrief naar de importeur gestuurd. Deze heeft bevestigd dat hij die brief heeft ontvangen en dat ik antwoord zou krijgen. Dat is tot nu toe niet gebeurd. Dus kan ik nog geen verder stappen ondernemen

bromsnor1457 0

18 jaar

Als de importeur een ontvangstbevestiging heeft gestuurd zal het beloofde antwoord ook best komen,en ik kan me haast niet voorstellen dat er geen regeling getroffen gaat worden.
Ik weet ook niet of de auto tussendoor bij de garage die de auto leverde in onderhoud is gebleven,want als dat zo is had die U ook moeten vertellen dat het vervangen van de riem er aan zat te komen.
Als U het onderhoud zelf of door een "mannetje" hebt laten doen wordt het natuurlijk wel een iets ander verhaal.


succes Henk

hcjansen 0

18 jaar

Na zoveel nee door de Fiat garage, heb ik de auto daar niet meer in onderhoud gehad. Dat is wel gebeurd bij een andere garage. Onderhoud wordt steeds uitgevoerd volgens het instructieboekje. Heb uit pure hufterugheid de revisie ook niet bij de Fiat garage laten uitvoeren. Ik hed het toen wel even gehad met Fiat.

gr Dick

bromsnor1457 0

18 jaar

Kan ik me wel wat bij voorstellen,maar FIAT heeft voor sommige motoren de vervangingstermijn van de distributieriem ingekort (ik weet niet of de Doblo daar ook onder valt) en die andere garage is daar misschien niet van op de hoogte of is dat ook een FIAT garage?


gr. Henk.

hcjansen 0

18 jaar

volgens autodata... hoort de riem om de 60.000dkm te worden gecontroleert.. interval vervanging 120.000dkm of 6 jaar.... na bj 2001 interval 120.000dkm of 5 jaar..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Als dat zo is zit er voor FIAT niks anders op dan de kosten te vergoeden zou ik denken.
Ik snap trouwens niet waarom een fabrikant zoveel risico neemt met zo'n relatief goedkoop onderdeel,volgens mij kunnen ze veel beter een keer vaker de riem vervangen dan deze ellende uitlokken want je hoort nog best vaak dat er een riem breekt (ook bij andere merken trouwens).
En hoe kun je nu bij 60 000 km inschatten of de riem de 120.000 km gaat halen?


Henk.

hcjansen 0

18 jaar

Een van de redenen dat ikzelf de distributie riem/multiriemen eerder laat vervangen als voorgeschreven, met spanrollen etc.

Net de vrouw haar alfa 156 gehad, mar net te laat, 2400 euries armer.....

Dure les voor haar.

Cor1822 0
badge

18 jaar

hier gaat het dus fout
fiat schrijft voor elke 120.000km of 3jaar
zo zie je maar weer dat auto data het niet bij het goede eind heeft

heb er ook eens op gekeken en zelfs de vaste punten om riem te vervangen kloppen niet eens met wat er op de auto aanwezig is merkteken van nokken as op de foute plaats aangegeven bv

feit blijft wel dat het jammer is dat riem geknapt is en ik denk dat fiat er niets aan gaat doen gelijk ook trouwens want meneer heeft zich niet aan de voorwaarden van fiat ( en zoveel merken ) gehouden dwz dealer onderhouden
dus door dat de riem nu geknapt is terwijl een andere garage hem in onderhoud heeft kun je toch niet gaan verwachten dat fiat de reparatie gaat betalen toch???
ik snap de boosheid wel maar kan me fiat en andere merken wel indenken

verder suc6 metde kosten

teczwolle 0
badge

18 jaar

[quote=bromsnor1457]Na zoveel nee door de Fiat garage, heb ik de auto daar niet meer in onderhoud gehad. Dat is wel gebeurd bij een andere garage. Onderhoud wordt steeds uitgevoerd volgens het instructieboekje. Heb uit pure hufterugheid de revisie ook niet bij de Fiat garage laten uitvoeren. Ik hed het toen wel even gehad met Fiat.

gr Dick[/quote]
en nu kan fiat het dus gaan betalen????
sorry hoor maar dit klinkt naar wie zn billen brand............
zonde maar goede les blijf bij dealer
als je niet tevreden bent met huidige dealer zoek dan andere dealer

ik blijf er bij dat dealer zn eigen merk het beste kent en als dealer het niet kent is hij dealerschap niet waard

voordat er meteen universele garages me op de nek vliegen ...... als zoiets bij deze garages voorkomt moet toch ook de eigen garage of de verzekering dit probleem oplossen en niet de importuer van het merk???

vr grtn richard

ps morgen op curcus bij fiat nieuwe ducato :-))

teczwolle 0
badge

18 jaar

dus door dat de riem nu geknapt is terwijl een andere garage hem in onderhoud heeft kun je toch niet gaan verwachten dat fiat de reparatie gaat betalen toch???

QUOTE

sinds waneer is nederland uit de EU gestapt?

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

heeft niets met eu te maken
garantie isverlopen ook al is het 2 jaar
maar vorwaarden gelden nog steeds eu of niet

teczwolle 0
badge

18 jaar

het gaat ook niet om de fabrieksgarantie...

je bent namelijk niet verplicht de auto te laten onderhouden door een off dealer.. indien men de auto zou onderbrengen voor onderhoud bij een BOVAG aangesloten vakgarage blijft zelfs de fabrieksgarantie gewoon behouden..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

nog even zeggen dat de wagen hier wel degelijk UIT garantie is... De mensen verwachten als maar meer van hun auto. Iedereen heeft wel eens pech. Een jammere zaak voor deze mens, maar u hebt pech gehad. Ik vind het zeer spijtig. Maar voor uw pech hoeft er toch niemand anders op te draaien?

[quote=paulkelder]het gaat ook niet om de fabrieksgarantie...

je bent namelijk niet verplicht de auto te laten onderhouden door een off dealer.. indien men de auto zou onderbrengen voor onderhoud bij een BOVAG aangesloten vakgarage blijft zelfs de fabrieksgarantie gewoon behouden..

paul,[/quote]
Maar die fabrieksgarantie was net verstreken,
Als autodata meent het beter te weten dan de fabrikant moet autodata nu ook zo flink zijn om de kosten te vergoeden!

hcjansen 0

18 jaar

laat ik even wat duidelijk stellen en waar ik het ook mee eens ben. de riem is niet meer te claimen voor garantie..

ik dit geval praat je over domme pech. alhoewel ik het natuurlijk triest vind.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder]laat ik even wat duidelijk stellen en waar ik het ook mee eens ben. de riem is niet meer te claimen voor garantie..

ik dit geval praat je over domme pech. alhoewel ik het natuurlijk triest vind.

paul,[/quote]
Hoezo domme pech?

Als een vakgarage netjes volgens autodata werkt en later blijkt dat autodata niet klopt dan moet autodata toch voor de gevolgen opdraaien of ben ik nou in de war?

hcjansen 0

18 jaar

Zo werkt het niet helemaal Henk, op zich zou het zo moeten zijn, maar iedere drukker die een boek uitgeeft zal altijd vermelden dat ze niet aansprakelijk kunnen worden gehouden voor mogelijke fouten of tussentijdse veranderingen. Is niet leuk maar wel begrijpelijk, het is anders ook geen doen omalles bij een fout maar weer opnieuw te drukken. Het is natuurlijk vrij veel omvattend.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

[quote=sytze]Zo werkt het niet helemaal Henk, op zich zou het zo moeten zijn, maar iedere drukker die een boek uitgeeft zal altijd vermelden dat ze niet aansprakelijk kunnen worden gehouden voor mogelijke fouten of tussentijdse veranderingen. Is niet leuk maar wel begrijpelijk, het is anders ook geen doen omalles bij een fout maar weer opnieuw te drukken. Het is natuurlijk vrij veel omvattend.

Sytze[/quote]
Dan kom ik toch weer met mijn stelling waar ik al eerder boze reacties mee opriep nl:Ga gewoon naar de merkdealer ook al kost het wat meer en voorkom deze dure ellende!

Nogmaals , de monteurs van een vakgarage zijn ongetwijfeld vakkundig maar niet altijd op de hoogte van de tussentijdse veranderingen .



Henk.

hcjansen 0

18 jaar

ik ben het met Sytze eens, er zal ergens in de voorwaarden staan dat aan de vertrekte data geen enkele rechten kunnen worden ontleend, en dat directe als gevolgschade, ten gevolge van deze data niet kan worden verhaald.

Met andere woorden, als de data niet juist is, jammer dan.

Ergens ook wel logisch, als dus die data van de riem niet klopt, dan zouden ze zomaar voor een paar riembreuken aansprakelijk gesteld kunnen worden. Ik denk dat het dan zo over is met deze service.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Dan kom ik toch weer met mijn stelling waar ik al eerder boze reacties mee opriep nl:Ga gewoon naar de merkdealer ook al kost het wat meer en voorkom deze dure ellende!

