Fiat Bravo: Fiat Bravovervangen gasklephuis

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000 20V 155PK

Laatst ander gasklephuis geplaatst op de bravo en nu zelfs na inleren gasklep met contactslot nog geen zuiver stationair toerental.

bij indrukken koppeling tijdens rijden of aan kruispunt komt hij af naar 1200 toeren, klimt hij even naar 1800 en na 1 a 2 sec valt hij terug op 1000 a 1100 toeren.
omdat bij deze wagens nog geen reset van zelfaanpassende parameters dmv examiner mogelijk is moet het voldoende zijn met inlezen van nieuwe gasklep.
Misschien tijd nodig om de zelfaanpassing te regelen?

nog iemand gehad?
zelfde systeem zit ook in Fiat Coupe,Marea, Bravo,Stilo 2.4 abarth, lancia Lybra, Kappa en Thesis de 5cil 20V motoren.

wie kan mij helpen???

MVG, Peter

sneeky

Geplaatst door sneeky (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Bravo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

joep5513 (0) PRO, 15 jaar geleden

krijgt hij geen valse lucht?

sneeky (0) PRO, 15 jaar geleden

valse lucht trekt hij niet, dit heb ik gecontroleerd door met remmenreiniger bij draaiende motor rond alle aansluitingen en dichtingen te spuiten.

intussen na veel zoeken is het enkel in koude toestand , en bij verzetten van de wagen dat het toerental bij indrukken van koppeling even naar de 2000-2100 toeren gaat en stationair komt vanals wagen volledig stil staat of na ongeveer 3 seconden bij uitbollen.

bij warme motor praktisch geen problemen meer te merken.

dus wie hier nog een oplossing op weet of iets dergelijks hoor ik het graag

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Controleer je kabelboom en de stekker op de gasklep-positiesensor.

sneeky (0) PRO, 15 jaar geleden

owkeej, morgen gelijk es doen.
is wel maar 1 srekker op gasklep, bekend probleem?

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Komt vaker voor.

sneeky (0) PRO, 15 jaar geleden

Harry, kan je even beschrijven hoe jij het stekker-probleem oplost? aanspannen stekker, contactspray...
is er ook kans dat het in kabelboom zit? zo ja,is er een specifieke plek?
alvast heel erg bedankt, hoop dat dit de oorzaak zal blijken.

MVG, Peter

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik verdraai meest de pootjes iets (niet te ver! (mannetjes)), dan gaat de stekker er iets zwaarder op en inspuiten met contactspray, kabelboom zou kunnen, maar dat heb ik nog nooit gehad.

sneeky (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoi Harry,
Moet na het fixen van de stekker de gasklep opnieuw ingelezen worden?
is het specifiek bij dit soort auto dat je reeds problemen hebt gehad? ik hoor het graag
MVG, Peter

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Dat zou ik zo niet weten.
De storing heb ik een keer gehad, waarbij een slechte stekker-verbinding de oorzaak was en deze niet ingeleerd liep toen goed, dat was trouwens een Brava.

sneeky (0) PRO, 15 jaar geleden

gisteravond de werkzaamheden uitgevoerd en dit heeft niet tot een oplossing van het probleem kunnen leiden

MVG, Peter

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

"Laatst ander gasklephuis geplaatst op de bravo" zeg je.

Waarom, wat was de reden?(klacht toen)
Is de auto al eens uitgelezen?
Oiram

sneeky (0) PRO, 15 jaar geleden

tijdens het reinigen van de gasklep, omdat de wagen soms onder stationair zakte, zette iemand contact op om kilometerstand af te lezen en had het niet afgezet.dus tijdens de reiniging is de gasklep onder spanning manueel verplaatst.
toen draaide de wagen 1500 tr/min stationair en bleef hij op 2500 soms hangen onderweg.
gasklephuis vervangen, ingelezen en probleem niet geheel opgelost.
batterij al 24 u afgeweest, de polen al 60sec kortgesloten voor reset van de zelfaanpassende parameters.
bij uitlezen geen fouten.

zit nu te denken aan lambdasonde...nadat de auto een tijdje op de slechte gasklep stond te draaien kwam de fout lambdasonde O.C, dit was eruit na een tijdje. misschien heeft ze met de slechte verbranding schade opgelopen??

dus probleem op dit moment:

enkel in koude toestand , en bij verzetten van de wagen, stijgt het toerental bij indrukken van koppeling even naar de 2000-2100 toeren en komt stationair van het moment dat de wagen volledig stil staat of na ongeveer 3 seconden bij uitbollen.

bij warme motor praktisch geen problemen meer te merken. bij uitbollen aan kruispunt draait hij 1400 toeren en pas bij volledige stilstand +-900tr/min.

groeten, Peter

vandewallejan (0), 15 jaar geleden

ik heb hetzelfde probleem bij een fiat bravo 1.2 van 1999
ga morgen eens de potentiometer doormeten
het schijnt dat de fout daar kan zitten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.