Fiat Scudo 2001: Fiat Scudo laad niet bij / op

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Mijn Fiat Scudo laad niet meer bij . Voor een half jaar geleden is er een nieuwe dynamo op gekomen , toch maar even laten testen maar die schijnt goed te zijn . Accu is ongeveer 2 jaar oud dus ook goed . Heeft iemand dit eerder meegemaakt . Wat kan dit zijn ?

hansb48@msn.com

Geplaatst door hansb48@msn.com (0) , lid sinds 2 maanden geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Scudo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

quikfit (715), 2 maanden geleden

Waarom zou een accu van twee jaar oud niet stuk kunnen zijn? Het is(te)snel maar niet onmogelijk.
Ik neem aan dat de laadspanning EN laadstroom van de dynamo zijn getest? En dat die twee dus ook de accu bereiken?

    Als ik de accu oplaad met een acculader dan neemt hij wel stroom aan . Ook na een week stilstand (en het is niet bepaald warm buiten) starten / lopen . Dus hij houd de stroom ook wel vast . Meet na het starten terwijl de motor loopt nog 11.95 volt . Op de dikke kabel bij de dynamo meet ik dan ook 11.95 volt . Dus dynamo en accu staan wel met elkaar in verbinding . Als de motor loopt en je dynamo laad bij , dan moet je toch rond de 14 volt zitten . - hansb48@msn.com (0), 2 maanden geleden

Highway (80) PRO, 2 maanden geleden

zekeringen op de accu gecontroleerd?

Beunhaas (450) PRO, 2 maanden geleden

Met een simpele voltmeting op de accupolen bij lopende motor weet je al of de dynamo laadt en dan is de accu toch wel verdacht...zoals iemend al opmerkt.

    Als ik de accu oplaad met een acculader dan neemt hij wel stroom aan . Ook na een week stilstand (en het is niet bepaald warm buiten) starten / lopen . Dus hij houd de stroom ook wel vast . Meet na het starten terwijl de motor loopt nog 11.95 volt . Op de dikke kabel bij de dynamo meet ik dan ook 11.95 volt . Dus dynamo en accu staan wel met elkaar in verbinding . Als de motor loopt en je dynamo laad bij , dan moet je toch rond de 14 volt zitten . - hansb48@msn.com (0), 2 maanden geleden

Beunhaas (450) PRO, 2 maanden geleden

Ja, met lopende motor moet je over de accupolen >13,5 V meten, anders laadt de dynamo niet goed EN/OF de accu is defect.

STIP911 (0) PRO, 2 maanden geleden

werkt de voor bekrachtiging wel?. brand het accu lampje wel als je de auto op contact zet?

    Het lampje brand wel , maar niet zo fel als de rest . Van een voor bekrachtiging heb ik nog nooit van gehoord . Wat doet die precies en waar zit die ? Heb je daar een afbeelding van en kan je hem testen ? Zoja hoe ? - hansb48@msn.com (0), 2 maanden geleden

Highway (80) PRO, 2 maanden geleden

De voorbekrachtiging is het dunnen kabeltje op de dynamo als daar geen 12 v op staat gaat de dynamo niet laden

hansb48@msn.com (0), 2 maanden geleden

Iedereen bedankt voor de antwoorden en het meedenken . Ondanks dat de dynamo nog maar een half jaar oud is en het bedrijf die hem heeft getest zei dat hij goed was (maar ja , daar had ik de dynamo ook gekocht) was het toch gewoon de dynamo . jammer veel tijd gekost dat zoek werk .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Scudo of stel zelf een nieuwe vraag.