QUOTE

roep dat maar niet zo hard HENK... de rek om als klant nog een dealer te kunnen bezoeken is er aardig uit.
ook heel begrijpelijk... men kan het gewoon niet meer opbrengen. je ziet ook steeds meer dat men gaat shoppen elders waar men voordeliger uit is, en ook nog eens de service krijgt die men verwacht.. men is toch enorm gesteld op service.. en op NR (1 een stuk vertrouwen.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder]Dan kom ik toch weer met mijn stelling waar ik al eerder boze reacties mee opriep nl:Ga gewoon naar de merkdealer ook al kost het wat meer en voorkom deze dure ellende!

QUOTE

roep dat maar niet zo hard HENK... de rek om als klant nog een dealer te kunnen bezoeken is er aardig uit.
ook heel begrijpelijk... men kan het gewoon niet meer opbrengen. je ziet ook steeds meer dat men gaat shoppen elders waar men voordeliger uit is, en ook nog eens meer service krijgt.. men is toch enorm gesteld op service.. en op NR (1 een stuk vertrouwen.

paul,[/quote]
Nu wordt de klant opgezadeld met een revisie en als de klant dat op kan brengen dan had hij ook die paar tientjes extra bij de dealer op kunnen brengen om de riem op tijd te vervangen en uiteindelijk nog veel voordeliger uit geweest.

En wat bedoel je met vertrouwen?......waarom zou een dealer minder te vertrouwen zijn dan een andere garage?



Henk.

hcjansen 0

18 jaar

[quote=hellbat]ik ben het met Sytze eens, er zal ergens in de voorwaarden staan dat aan de vertrekte data geen enkele rechten kunnen worden ontleend, en dat directe als gevolgschade, ten gevolge van deze data niet kan worden verhaald.

Met andere woorden, als de data niet juist is, jammer dan.

Ergens ook wel logisch, als dus die data van de riem niet klopt, dan zouden ze zomaar voor een paar riembreuken aansprakelijk gesteld kunnen worden. Ik denk dat het dan zo over is met deze service.

Groeten Marcel[/quote]
service die niet klopt noem ik geen service maar sufferds!!


gr. Henk.

hcjansen 0

18 jaar

Nu wordt de klant opgezadeld met een revisie en als de klant dat op kan brengen dan had hij ook die paar tientjes extra bij de dealer op kunnen brengen om de riem op tijd te vervangen en uiteindelijk nog veel voordeliger uit geweest.

QUOTE

in dit geval praat je over een uizonderlijk geval... dit komt maar sporadisch voor hoor, niet iets om gelijk in de boom te springen en maar gaan roepen dat je beter af bent bij een dealer.. want dit is een fabel.

En wat bedoel je met vertrouwen?......waarom zou een dealer minder te vertrouwen zijn dan een andere garage?

QUOTE

mijn klantenbestand bestaat uit 80% ex dealer klanten... die komen echt niet zomaar aanwaaien daar gaat wat aan vooraf.... die hebben in het verleden bakken leergeld aan een dealer betaald... om soms een hele simpele storing verholpen te krijgen, wat dan meestal ook nog niet is gelukt en waar men wel voor heeft betaald..
enzo kan ik wel een heel boek schijven......

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

En waarom bij de dealer onderhoud blijven plegen terwijl de europese wetgeving inmiddels al veel verder is en keihard stelt dat het monopoly NIET meer bij de dealers ligt...??? Fiat Nederland levert dus WEL nieuwe auto's af via niet-dealers maar wil dan niks meer van garantie weten??? Dag ut nie..!

Santa 0

18 jaar

Ennuh, Jansen, je stelt de vraag een beetje verkeerd. Moet eigenlijk zijn: waarom zou je de dealer WEL blindelings vertrouwen en een vakgarage NIET......???!!

Santa 0

18 jaar

[quote=paulkelder]Nu wordt de klant opgezadeld met een revisie en als de klant dat op kan brengen dan had hij ook die paar tientjes extra bij de dealer op kunnen brengen om de riem op tijd te vervangen en uiteindelijk nog veel voordeliger uit geweest.

QUOTE

in dit geval praat je over een uizonderlijk geval... dit komt maar sporadisch voor hoor, niet iets om gelijk in de boom te springen en maar gaan roepen dat je beter af bent bij een dealer.. want dit is een fabel.

En wat bedoel je met vertrouwen?......waarom zou een dealer minder te vertrouwen zijn dan een andere garage?

QUOTE

mijn klantenbestand bestaat uit 80% ex dealer klanten... die komen echt niet zomaar aanwaaien daar gaat wat aan vooraf.... die hebben in het verleden bakken leergeld aan een dealer betaald... om soms een hele simpele storing verholpen te krijgen, wat dan meestal ook nog niet is gelukt en waar men dan wel voor heeft betaald..
enzo kan ik wel een heel boek schijven......

paul,[/quote]
Ik kan niet snappen dat een klant betaald voor iets wat niet is gelukt ,maar dat zal wel aan mij liggen.


gr. Henk.

hcjansen 0

18 jaar

[quote=hcjansen][quote=hellbat]ik ben het met Sytze eens, er zal ergens in de voorwaarden staan dat aan de vertrekte data geen enkele rechten kunnen worden ontleend, en dat directe als gevolgschade, ten gevolge van deze data niet kan worden verhaald.

Met andere woorden, als de data niet juist is, jammer dan.

Ergens ook wel logisch, als dus die data van de riem niet klopt, dan zouden ze zomaar voor een paar riembreuken aansprakelijk gesteld kunnen worden. Ik denk dat het dan zo over is met deze service.

Groeten Marcel[/quote]
service die niet klopt noem ik geen service maar sufferds!!


gr. Henk.[/quote]
dit weegt totaal niet af tegen de gemaakte fouten van dealer.... het probleem niet willen zien, zeg nog niet dat het niet bestaat.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Ik kreeg de auto van mijn vrouw na een "reparatie" terug, voorzien van soortgelijke, maar wel ANDERE, velgen met banden die de helft minder profiel hadden dan de banden die erom zaten.....
Liever naar de dealer??? Nou, DEZE dealer schijnt mooie setjes velgen in de aanbieding te hebben!

Santa 0

18 jaar

De meeste klanten zijn niet zo mondig, Henk. Die snappen toch niet hoe een auto werkt, laat staan dat ze weten dat ze belazerd worden! DAAROM zeggen die mensen er niets van. Je hebt toch geen OOGKLEPPEN op...??

Santa 0

18 jaar

Ik kan niet snappen dat een klant betaald voor iets wat niet is gelukt ,maar dat zal wel aan mij liggen.

QUOTE

dus jij betaald niet? en denkt daar zo onderuit te kunnen? zolang jij niet betaald blijft de dealer eigenaar van haar geleverde goederen.. ''in gebreke blijven heet dat''

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

En zij die WEL verhaal gaan halen worden altijd direct als zijnde "vervelende zeurende klant" bestempeld....

Santa 0

18 jaar

Gelukkig zijn er ook nog dealers waar jongens werken die hun kop er WEL bij hebben en nog hart voor de zaak hebben!

Santa 0

18 jaar

[quote=Santa]Ennuh, Jansen, je stelt de vraag een beetje verkeerd. Moet eigenlijk zijn: waarom zou je de dealer WEL blindelings vertrouwen en een vakgarage NIET......???!![/quote]
Nou draai je zelf de zaak om ,je hoort mij niet zeggen dat ik de vakgarage niet vertrouw maar Paul stelde dat een vakgarage meer te vertrouwen zou zijn dan een dealer en dat kan ik niet volgen.

hcjansen 0

18 jaar

Nou, IK ben van mening dat menigeen zand in de ogen gestrooid wordt voor wat betreft de "kunde" van het personeel van de dealer van het eigen merk...... De leek hoopt dat het goed gaat en moet er maar blindelings op vertrouwen. En dat vertrouwen wordt maar al te vaak misbruikt.

Santa 0

18 jaar

Nou draai je zelf de zaak om ,je hoort mij niet zeggen dat ik de vakgarage niet vertrouw maar Paul stelde dat een vakgarage meer te vertrouwen zou zijn dan een dealer en dat kan ik niet volgen.

QUOTE

dat zul je waarschijnlijk ook nooit snappen... heel simpel omdat jij net als alle anderen het ook niet ziet OF wil zien.... ook jij kan honderden euro's besparen... kennerlijk heb jij nog euro's zat?

als sponsor heet de dealer jou van harte welkom... das nooit een probleem geweest.



paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder]Ik kan niet snappen dat een klant betaald voor iets wat niet is gelukt ,maar dat zal wel aan mij liggen.

QUOTE

dus jij betaald niet? en denkt daar zo onderuit te kunnen? zolang jij niet betaald blijft de dealer eigenaar van haar geleverde goederen.. ''in gebreke blijven heet dat''

paul,[/quote]
En een klant laten betalen voor iets wat niet gelukt is, hoe heet dat dan?

hcjansen 0

18 jaar

Vraag DAT maar eens bij de dealer! DIE praat zich daar wel uit. Wil niet werken voor no cure no pay systeem

Santa 0

18 jaar

[quote=hcjansen][quote=paulkelder]Ik kan niet snappen dat een klant betaald voor iets wat niet is gelukt ,maar dat zal wel aan mij liggen.

QUOTE

dus jij betaald niet? en denkt daar zo onderuit te kunnen? zolang jij niet betaald blijft de dealer eigenaar van haar geleverde goederen.. ''in gebreke blijven heet dat''

paul,[/quote]
En een klant laten betalen voor iets wat niet gelukt is, hoe heet dat dan?[/quote]
in mijn ogen schandalig.... want waar moet je dan nog heen indien de dealer niks meer voor jou kan betekenen?

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=Santa]Ik kreeg de auto van mijn vrouw na een "reparatie" terug, voorzien van soortgelijke, maar wel ANDERE, velgen met banden die de helft minder profiel hadden dan de banden die erom zaten.....
Liever naar de dealer??? Nou, DEZE dealer schijnt mooie setjes velgen in de aanbieding te hebben![/quote]
Waarom brengt een proffessional de auto van z'n vrouw naar een dealer?

hcjansen 0

18 jaar

Naar de vakgarage c.q. universeel.........

Santa 0

18 jaar

Omdat dat een garantieprobleem was, Henk. Kon je daar niet opkomen?

Santa 0

18 jaar

En je weet hoe je dient te handelen bij garantiegevallen? En wat je vooral NIET moet doen? ZELF er aan klooien, bijvoorbeeld...

Santa 0

18 jaar

[quote=paulkelder][quote=hcjansen][quote=paulkelder]Ik kan niet snappen dat een klant betaald voor iets wat niet is gelukt ,maar dat zal wel aan mij liggen.

QUOTE

dus jij betaald niet? en denkt daar zo onderuit te kunnen? zolang jij niet betaald blijft de dealer eigenaar van haar geleverde goederen.. ''in gebreke blijven heet dat''

paul,[/quote]
En een klant laten betalen voor iets wat niet gelukt is, hoe heet dat dan?[/quote]
in mijn ogen schandalig.... want waar moet je dan nog heen indien de dealer niks meer voor jou kan betekenen?

paul,[/quote]
Als dit echt zou gebeuren naar een andere dealer of voor mijn part naar de rechter!

hcjansen 0

18 jaar

[quote=Santa]Omdat dat een garantieprobleem was, Henk. Kon je daar niet opkomen?[/quote]
Was bedoeld als geintje ( liet me even gaan)

hcjansen 0

18 jaar

Heb het maar "geschikt" met die jongens. Heb hun wel duidelijk gemaakt dat ze zich schuldig maakten aan verduistering en dat zij de zaak nu dus maar eens heel goed recht moesten gaan zetten.
Dit zou hun dus WEL gelukt zijn bij een auto-leek, Henk.....

Santa 0

18 jaar

Of hang jij er ook gewoon een oudere tuf in wanneer de klant komt met klachten over een stotterende motor??
Nee toch.....?

Santa 0

18 jaar

de dealers zouden zich eens wat minder arrogant op moeten stellen, en eens meer naar de klant moeten luisteren... ook zo'n klant niet voorzien van een rugnummer... en geen nonsens verkopen maar gewoon vakwerk leveren. tegenwoordig leven zei in een pleur maar weg cultuur... vervang maar raak de klant betaald toch wel........

hier hou jij zeker wel van HENK?

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder]Nou draai je zelf de zaak om ,je hoort mij niet zeggen dat ik de vakgarage niet vertrouw maar Paul stelde dat een vakgarage meer te vertrouwen zou zijn dan een dealer en dat kan ik niet volgen.

QUOTE

dat zul je waarschijnlijk ook nooit snappen... heel simpel omdat jij net als alle anderen het ook niet ziet OF wil zien.... ook jij kan honderden euro's besparen... kennerlijk heb jij nog euro's zat?

als sponsor heet de dealer jou van harte welkom... das nooit een probleem geweest.



paul,[/quote]
Ik heb juist heel weinig euro's en daarom is mijn auto de laatste 10 jaar alleen voor de APK naar de dealer geweest en de rest doe ik zelf,dus hoe kan ik dan nog honderden euro's besparen?

hcjansen 0

18 jaar

[quote=Santa]Heb het maar "geschikt" met die jongens. Heb hun wel duidelijk gemaakt dat ze zich schuldig maakten aan verduistering en dat zij de zaak nu dus maar eens heel goed recht moesten gaan zetten.
Dit zou hun dus WEL gelukt zijn bij een auto-leek, Henk.....[/quote]
Dit was gebeurd bij een vakgarage/universeel begreep ik?

hcjansen 0

18 jaar

lekkere discussie hier

Come on Robin, to the batmobile.
Let's create some order in this mess.

hellbat 0
badge

18 jaar

precies... en dat is ook jou goed recht. dat vertel ik ook wel eens aan mijn klanten... het klint misschien raar! maar ik zie mijn klanten als mens... daarvan zijn de meesten door de jaren ook nog eens kennisen en zelf vrienden geworden.. dat ontstaat natuurlijk niet zomaar.... daar gaat een hoop vertrouwen aan vooraf... destemeer ze kunnen altijd bij mij terecht al is het s'nachts mocht men komen te staan. dan ben ik er voor ze en help ze weer opweg... dan vaak ook nog met een gesloten portomonee, daar hecht men waarde aan...

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder]precies... en dat is ook jou goed recht. dat vertel ik ook wel eens aan mijn klanten... het klint misschien raar! maar ik zie mijn klanten als mens... daarvan zijn de meesten door de jaren ook nog eens kennisen en zelf vrienden geworden.. dat ontstaat natuurlijk niet zomaar.... daar gaat een hoop vertrouwen aan vooraf... destemeer ze kunnen altijd bij mij terecht al is het s'nachts mocht men komen te staan. dan ben ik er voor ze en help ze weer opweg... dan vaak ook nog met een gesloten portomonee, daar hecht men waarde aan...

paul,[/quote]
Dat is inderdaad heel netjes

hcjansen 0

18 jaar

in der jaren ben ik er echt niet slechter van geworden... mede door deze site en gezien al mijn berichten komen ze uit alle hoeken van het land.... van groningen tot rotterdam allemaal mensen met een eigen verhaal en vooral een dik probleem, en gloof me ook trieste verhalen... voor duizenden euro's het schip in gegaan..

dit kan natuurlijk niet he...... er moet natuurlijk geld verdient worden dat is makkelijk zat. maar wel graag het schuurtje bij het huisje laten.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder]de dealers zouden zich eens wat minder arrogant op moeten stellen, en eens meer naar de klant moeten luisteren... ook zo'n klant niet voorzien van een rugnummer... en geen nonsens verkopen maar gewoon vakwerk leveren. tegenwoordig leven zei in een pleur maar weg cultuur... vervang maar raak de klant betaald toch wel........

hier hou jij zeker wel van HENK?

paul,[/quote]
Hier houd ik absoluut niet van, maar ik begin wel te geloven dat ik een dealer uit duizenden heb want ik loop er al 27 jaar en heb nog never iets van arrogantie-rugnummers of nonsens gemerkt want dan is het gelijk gebeurd

hcjansen 0

18 jaar

[quote=paulkelder]in der jaren ben ik er echt niet slechter van geworden... mede door deze site en gezien al mijn berichten komen ze uit alle hoeken van het land.... van groningen tot rotterdam allemaal mensen met een eigen verhaal en vooral een dik probleem, en gloof me ook trieste verhalen... voor duizenden euro's het schip in gegaan..

dit kan natuurlijk niet he...... er moet natuurlijk geld verdient worden dat is makkelijk zat. maar wel graag het schuurtje bij het huisje laten.

paul,[/quote]
Zijn we het toch nog ergens over eens geworden Paul



gr. Henk.

hcjansen 0

18 jaar

tuurlijk zijn er ook goeie dealers. die jongens snappen het wel, houden het ook het langst vol.. maar zijn meestal wel de kleinere dealer.. die hoeven niet zonodig in een glazen kasteel..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder]tuurlijk zijn er ook goeie dealers. die jongens snappen het wel, houden het ook het langst vol.. maar zijn meestal wel de kleinere dealer.. die hoeven niet zonodig in een glazen kasteel..

paul,[/quote]
Weer raak,het is inderdaad een kleine dealer.

hcjansen 0

18 jaar

wees daar dan maar zuinig op HENK. indien het je goed bevalt en je kunt goed met ze, dan zit jij wel goed.

enzo zijn er natuurlijk meer van dit soort dealers.... alhoewel ze worden wel schaars. helaas heeft zo'n importeur ook nog wat te vertellen.. let er maar eens op henk, vroeger mocht volkswagen en AUDI in één showroom staan... tegenwoordig gaat het gescheiden.. bij AUDI zijn ze een beetje op hol geslagen... daar gaan ze meer voor het grote geld... ze krijgen capsones het gaat ze tegoed..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

henk.

Het is maar net hoe je met je klanten omgaat, dat is 50% van je klantenbinding.

Ikzelf werk bij een grote bedrijfswagendealer, en heb moeten opmerken dat wij ons hier in een luxepositie bevinden.
Waarom, bij ons maakt het niet zoveel uit WAT het kost, maar die auto moet de volgende dag lopen. KLAAR, elke dag dat dat ding bij ons binnenstaat kost dubbel geld, aan ons dus, en aan inkomstenderving.

Wel moet ik zeggen, dat wij voor allecontacten naar de klanten toe 1 persoon hebben, die dit verzorgt. De klant heeft dus 1 aanspreekpunt, en niet toevallig dan pietje, omdat klaasje een dag vrij is, en jantje, die gisteren aan die aut heeft gewerkt vandaag ziek is.

Dit alleen al schept een groter vertrouwen met de klant.

Ten tweede de bereidwilligheid om een probleem snel en zonder al te veel omwegen boven tafel te krijgen. Ik bedoel dus, stel, er komt 'savonds een klant aan met een probleem. Kunnen we dat nog oplossen, moeten er extra dingen geregeld worden enz.
Eerst kijken we naar de klant zelf, is het een groter bedrijf, met meerdere wagens, dan bellen of de auto misschien gewisseld kan worden, en overdags dan zoeken naar het probleem. Is dit niet het geval, of is de auto van een eenmanszaakje, dan worden alle zeilen bijgezet om de zaak weer draaiende te krijgen. Dit komt gelukkig niet al te vaak voor, maar bij tijden staan ook wij wel eens tot over twaalven te sleutelen.
Ook dit is een stuk service naar de klant toe, die hem ertoe zet om weer terug te komen.

Maar dit verhaal heeft ook een keerzijde. Als wij laten zien, dat we altijd voor de volle 100% voor de klant klaarstaan, dan kan deze het ook accepteren als er eens iets niet lukt. Bijvoorbeeld er is 'smiddags een spoedlevering aangevraagd vanaf de importeur, en na levering om 17.00 uur blijkt dit het verkeerde onderdeel te zijn. er is dan niets vervelender om de klant te moeten bellen met het verhaal van, sorry, u moet toch nog een keer terugkomen, want het is niet gelukt., of, als de auto niet meer kan rijden, moeten zeggen dat hij nog een dag moet wachten. ZELFS al zouden we dan geen vervangende auto voor hem kunnen regelen, heeft die klant, ondanks dat het dan tegenzit, wel het idee dat we er alles aan gedaan hebben, en zal het accepteren.
Indien we dan vooraf steeds al prutswerk hadden afgeleverd, zal hij het NIET accepteren.

Blijft de vraag, waarom kan dit bij een gewone, personenwagendealer niet, of nauwelijks gerealiseerd worden.

Dat is PUUR het verwachtingspatroon wat de klant van een dealer verwacht. Deze verwacht van zijn eigen merkdealer, die zijn auto van binnen en buietn kent, dat hij niet de straat opgestuurd wordt met een wazig verhaal van "als het morgen nog niet over is, dan moet u nog maar even terugkomen." Wachttijden voor een reparatie "TE BELACHELIJK VOOR WOORDEN", maar het komt voor. Daarbovenop de prijzen die een dealer rekent voor onderdelen, terwijl een beetje doorgewinterde nederlander ziet, dat dezelfde onderdelen bij een automaterialenzaak de helft goedkoper zijn. En daarbovenop het uurloon van een paar stagelopers die zichzelf keihard op de borst slaan met hun papieren, maar nog geen koplamp recht erin kunnen zetten. Dan heeft een beetje Hollander algauw daar dat hij voor minder centen, meer service kan verwachten bij een universeel, die moet vechten om zijn klanten te houden, en zich niet achter het muurtje van "jamaar, ik ben toch dealer, hij komt wel terug" kan verschuilen.

Met de europesche regelgeving is datgeen kapotgemaakt wat ALLE merkdealers graag zouden willen, en waarbij ze nu gruwelijk hun hoofd hebben gestoten "alleenheerschappij over HUN merk", ik zeg altijd, een auto verkopen is niet moelijk, maar een tweede auto, aan dezelfde klant verkopen, dat is de kunst.

Ik ga slapen.
Groeten
Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

nog een worsje? hmmmmmmm :)

gauw tukkie doen...

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

neeh, heb net een halfuur zitten typen, heb er kromme vingers van gekregen

hellbat 0
badge

18 jaar

terusten....

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

tzelfde

hellbat 0
badge

18 jaar

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

henk...

dit bedoelde ik nou met zo'n triest verhaal, misschien begrijp nu wat ik al die tijd al wilde zeggen.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder]http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

henk...

dit bedoelde ik nou met zo'n triest verhaal, misschien begrijp nu wat ik al die tijd al wilde zeggen.

