Heb 2 maand geleden de Punto gekocht. Prima auto maar als de motor warm is maakt de auto behoorlijke schokken bij het vertrekken vanuit de 1ste versnelling. Bij een koude motor helemaal geen last van. In de andere versnellingen ook helemaal geen probleem zowel bij koude als warme motor. Op de km-teller staat nu 62.000 km, hiervan heb ik er nu zelf 4.000 km gereden.
Aangezien ik nergens antwoorden kan vinden over dit probleem bij ALLEEN een warme motor, graag een reparatieadvies.
Ergens heb ik gelezen dat het mogelijk ook iets te maken kan hebben met de luchtfilter, gezien het alleen bij een warme motor is of met de koppeling/remolie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beetje moeilijk zo.... Hoe hoog pakt de koppeling op?
Ik schat in dat hij pakt op 5 a 6 cm, niet meer dan mijn vorige auto in ieder geval. (dat was eenVW polo D van 99)
11 jaar
Koppeling lijkt mij dan niet...kan ook zijn dat de bougie kabels niet goed zijn en dat deze bij warmte wat gaan lekken... Luchtfilter zou je moeten merken ook op hogere snelheden... Zijn het schokken op klappen?
11 jaar
Het zijn echt schokken, net alsof iemand voor het eerst wil wegrijden zonder enige rijervaring. Je kan het ook vergelijken met het wegrijden bij stoplichten waar van die oneffenheden in de weg zitten. Ik ben trouwens vergeten melden dat het ook in achteruit is bij een zeer warme motor.
Als ik een kort ritje maak bv naar mn werk (13km) komt het niet voor.
11 jaar
Nu je zegt dat het ook in je achteruit is ga ik toch echt denken aan klappen...van je baksteun... Of de plaat blijft plakken...
11 jaar
Kan je dit iets meer toelichten? Is het dan de bedoeling dat de rem/koppelingsolie wordt vervangen. Is misschien nog nooit gebeurt, gezien de teller maar op 62.000 staat. De motorsteunen zijn nagekeken, daar is niets mis mee.
11 jaar
Kan je koppelingsplaat zijn of de veren, boel zet uit als het warm wordt... Je zou even kunnen proberen of de boel slipt..bij warmte... Bij snelheid van ongeveer 80 koppeling intrappen gas geven en koppeling snel omhoog laten komen kijken of het toerental direct oppikt of door gaat... en in stilstand even kijken als je hem in zijn 4e zet en dan langzaam proberen weg te rijden...Als dit laatste lukt...koppeling vernieuwen en als het eerste het toerental niet direct afzakt en doorslaat, koppeling vervangen...
11 jaar
Heb optie 1 uitgeprobeerd. Snelheid in 4 ongeveer 80, koppeling in -> toerental omhoog, bij snel loslaten gaat de toerenteller gelijk naar de plaats waar hij stond voor het intrappen van de koppeling. Dus dat pikt hij gelijk op, geen probleem.
Optie 2 nog niet uitgeprobeerd, wat zou dan het probleem zijn, aangezien je bij optie 1 schrijft koppeling vervangen en bij optie 2 koppeling vernieuwen.
11 jaar
Dan lijkt hij mij toch niet te slippen...pakt mooi op het pedaal, geen toerentalverhoging...(met vernieuwen of vervangen, bedoel ik uiteraard hetzelfde) Je schrijft dat de motorsteunen zijn nagekeken... ook de baksteun? onder de auto...
11 jaar
Inderdaad het toerental blijft geen sec. hangen, schiet als een speer terug op dezelfde plaats.
Baksteun onder de auto...geen idee of die is nagekeken, dat zal ik moeten navragen of is dit iets wat ik zelf ook kan zien?
11 jaar
Hai,
Dan moet je even hard optrekken en het gas abrupt los laten weer intrappen en direct weer loslaten...dus niet geleidelijk...ook even in achteruit..hoor je hem klapperen...dan opzeker de baksteun...(beetje het benzine op idee)
11 jaar
Goedenavond, ga dit morgen uitproberen, ik laat tzt van me horen.
Alvast bedankt voor je ondersteuning.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar