Hallo,
Heb hier een fiat punto mk1, die begint te haperen wanneer de motor warm is. Er is echt niet mee te rijden. Vermogen valt volledig weg.
Heb de bobines uitgewisselt, bougiegabels vervangen, map sensor uitgewisselt, bougies vervangen, ecu uitgewisselt, lambda nagekeken en de pdb sensor vervangen (waarna het even beter leek te gaan, maar dat was van korte duur). Nu schommelt m`n toerental wel niet meer zo.
De versnellingsbak is wel net vervangen, maar het probleem begon eigenlijk net daarvoor al.
Als iemand suggesties of ervaringen hiermee heeft hoor ik het graag!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Foutcodes al eens uitgelezen? Benzinedruk gemeten?
Uitlaat volledig gasdicht? (Vooral 1e stuk tot achter de kat).
Geen valse lucht ergens - lekke, poreuze slang?
Bedankt voor je input. Het eerste stuk van de uitlaat is nog in orde, en kan zo geen luchtlek vinden. Laat vanvaond naar de benzinedruk kijken!
gr
14 jaar
Aangezien ik dit zelf niet kan doen zal ik hem volgende week toch weg moeten brengen..
toch bedankt.
gr
14 jaar
"Lambda nagekeken" wat is nagekeken ?
Andere in gezet ? Zo niet dan eerst andere inzetten.
14 jaar
Peter, wel wat rigoreus om gelijk onderdelen te vervangen die misschien niet eens defect zijn.
Lamda is een keer uitgewisseld (van een andere punto), en de BPD sensor heb ik wel vervangen. M`n toerenteller was namelijk ook (flink) aan het schommelen. Dat is nu wel verholpen.
Heb ook een andere computer gebruikt (jammergenoeg wel van een net ander model). Toen miste ik wel nog vermogen, maar schudde hij niet zo ongelofelijk meer. Kon er toen wel mee rijden. (kreeg wel af en toe een rood lampje van het injectiesysteem, maar dat komt denk ik door het verschil in computers).
14 jaar
Okay.
De fiat dealer heeft er een nieuwe computer ingezet. Volgens hun stuurde deze de injectie verkeerd aan.
Daarna ging het iets beter. Het schokken werd minder heftig.
Daarna zelf de voorpijp vervangen, zat een scheur in de flex. Nu is het iig wat stiller en heb ik weer vermogen terug.
Jammer genoeg: hij schokt nog steeds bij warme motor. De toerenteller is weer lekker aan het schommelen (af en toe) en nu begint m`n injectielampje af en toe te branden.....
Zal zowieso de ealer bellen, maar jullie misschien nog tips?
groet!
14 jaar
Ben weer na de dealer geweest. Eerst flink warm laten lopen, anders is er geen probleem..
Bij het uitlezen gaf ie ongeveer elke denkbare foutcode. Ze hebben nog gezocht maar weten het ook niet meer. Vermoeden een probleem in de kabelboom, en dat zou het wat uitzoek werk zijn: heel wat euro`s..
Denk dat ik het maar ga opgeven. Toch iedereen bedankt voor de input!!
gr
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar