auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Ducato: Ducato 2.8HDI slaat niet aan.

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2800

Hoi allen,

Heb hier een bus aangekocht met wat werk aan, om te gebruiken voor de verbouwing. De vorige eigenaar vertelde me dat hij is stilgevallen tijdens een spurtje tegen 150km/h, en dat de pomp van de tank defect was.
Heb het dekseltje op de vloer losgemaakt, en bij het contact opzetten zoemt hij wel... dus volgens mij doet hij het nog.
De bus krijg brandstof aan de mazoutpomp (leiding vooraan losgekoppeld...), hij start, maar slaat niet aan.
De distributieriem ligt duidelijk nog op zijn plaats.
De voorgloeiing gaat er volgens mij niks mee te maken hebben aangezien hij is stilgevallen bij het rijden.
De schokschakelaar of hoe het ook noemt, achterin de motorruimte is blijkbaar overbrugt, men heeft de ene kabel verbonden met een andere vanop de fiche.
Dus dit zou ik ook overslaan.

Iemand?

Alvast bedankt,

Groeten

Geplaatst door

Noah (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ligt op zijn plaats maar ook op tijd?
Ook brandstof op de verstuivers ?
Zekeringen heel
Volgens mij heb je een lagedruk pomp in de tank en een hogedruk pomp op /bij de motor , werkt deze wel?

kaleido 1 7450
badge vip badge

12 jaar

De zekeringen ook, kunnen er ergens verborgen zitten? Buiten de kast in het motorruim...

Noah 0

12 jaar

Brandstof komt toe aan de verstuivers, alle zekeringen ok.

Dus nog steeds niet opgelost...

Noah 0

12 jaar

Controleer erg goed of de distributie op tijd ligt.
Brandt motormanagement lamp tijdens starten? Heb je hem al uitgelezen?

mkampstra 0
badge

12 jaar

Komplete brandstofpomp verwisseld met een van een ongeval --> NOK

Commonrail sensor verstoken--> NOK

Toch eens een verstuiver uit de andere motor genomen, en aangesloten, maw gewoon los, de fiche erop en leidingen aangesloten maar niet in de motor gestoken, bij het starten komt er geen brandstof uit!!!

Er brand geen motormanagement lampje bij het starten.

Reeds laten uitlezen (voor ik de andere pomp had gestoken) en de opmerking is brandstofdruk te laag

Noah 0

12 jaar

Heeft iemand een idee waaraan het kan liggen dat de verstuivers niet opengaan?

Noah 0

12 jaar

Hoeveel is de brandstofdruk tijdens het starten? Als deze te laag blijft gaan je verstuivers niet inspuiten...

Brandstofdruk én motortoerental zijn heel belangrijk tijdens het starten.

Lainke 0
badge

12 jaar

Starten gebeurd steeds met een goed geladen accu, als hij verzwakt versteek ik hem met een andere die aan de lader hangt, allebei 100AH

De druk weet ik momenteel niet, bij de vorige pomp had ik maar iets van een 55 bar, blijkbaar moet je bij de test de hoofdretourleiding dicht knijpen.

Nu met de andere pomp weet ik de druk niet, maar blijkbaar nog niet genoeg.

Intussen de komplete hogedrukpomp, lagedrukpomp, commonrail sensor verstoken, en alles zonder pos. resultaat.

Het enige dat ik nog kan bedenken is de commonrail zelf?? Of heeft dat niks te maken met het feit dat de verstuivers niet open gaan?

Noah 0

12 jaar

Gaat het hier eigenlijk over een 2800 TD of wel degelijk over een 2800 HDI
Bij een HDI heb je ongeveer 250 Bar hoge druk nodig om te kunnen starten.
Heb je dit niet dan zijn mogelijke oorzaken de HD-pomp of injectoren
mss eens de retourleidingen aansluiten op meetflessen.

Lainke 0
badge

12 jaar

Is inderdaad een HDI

Bij een vorige post had ik geschreven dat ik een injector los had aangekoppeld en dat er niks uit kwam... dit zou normaal zijn, klopt het dat ze sowieso in de motor moeten zitten mbt een naald ofzo die moet worden ingeduwd...?

Noah 0

12 jaar

HDI, TD, JTD, allemaal termen voor een commonrail systeem van Bosch. Al deze systemen hebben een opvoerpomp die ongeveer 5 bar moet leveren aan de ingang van de hoge druk pomp.
De hogedrukpomp moet dit oppompen tot minimaal 250 bar.
Daarna worden de injectoren aangestuurd.

Wanneer kom je NIET aan de 250 bar?
Lagedrukzijde te laag of geen doorstroming, door bv een verstopt filter, geknepen leiding, enz
Hogedrukpomp defect, 3e plunjer uitschakeling of Regelklep op de pomp vervuild
Lekkage in hogedruk zijde, (maar dit had je direct kunnen zien)
Sommige RAIL's hebben een overdrukklep, als deze geopend blijft bouw je nooit druk op, daarmee verhoogd wel de druk in de retour leiding.
Verstuiver met inwendige lekkage. Te tackelen met een verstuiver lek test.

mkampstra 0
badge

12 jaar

Hallo MKampstra,

Bedankt voor uw reactie, daar is men wel wat mee...
ik heb echter de bus overgelaten voor een andere.

groeten

Noah 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.