ik heb een ducato 2.5 tdi en die start heel moeizaam nadat de koude startversneller is los geweest
ik ben erg technisch maar kom hier niet uit.
distributie en pomptiming gemeten alles in orde,
de koude startversneller gesteld maar dat ding blijft een probleem veroorzaken.
hij start nagenoeg niet.
als hij start, dan loopt hij keurig rond..
is hij warm dan start hij ook niet meer..
na volledige afkoeling start hij misschien weer..
wie o wie?
plal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien een temperatuur sensor die de info doorgeeft om in te spuiten?
Het lijkt mij temperatuur gebonden als ik je klacht goed begrijp.
nee ik denk t niet
er zit een ksv ( koude start versneller) die de inspuittiming veranderd. (geen opnemers of elektronica)
deze is mechanisch en staat "koud" in een andere stand dan warm
en doordat er bij contact aan een stroompje gaat lopen wordt een gelsubstantie warm (zet uit) en drukt de versneller weer in de begin positie.
dan is de timing weer in de WARM stand
die afstelling is klaarblijkelijk zo super gevoelig...
alles volgens t boekje afgesteld en toch niet starten..
PLAL
wel temp gevoelig dus, maar zonder elektronische regeling
9 jaar
Ok, ik dacht dat deze een vlamstarter had in het inlaat spruitstuk.
Als die niet inspuit start hij ook moeilijk.
Is het start toerental wel goed?
v Breugel
ik heb idd een vlamstarter maar die werkt beneden de 3 graden.
Toerenteller zit niet in de wagen, (komt nog wel)
t blijft volgens mij een timing kwestie, nokkenas versus inspuittiming is perfect
nu even een extra controle op de krukas.. (1 tandje verloop?)
ik zal t zien en laten weten
dank
Plal
9 jaar
lezer,
geen verloop op de krukas.
zuiger staat exact "hoog" op t moment dat t nokkenasriemwiel op merkteken komt.
moet dus goed zijn
op dat moment ook de plunjer (pomp) timing op 1,3 mm.
Alles lijkt perfect en toch niet aanslaan..
plal
9 jaar
lezers
Na alles nogmaals gecontroleerd te hebben timing etc. heb ik besloten om het te zoeken in de elektra. (al eerder gedaan, maar toch..)
De elektrisch bekrachtigde magn. klep op de pomp kreeg zijn 12 volt evenals de koude start versneller, meer zit er eigenlijk niet in de brandstoftoevoer.
Alles oke en toch niet starten of soms starten en dan ook nog uitval vd motor..?!
Ik had besloten om twee spanningszoekers met lampje op die bedrading te laten mee branden, en tot mijn verbazing knipperde de lampjes bij starten.
toen ik een continue spanning op de 2 aansluitingen zette en vervolgens ging starten liep de diesel weer als een zonnetje..
Het euvel: de stekkerverbinding was niet stabiel,
nieuwe verbinding gemaakt en euvel verholpen.
dank voor de aandacht en hulp
Plal
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar