Bij gemiddelde snelheid op snelweg van 115 km/h is het verbruik 1:11. Bij stadsverkeer is het verbruik gemiddeld 1:14.
Auto is uitgelezen en vond aanvankelijk 1 probleem welke inmiddels is verholpen; inlaat slangetje DPF was gescheurd. S/S werkt daardoor niet. Vandaag luchtfilter vervangen. Wat kan er verder loos zijn? Ondanks bovenstaande vind ik het verbruik extreem hoog.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zijn zeker niet de zuinigste een(te)kleine motor en een hoge plompe kast; exate cijfers weet ik niet
Onzin! M'n vorige had dezelfde motor en daar reed ik 1:18 mee. Exacte cijfers weet ik wel: 1: 21 volgens fabrieksopgave, maar die kloppen nooit in de praktijk, maar dit is te gek.
11 jaar
geen foutcodes ,dan geen storing
zeker bij een auto van 2011
1 op 14 in de stad is normaal
[quote=fordmannetje]geen foutcodes ,dan geen storing[/quote]
Toch geen velen hiermee het bootje in. Niet alles is gekoppeld aan een sensor en software.
De mogelijkheid dat het iets mechanisch kan zijn blijft echter altijd aanwezig.
En idd een verbruik van 1 op 14 in de stad is nog niet zo schokkend.
Wellicht dat de auto nu en na rep. iets zuiniger zal zijn.
Gr. paul
mechanisch bij een auto van 2011 lijkt me niet
versleten motor?remmen vast?.
wat denk jij dan???
Wat zijn de huidige waarden van de drukverschilsensor? En wat is de berekende waarde van de vervuiling roetfilter?
Is er geen lekkage langs de verstuivers? Dit gebeurt vaker bij deze motortjes.
Als er problemen zijn geweest met het roetfilter heb je kans dat de motor zich vaker probeert schoon te branden. Tijdens het schoonbranden wordt er brandstof nagespoten, dit wordt dus niet gebruikt voor het rijden maar verhoogt wel het verbruik. Als dit nu opgelost is zou hij zuiniger moeten worden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar