Hallo, ik heb kort geleden geconstateerd dat ik een versleten nokkenas heb(komt vaak voor bij dit type), ik heb een ander blok gekocht en ingebouwd met direct nieuwe koppeling waterpomp disriem multieriem en rollen, spanners. olie en filter. bakolie, koelvloeistof. ik heb alles van me oude blok overgezet(kabelboom/bobine/spruitstuk). hier had ik geen storingen mee. nu loopt de auto op 3 poten cilinder 1 doet niet mee, als ik de bougiekabel er af haal loopt men motor hetzelfde, ook deze bougie is nat. heb bougiekabels vervangen en nieuwe bougie, maar nog steeds niks.ook bobine verwisseld. ook gooit ie kvs uit expansievat bij opendraaien dop. bij het ontluchten is er wel een ontluchtingsschroef kapotgegaan, maar naar mijn idee heb ik hem wel goed ontlucht op radiateur en op een andere ontluchtingschroef. de kapotte slang heb ik tijdens ontluchten naar beneden gedrukt. hij rookt wel een beetje, mijn idee is lekke koppakking, maar misschien weet een van julie een andere reden wat vaak voorkomt bij deze auto, misschien injector(is wel mono). of zou er toch nog lucht in het systeem zitten. dus geen lekke koppakking. en een andere reden dat ie op 3poten loopt. misschien heeft een van jullie een passend andwoord. ik kom er ff niet uit en heeft me zo al genoeg gekost. in dat nieuwe blok miste een sleper en zat een gebroken stoter, had de sloop gebeld en zeiden als de kop er af moet vlak ik hem voor je en krijg je een koppakking. dus ik heb van 2koppen al 1 gemaakt (kwa stoters slepers en nokkenas) hij tikt niet heel erg!
mvg Boelie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
niet goed ontlucht heeft totaal niks met je natte bougie te maken,je zou even met remmenreiniger langs je inlaat kunnen spuiten terwijl hij loopt,kijken of je geen vacuum lekkage hebt,zit op deze cilinder toevallig niet de aansluiting van je rembekrachtiger,zo ja even afpluggen,anders even lektest uiyvoeren weet je veel meer.
ik had al met remreiniger erlangs gespoten. maar zal eens goed naar die aansluiting kijken, idd deze zit volgens mij op cilinder 1. deze is wel losgeweest met inbouwen. bedankt voor de tip. zal er morgen verder mee gaan. en anders volgende week ff lektest.
14 jaar
heb de oorzaak gevonden. Gebroken uitlaat klep bij cilinder 1. en de kop was aangevreten. dus ook koppakking.
14 jaar
geen verdere motorschade aan de cilinderwanden>? Heeft de verkoper hier niks overgezegt bij de verkoop?
nee, geen schade aan de cilinderwanden, en de klep was verbrand trouwens. het is een miskoop geweest dit blok, maja. heb nu straks van twee wel 1 gemaakt. metv alles nieuw hopen dat ik er veel rijplezier van heb. mvg
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Brava of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar