Fiat Ducato: Ducato 2.0JTD 2004 camper

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0JTD

Ongeveer een jaar of 4 geleden heeft men in een duitse garage er tijdens een bandenwissel een wielmoer scheef in gedraaid met de luchtsleutel
Het gevolg was dat ik terug in Nederland een nieuwe originele Fiat naaf en lager moest laten monteren.Het duitse bedrijf heeft alles vergoed....netjes dus.Maar toen begon de ellende.Na ongeveer 7500km gereden te hebben bleek het nieuwe lager defect.Toen voor garantie een nieuwe erin,en nu na 9500km weer defect,dit terwijl ik geen stoeprandrijder ben en bij stilstaand voertuig niet aan het stuur draai.De garage wil het niet meer voor garantie maken.
Mijn inziens is er bij het eerste lager toen deze uit het fuseehuis geperst moest worden,te veel druk gebruikt en is het fuseehuis waar de lager in komt niet zuiver rond meer,anders zou ik geen oorzaak weten.
Heb mn beide Fiats al jaren bij deze garage in onderhoud ,maar het probleem is mijn inziens door de garage veroorzaakt bij het eerste keer uitpersen van het lager.Waarschijnlijk moet het Lagerhuis vervangen worden,en garantie is nu uitgesloten zei de eigenaar.
Wie heeft dit vaker bij de hand gehad?

fiatducatoenpanda

Geplaatst door fiatducatoenpanda (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Ducato? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

fordmannetje (0) PRO, 9 jaar geleden

een fuseehuis is bijna niet te beschadigen
zit daar wel een probleem in dan kan de garage er denk ik weinig aan doen
als het fuseehuis dus het probleem is waardoor het lager stuk gaat zul je zelf voor de kosten moeten opdraaien
de garage heeft de eerste keer garantie gegeven op het lager,maar de oorzaak is het fusee
daar kunnen zij niets aan doen.

fiatducatoenpanda (0), 9 jaar geleden

Nu er is mij verteld dat een wiellager erg vast in een fuseehuis zit en er met een behoorlijke kracht moet worden uitgeperst,waardoor het ZOU KUNNEN,dat een fuseehuis in tienden van millimeters ovaal kan raken.De garage heeft hem uitgeperst .....niet ik,zo is mijn visie.
Wat zou dan de oorzaak kunnen zijn van het defect raken van het rechter wiellager?De mannier van een nieuw lager erin persen???
De linker kant is ook vervangen en geeft geen probleem.
Weet iemand een gespecialiseerd bedrijf in de omgeving van EMMEN dan wilde ik daar een second opinion laten doen.
Mn eigen garage wil het gehele fuseehuis vernieuwen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.