paul,[/quote]
Ik snap wel wat je bedoeld Paul,maar het verhaal zoals Dick hier overkomen is dat is nou zo'n triest verhaal waar ik zo bang voor ben.
Stel dat de Doblo van Dick bij de dealer in onderhoud was geweest en de riem was gebroken dan had FIAT volgens mij geen poot om op te staan gehad en had het opgelost moeten worden.
Volgens mij mag je van een dealer toch verwachten dat hij zijn eigen merk beter kent dan een universeel en dat hij zich niet kan veroorloven om te zeggen :ik heb onjuiste intervalgegevens gehad, jammer dan maar een universeel kan dat blijkbaar wel want die kan zeggen:zo staat het in autodata en autodata sluit aansprakelijkheid als gevolg van drukfouten uit.
En als de dealer er voor kiest om een stageloper aan een auto te zetten dan moet hij die wel goed controleren maar als hij dat risico neemt moet hij ook de gevolgen accepteren als die er zijn.
Zo heeft alles 2 kanten want ze maken mij ook niet blij met een stageloper aan mijn auto maar over de andere kant moet de stageloper ook ervaring op kunnen doen en hoe krijg je dat allemaal goed?
Er zullen altijd wel voorstanders voor beide varianten blijven denk ik en je weet pas achteraf of je de goede keuze gemaakt hebt.


gr. Henk.

hcjansen 0

18 jaar

Het verhaal van onze Doblo is een groot tranendal. Auto nieuw gekocht via een niet Fiat dealer, onder garantie en met medeweten van die dealer. Bandenslijtage om de ongeveer 13.000 tot 20.000 km vernieuwen en uitlijnen, wat er naar 2 jaar in resulteerde dat de draagarmen en de draagarmrubbers vervangen moesten worden. Dit binnen de 3 jaar garantie. Nieuwe remschijven voor op km-stand 60.000 en de koppelingsplaat bij 70.000 evenals de turboslang (k-plaat en t-slang bij dealer laten vervangen) Nooit gemerkt dat erwat aan die slang mankeerde. Alle zaken hierboven werden door de garage en de fiat dealer als slijtage bestempeld en vielen natuurlijk niet onder de garantie. Verder alle beurten en reparaties laten uitvoeren door een erkende garage. Vandaar de opmerking dat we het wel gehad hebben met Fiat. Gek genoegd is het echter, dat als de auto het normaal doet hij ons prima bevalt vanwege zijn rij-eigenschappen, de ruimte, de inrichting en het zitcomfort.

bromsnor1457 0

18 jaar

dick

en wees eerlijk........ wordt jou volgende auto weer een FIAT? ik kan me heel goed indenken indien je zegt ''de eerste, de laatste'' je zou er is een rekensom op los moeten laten....?

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=bromsnor1457]Het verhaal van onze Doblo is een groot tranendal. Auto nieuw gekocht via een niet Fiat dealer, onder garantie en met medeweten van die dealer. Bandenslijtage om de ongeveer 13.000 tot 20.000 km vernieuwen en uitlijnen, wat er naar 2 jaar in resulteerde dat de draagarmen en de draagarmrubbers vervangen moesten worden. Dit binnen de 3 jaar garantie. Nieuwe remschijven voor op km-stand 60.000 en de koppelingsplaat bij 70.000 evenals de turboslang (k-plaat en t-slang bij dealer laten vervangen) Nooit gemerkt dat erwat aan die slang mankeerde. Alle zaken hierboven werden door de garage en de fiat dealer als slijtage bestempeld en vielen natuurlijk niet onder de garantie. Verder alle beurten en reparaties laten uitvoeren door een erkende garage. Vandaar de opmerking dat we het wel gehad hebben met Fiat. Gek genoegd is het echter, dat als de auto het normaal doet hij ons prima bevalt vanwege zijn rij-eigenschappen, de ruimte, de inrichting en het zitcomfort.[/quote]
Het verschijnsel voorbandenslijtage schijnt meer voor te komen,maar dat had je zelf ook al gelezen op problemcar zag ik,
Ik weet niet of je de raad van de creatieve uitlijning al geprobeerd hebt,misschien helpt dat bij jou ook.
Wat betreft de koppelingsplaat is 70 000 km natuurlijk veel te weinig,maar van de andere kant is de levensduur geheel afhankelijk van de rijstijl en of er vaak een aanhanger gebruikt wordt enz maar daar heb ik natuurlijk geen zicht op en dat geld eigenlijk ook voor de remschijven.



gr. Henk.

hcjansen 0

18 jaar

Brief gehad van Fiat Nederland. Zoals verwacht geen tegemoetkoming van Fiat hoe dan ook. Was dus de laatste Fiat die er bij ons komt. Einde verhaal.

bromsnor1457 0

18 jaar

[quote=bromsnor1457]Brief gehad van Fiat Nederland. Zoals verwacht geen tegemoetkoming van Fiat hoe dan ook. Was dus de laatste Fiat die er bij ons komt. Einde verhaal.[/quote]
ik kan je niet anders dat gelijk geven... dick dit zijn toch dure kilometers geweest.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.